VOŽNJA kućnih ljubimaca javnim gradskim prevozom je i dalje zabranjena, međutim, kršenje propisa pojedinim sugrađanima nije strano. I pored zabrane, pojedini bahati vlasnici ulaze sa psima ne obazirući se na upozorenja vozača i ostalih putnika.

- Putnici znaju da budu drski, bezobrazni, da vređaju, kada im kažeš da po Zakonu o dobrobiti životinja ne smeju da uvode pse u autobus - priča Zoran Lukić, vozač. - Za 25 godina, koliko radim kao vozač, susretao sam se sa raznim situacijama. Ovo sa pitbulom sam već jednom prilikom doživeo u noćnoj vožnji, ali, srećom, tada je u vozilu bio i kondukter.

Nemile scene iz autobusa "58" pokušava da zaboravi.

- Na okretnici, dva mladića ušla su na zadnja vrata sa opasnim psom, bez zaštitne korpe. Ostali putnici počeli su da negoduju i tražili su od mladića da izvedu životinju napolje. Onda sam i ja ustao i rekao im da izvedu psa jer životinjama nije dozvoljen ulazak u gradski prevoz - priseća se Lukić.

KAZNE PRE dva meseca Skupština grada usvojila je novu Odluku o držanju domaćih životinja i kućnih ljubimaca, koja propisuje kazne za fizička lica od 5.000 do 50.000 dinara, a za pravna od 100.000 do milion dinara. Vlasnici ljubimaca platiće 5.000 dinara ako psa šetaju bez povoca, bez korpe, a kazne se sabiraju ukoliko se napravi više prekršaja.

Iznervirani mladići počeli su da prete i huškaju psa na njega.

- Vratio sam se u kabinu, zatvorio sam sva vrata osim prednjih i odmah pozvao policiju. Video sam da mladići na silu pokušavaju da otvore zadnja vrata i da izađu iz autobusa. Ostali putnici su se povukli ka srednjim vratima - kaže Lukić.

Prema njegovim rečima, ponekada se desi da se neki putnik provuče sa životinjom na zadnja vrata. Ovog puta ih je na vreme primetio, ali su i putnici reagovali.

- Trudimo se da ispoštujemo svakog putnika, a njih je 33.000 dnevno - kaže Branislav Kovačević, direktor "Banbusa". - Nažalost, ima onih koji silom traže svoja prava. Dobro je da niko nije povređen.

INICIJATIVA GRADSKI sekretarijat za komunalno-stambene poslove je pokrenuo inicijativu da se dozvoli unošenje malih kućnih ljubimaca (pasa do visine grebena 40 centimetara), i to samo u specijalnim transporterima za prenos životinja, poput onih koji se koriste u avionima, tako da psi ne mogu da imaju kontakt sa putnicima. Inicijativa treba da dobije saglasnost Direkcije za javni saobraćaj i da bude usvojena na Gradskom veću i u Skupštini grada, da bi stupila na snagu.

Nedavno je usvojena inicijativa da se životinjama dozvoli prevoz u vozilima javnog prevoza. Sve je još u proceduri. Trenutno, Odlukom o držanju domaćih životinja na teritoriji grada nije dozvoljeno ni šetanje psa bez povoca i zaštitne korpe, kao ni da ga vlasnik uvede u javni prevoz. U tom slučaju, vozači su dužni da nesavesnog građanina opomenu i zaustave vozilo, kako šoferi ne bi snosili zakonske sankcije. Izuzetak predstavljaju specijalno dresirani psi vodiči slepih osoba za koje su vlasnici dužni da imaju odgovarajući sertifikat.

Vozači pričaju da napad koji se dogodio pre dva dana nije usamljen slučaj i da se gotovo svakodnevno dešava da neko pokuša da "prokrijumčari" kućnog ljubimca u autobus, tramvaj ili trolejbus. Najčešće su to bolesne životinje, koje vlasnici vode kod veterinara i dobro ih zakamufliraju u korpe, cegere, kutije. Oni su mirni i ne uznemiravaju putnike ni vozače, a kada vlasnici budu upozoreni da je ovakva vrsta transporta zabranjena, izađu iz vozila. Međutim, s vremena na vreme pojavi se poneki bahati vlasnik koji hoće da uđe u autobus, obično sa vrlo opasnim psom, bez korpe, i tada nastane problem.

- Imao sam priliku da imam te slučajeve da uđu sa životinjama, ali ih mi onda lepo zamolimo da izađu napolje. Neke od mojih kolega su imale ozbiljnih problema upravo zbog životinja - priča Nenad Vuković, vozač GSP na liniji "58".