Raste petlja mosta preko Ade

N. V. BRKOVIĆ

18. 11. 2011. u 21:36

Majstori na prilazima i na mostu preko Ade, uprkos niskim temperaturama posao privode kraju. Neimari povezuju armaturu na silaznim i uzlaznim rampama i pripremaju ih za asfaltiranje

CRVENI, plavi, žuti i beli šlemovi jedva su se nazirali u petak ujutru na petlji "Radnička" i Mostu preko Ade. Ali ni magla, koja se mogla seći nožem, niti temperatura u minusu nisu uspeli da uspore majstore sa gradilišta.

Pre samo pet dana izbetonirano je poslednjih 20 metara petlje "Hipodrom" i spojeno sa petljom "Radnička" koja je povezana sa novim mostom iznad Save. Time je završen glavni deo pristupne saobraćajnice sa čukaričke strane i potpuno povezan potez od Hipodroma, preko reke, do Ulice Jurija Gagarina na Novom Beogradu. Do potpunog spajanja petlji ostalo je još da se betonira oko 50 metara u suprotnom pravcu, a kada to bude završeno, sledi asfaltiranje.

I dok mraz štipa obraze i ledi prste, neimari na petlji "Radnička" povezuju armaturu na silaznim i uzlaznim rampama i pripremaju ih za izlivanje betona i asfalta. Malo toplije je radnicima koji su uposleni na deonicama koje su ovu fazu prošle, jer dok brenerom greju trake terpapira, kako bi bolje prionuo za beton, i sami se malo ogreju.

Po rečima Nenada Bajića iz Direkcije za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, petlja "Radnička" je glavni deo južnog pristupnog puta mostu i imaće tri nivoa.

NASTAVAK IZGRADNJE Izgradnja izdignutog kružnog toka sa silaznim i ulaznim rampama, novi nadvožnjak u Radničkoj ulici preko železničke pruge, kao i druga neophodna infrastruktura biće završeni u drugoj i trećoj fazi radova na petlji "Radnička". Svi radovi, vredni 68 miliona evra, biće završeni početkom 2013. godine.

- Petlja se u svom trećem nivou nalazi na visini od 15 metara i u dužini od 365 metara predstavlja vijadukt sa četiri saobraćajne trake, između kojeg se nalazi konstrukcija dvokolosečnog Beogradskog metroa sa stanicom - objašnjava Bajić. - Na drugom nivou nalazi se izdignuti kružni tok prečnika 40 metara sa dve saobraćajne trake, a osam ulaznih i izlaznih rampi sa kružnog toka usmerava saobraćaj u svim pravcima.

Radovi su podeljeni u tri faze. Ove godine prioritet je izgradnja saobraćajne veze sa petljom "Hipodrom", koja se privodi kraju. Ali zbog nepredviđenih imovinsko-pravnih problema, spajanje sa Banovim brdom neće biti gotovo pre proleća.

LAKŠE DO CILJA

Koristeći kružni tok i rampe, Radničkom i Bulevarom vojvode Mišića, saobraćaj će se odvijati prema Obrenovcu, Novom Beogradu, Banovom brdu i centru grada. Za slobodno odvijanje pešačkog i biciklističkog saobraćaja biće izgrađen dovoljan broj liftova, stepeništa, trotoara i staza. Most preko Ade i pristupne saobraćajnice, takođe, rasteretiće Gazelu i ostale mostove i za 40 odsto.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (11)

na glavi diadema na nogama opanci

19.11.2011. 03:59

Ako ova petlja bude obelezena saobracajnim znakovima kao i ostatak BeOoOgrada i Srbije ima da se ucetvorotruci vreme saobracanja a ne skrati.

Orao

19.11.2011. 11:16

@colakovic zeljko - Treba sacekati da se most otvori za saobracaj pa ako se i tad pokaze da nije koristan mozemo ga smatrati promasenom investicijom. Do tada ce neko u skupocenoj fotelji da zadovoljno trlja ruke i broji lovu.

Tony

19.11.2011. 17:02

Sve je jasno, ali ne i kako cu ja iz pravca Ade na novi most????! Necu valjda iz Pozeske?

Zorka

19.11.2011. 19:55

@Tony - Jes majku mu, nikako se sa ove slike ne vidi, ali bestraga mu glava, ako moram gore u Pozesku, pa kilometarska kolona. Onda mogu i do Gazele da se ne penjem na Pozesku. Cemu onda tolike petlje?

ja

22.11.2011. 08:23

@Tony - Pogledajte dole levo rampu (poslednju u dnu).Ona se penje iz Radničke iz pravca Ade i ulazi na "kružni tok", odakle se zavrtiš i biraš na koju ćeš stranu.

goran.s

19.11.2011. 18:42

Znam,izbori su ,papir trpi sve .Ali hajde stvarno da se drzimo teksta a jos vise slike.Ako most stvarno prihvati 40% saobracaja znaci da ce dnevno tuda da prodjeoko 60.000 vozila.Mislim da ce biti malo onih koji ce tuda ka centru,sto ce reci ura ka Banovom brdu i inim brdima a tamo se i na nadvoznjaku i pored hipodroma sve ipak svodi na po jednu traku.Za one prosvetljene koji uvidjaju da najvise vozila koristi Radnicku,moje pitanje je -a zasto onda tamo u produzetku nije premoscena reka?!