Most Borča - Zemun dobija temelje
10. 11. 2011. u 21:56
Na gradilištu je trenutno stotinak zaposlenih koji sprovode pripremne radove sa borčanske strane
JEDINI most u Beogradu koji je povezivao obale Dunava, "Pančevac", konačno će dobiti "konkurenciju". Most Zemun - Borča, "Kineski", ili "Most prijateljstva", sve to su nazivi novog objekta koji će da približi Novosadski i Zrenjaninski put, rastereti saobraćaj u gradskoj zoni i vozačima skrati trase.
U Direkciji za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju Beograda kažu da je na gradilištu trenutno angažovano oko stotinu radnika, od čega najveći broj čine Kinezi. Podigli su kamp i počeli izgradnju pomoćnog čeličnog mosta.
- Trenutno, majstori podižu pomoćni most sa borčanske strane gde pobijaju čelične cevi na koje se postavlja metalna konstrukcija širine sedam metara - kaže Nenad Bajić, iz Direkcije za gradsko građevinsko zemljište. - Do sada su čelične cevi pobijene do same obale u dužini od 250 metara. U toku je postavljanje gornje konstrukcije pomoćnog mosta, sa koje će se izvoditi radovi na glavnoj konstrukciji. Tokom izgradnje obezbeđena je nesmetana rečna plovidba u promenljivom plovidbenom otvoru širine između 66 i 45 metara, a po završetku izgradnje plovni put biće širok 150 metara.
U Direkciji za gradsko građevinsko zemljište dodaju da saobraćajnoj mreži Beograda nedostaju odgovarajuće alternativne veze, kao i mostovi. Novi most trebalo bi da omogući bolje odvijanje tranzitnog, ali i gradskog saobraćaja na širem području grada i tako rastereti centar. Izgradnja ove saobraćajnice, takođe, stvoriće uslove za razvoj ovog dela grada na levoj obali Dunava.
- Generalnim planom Beograda predviđen je most preko Dunava na poziciji Zemun - Borča u okviru saobraćajnice Severna tangenta, koja pripada kategoriji gradskih magistralnih saobraćajnica - objašnjava Nenad Bajić. - Njenom izgradnjom stvara se mogućnost da se na ulazu u grad iz pravca Novog Sada i Šida saobraćaj usmerava ka Zrenjaninskom i Pančevačkom putu i dalje ka severu, a omogućava se povezanost naselja na levoj obali Dunava sa opštinama Zemun i Novi Beograd.
Trasa ovog saobraćajnog koridora počinje saobraćajnicom T6 od Novosadskog puta preko Ulice cara Dušana. Severna tangenta prelazi reku Dunav i pravcem sever-severoistok dolazi do Zrenjaninskog puta, odakle trasa nastavlja pravcem ka severoistoku obilazeći naselje Ovča. U visini istočne granice naselja Ovča koridor se spušta na jug prema Pančevačkom putu, na koji se priključuje denivelisanom raskrsnicom i povezuje sa trasom Spoljne magistralne tangente koja prelazi most preko Dunava na šumadijsko područje grada. Do izgradnje sledećeg mosta na Dunavu, u sadašnjoj fazi radova, saobraćajnica će se u nivou spojiti sa Pančevačkim putem.
vlajkob
11.11.2011. 08:42
Daleko su Kinezi od izrade temelja mosta ,to su još uvek pripremni radovi sa minimalnim brojem radnika i mehanizacije!
Још када би се изградила денивелисана раскрсница (или ти петља) између улица Цара Душана и будуће саобраћајнице Т6, све би било у реду !
Pre 2 godine potpisan je Ugovor sa kineskom bankom o kreditu vrednom 175 miliona evra za gradnju mosta Borca - Zemun uz 15% ucesca. Po odbitku ucesca, 45% kredita pripada nasim izvidjacima radova i proizvodjacima delova i materijala za taj most sto iznosi oko 65 miliona evra. Kome to u drzavi Srbiji i gradu Beogradu ne odgovara i zasto gradnja mosta nije pocela godinu dana ranije. U ovoj krizi postoje oni koji jedno pricaju a ovo sto je vise nego ocigledno nece da iskoriste. Zasto?
Jeftin predizborni trik,kao uveliko se radi,most je gotov za godinu dana i tako redom.A onda svi zaborave sta su pricali.Vec vidjeno.
Komentari (4)