Most Borča - Zemun dobija temelje

N. V. BRKOVIĆ

10. 11. 2011. u 21:56

Na gradilištu je trenutno stotinak zaposlenih koji sprovode pripremne radove sa borčanske strane

JEDINI most u Beogradu koji je povezivao obale Dunava, "Pančevac", konačno će dobiti "konkurenciju". Most Zemun - Borča, "Kineski", ili "Most prijateljstva", sve to su nazivi novog objekta koji će da približi Novosadski i Zrenjaninski put, rastereti saobraćaj u gradskoj zoni i vozačima skrati trase.

U Direkciji za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju Beograda kažu da je na gradilištu trenutno angažovano oko stotinu radnika, od čega najveći broj čine Kinezi. Podigli su kamp i počeli izgradnju pomoćnog čeličnog mosta.

KARAKTERISTIKE UKUPNA dužina saobraćajnice je 21,2 kilometra, pri čemu je dužina mosta 1.482 metara. Poprečni profil mosta se sastoji iz tri obostrane vozne trake širine 3,5 metara i obostrane pešačko-biciklističke staze. Most je projektovan kao kontinualni nosač od prednapregnutog betona sa dve nezavisne mostovske konstrukcije, širine po 14 metara, za svaki smer po jedna. Pored ovog, na trasi postoji još osam manjih mostovskih konstrukcija, raspona od 34 do 545 metara, preko kanala, saobraćajnica i železničke pruge. Trasa je podeljena na tri deonice: od Novog novosadskog puta do ulice cara Dušana (Batajnički put), od Batajničkog do Zrenjaninskog puta, u koju je uključen i most i od Zrenjaninskog puta do Pančevačkog puta. Investiciona vrednost radova po zaključenom ugovoru iznosi 255 miliona dolara.

- Trenutno, majstori podižu pomoćni most sa borčanske strane gde pobijaju čelične cevi na koje se postavlja metalna konstrukcija širine sedam metara - kaže Nenad Bajić, iz Direkcije za gradsko građevinsko zemljište. - Do sada su čelične cevi pobijene do same obale u dužini od 250 metara. U toku je postavljanje gornje konstrukcije pomoćnog mosta, sa koje će se izvoditi radovi na glavnoj konstrukciji. Tokom izgradnje obezbeđena je nesmetana rečna plovidba u promenljivom plovidbenom otvoru širine između 66 i 45 metara, a po završetku izgradnje plovni put biće širok 150 metara.

U Direkciji za gradsko građevinsko zemljište dodaju da saobraćajnoj mreži Beograda nedostaju odgovarajuće alternativne veze, kao i mostovi. Novi most trebalo bi da omogući bolje odvijanje tranzitnog, ali i gradskog saobraćaja na širem području grada i tako rastereti centar. Izgradnja ove saobraćajnice, takođe, stvoriće uslove za razvoj ovog dela grada na levoj obali Dunava.

- Generalnim planom Beograda predviđen je most preko Dunava na poziciji Zemun - Borča u okviru saobraćajnice Severna tangenta, koja pripada kategoriji gradskih magistralnih saobraćajnica - objašnjava Nenad Bajić. - Njenom izgradnjom stvara se mogućnost da se na ulazu u grad iz pravca Novog Sada i Šida saobraćaj usmerava ka Zrenjaninskom i Pančevačkom putu i dalje ka severu, a omogućava se povezanost naselja na levoj obali Dunava sa opštinama Zemun i Novi Beograd.

Trasa ovog saobraćajnog koridora počinje saobraćajnicom T6 od Novosadskog puta preko Ulice cara Dušana. Severna tangenta prelazi reku Dunav i pravcem sever-severoistok dolazi do Zrenjaninskog puta, odakle trasa nastavlja pravcem ka severoistoku obilazeći naselje Ovča. U visini istočne granice naselja Ovča koridor se spušta na jug prema Pančevačkom putu, na koji se priključuje denivelisanom raskrsnicom i povezuje sa trasom Spoljne magistralne tangente koja prelazi most preko Dunava na šumadijsko područje grada. Do izgradnje sledećeg mosta na Dunavu, u sadašnjoj fazi radova, saobraćajnica će se u nivou spojiti sa Pančevačkim putem.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (4)

vlajkob

11.11.2011. 08:42

Daleko su Kinezi od izrade temelja mosta ,to su još uvek pripremni radovi sa minimalnim brojem radnika i mehanizacije!

Гага

11.11.2011. 08:49

Још када би се изградила денивелисана раскрсница (или ти петља) између улица Цара Душана и будуће саобраћајнице Т6, све би било у реду !

Mirko

11.11.2011. 17:12

Pre 2 godine potpisan je Ugovor sa kineskom bankom o kreditu vrednom 175 miliona evra za gradnju mosta Borca - Zemun uz 15% ucesca. Po odbitku ucesca, 45% kredita pripada nasim izvidjacima radova i proizvodjacima delova i materijala za taj most sto iznosi oko 65 miliona evra. Kome to u drzavi Srbiji i gradu Beogradu ne odgovara i zasto gradnja mosta nije pocela godinu dana ranije. U ovoj krizi postoje oni koji jedno pricaju a ovo sto je vise nego ocigledno nece da iskoriste. Zasto?

Mostovi,mostovi...

11.11.2011. 18:51

Jeftin predizborni trik,kao uveliko se radi,most je gotov za godinu dana i tako redom.A onda svi zaborave sta su pricali.Vec vidjeno.