Petljom do Pančevca

N. V. BRKOVIĆ

07. 11. 2011. u 21:55

U Bulevaru despota Stefana na proleće niče nova raskrsnica prema mostu iznad Dunava. Predviđeno da ne bude ukrštanja vozila koja idu ka mostu i onih iz pravca Karaburme

NEIMARI će uskoro opet raditi na Pančevačkom mostu, na desnoj obali Dunava. U Bulevaru despota Stefana već na proleće bi mogla da počne izgradnja nove petlje, koja će razmrsiti sadašnje ukrštanje puteva i omogućiti vozačima da se jednostavnije i bezbednije uključe u saobraćaj na "Pančevcu". Inače, na "Pančevcu" teče treća godina kako su radovi počeli, ali je urađena samo prva faza. U Direkciji za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju Beograda kažu da je u pitanju poseban projekat, koji nije u sklopu rekonstrukcije samog mosta.

- Radi se o denivelisanoj raskrsnici koja je Direkcija uvrstila u program za sledeću godinu i predložila Skupštini grada - objašnjava Nenad Bajić, iz Direkcije za gradsko građevinsko zemljište. - Ukoliko grad prihvati predlog prionućemo na posao. Pri kraju je izrada projekta koji će biti gotov do kraja godine, a početak sledeće iskoristićemo za prikupljanje neophodnih saglasnosti. Očekujemo da ćemo sa radovima početi na proleće.

MOST Prema protokolu koji je potpisan još 2008. godine, bilo je predviđeno da se rekonstrukcija Pančevačkog mosta realizuje kroz dve faze. U prvoj koja je završena zamenjena je i ojačana konstrukcija mosta - kompletno je sanirano 60 polja, glavni nosači su ispeskirani i ofarbani celom dužinom. Ovu fazu finansirao je grad u iznosu od 535 miliona dinara. Drugu fazu trebalo je da finansira Ministarstvo za NIP.
Izgradnjom petlje u Bulevaru despota Stefana biće izbegnuta najkritičnija saobraćajna tačka - ukrštanje vozila koja idu ka mostu i onih koja dolaze iz pravca Karaburme. Time će biti obezbeđen sigurniji i efikasniji izlazak vozila na most. Urađen je idejni projekat po kojem se izrađuje tehnička dokumentacija. Zatim sledi rešavanje imovinsko-pravnih odnosa, a potom izgradnja.

Nova pristupna denivelisana saobraćajnica u velikoj meri rešiće višedecenijski problem vozačima, međutim, da bi efekat bio potpun važno je i da se konačno nastavi rekonstrukcija samog mosta. Povremene popravke, Pančevačkom mostu produžavaju vek upotrebe, ali s obzirom na to da preko njega dnevno pređe više od 100.000 vozila i oko pola miliona ljudi, neophodno je završiti započete radove. Osim toga ovo je za sada jedini objekat kojim je premošćen Dunav u Beogradu i najkraći put do ovog dela Vojvodine.

DRUGA FAZA

OSIM rekonstrukcije kolovoza na mostu i železničkog koloseka, druga faza radova podrazumeva i sanaciju pristupnih saobraćajnica. Planirano je da se zbog radova na kolovozu, kako ne bi obustavljali drumski saobraćaj, prostor na mostu predviđen za železničke šine - poploča. Time bi se dobile kolovozne trake koje bi se koristile dok traju radovi. Ali železnički saobraćaj bi bio obustavljen, najkraće godinu. Sredstva za rekonstrukciju Pančevačkog mosta trebalo je da obezbede: NIP - 1,6 milijardi, Direkcija za gradsko građevinsko zemljište - 600 miliona i AP Vojvodina - 200 miliona dinara.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)

jok

09.11.2011. 15:06

bilo je vreme da se i to uradi. smanjice se udesi a i poboljsati protok saobracaja