Majstori na Adi rade punom parom

N. V. BRKOVIĆ

26. 10. 2011. u 21:55

Užurbani radovi na pristupnim saobraćajnicama mostu na Adi. Vozači će, koristeći kružni tok, lako nastaviti put u sva četiri pravca

DEO unutrašnjeg magistralnog prstena iznad Save samo što nije zasijao. Svi radovi na petljama "Radnička" i "Jurija Gagarina", podređeni su otvaranju mosta na Adi, koje je najavljeno do kraja godine. Da bi "farovi" konačno blesnuli na "pilonu", majstori užurbano obavljaju posao na pristupnim saobraćajnicama.

Prema rečima Nenada Bajića iz Direkcije za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju Beograda - petlja "Radnička" će u tri nivoa povezivati most preko Ade, petlju "Hipodrom" i Radničku ulicu od Beogradskog sajma do kompleksa "Jugopetrola", kao i trasu Beogradskog metroa. Ona predstavlja glavni deo južnog pristupnog puta mostu.

ZNAČAJNE UŠTEDE NAJVEĆI značaj ovog dela Unutrašnjeg magistralnog prstena -mosta preko Ade, i pristupnih saobraćajnica, je što će rasteretiti Gazelu, ali i ostale mostove, kao i Bulevar vojvode Mišića. Prema procenama struke, i za 40 odsto. Ova trasa će daleko bolje povezati Novi Beograd i Zemun sa Čukaricom, a od velike je važnosti i što preko mosta prelazi metro. Studije su pokazale da će građani s jedne na drugu stranu reke prelaziti bez velikih saobraćajnih gužvi i da će uštedeti oko 30 minuta. Ućariće i vozači, jer su očekivanja da će putnička vozila dnevno trošiti 11 tona goriva manje, kao i da će prelaziti 100.000 kilometara manje.

- Koristeći kružni tok i rampe, saobraćaj će se preko Radničke ulice i Bulevara vojvode Mišića razvijati u sva četiri pravca – ka Obrenovcu, Novom Beogradu, Banovom brdu i centru grada - ističe naš sagovornik. - Za slobodno odvijanje pešačkog i biciklističkog saobraćaja biće izgrađen dovoljan broj liftova, stepeništa, trotoara i staza. Radovi su podeljeni u tri faze, tako da je ove godine prioritet izgradnja saobraćajne veze sa petljom "Hipodrom".

Bajić dodaje da je u toku izrada trećeg nivoa petlje "Radnička". Armirano-betonska konstrukcija koja vodi na sever ka Novom Beogradu nadvila se iznad Radničke ulice. Na južnom smeru ka topčiderskoj dolini preostalo je da se ugradi još jedan segment, odnosno do spajanja sa mostom ima još 15 metara. Završeno je betoniranje drugog od šest segmenata konstrukcije kružnog toka i radnici sada postavljaju armaturu za njegov sledeći deo, koji će u subotu biti ispunjen sa 1.000 kubnih metara betona.

"Radnička" se u svom trećem nivou nalazi na visini od 15 metara, i u dužini od 365 metara predstavlja vijadukt između kojeg se nalazi konstrukcija dvokolosečnog Beogradskog metroa sa stanicom. Na drugom nivou nalazi se izdignuti kružni tok, prečnika 40 metara, sa dve saobraćajne trake, a osam ulaznih i izlaznih rampi sa kružnog toka usmerava saobraćaj u svim pravcima. U okviru petlje je i nov nadvožnjak u Radničkoj ulici iznad postojeće železničke pruge, na mestu sadašnjeg tobogana. Ukupna razvijena površina svih delova petlje je oko 50.000 metara kvadratnih, od čega je više od polovine na izdignutoj konstrukciji. Izgradnja izdignutog kružnog toka sa silaznim i ulaznim rampama, zatim, novi nadvožnjak u Radničkoj ulici preko železničke pruge, kao i druga neophodna infrastruktura biće završeni u drugoj i trećoj fazi. Svi radovi, vredni 68 miliona evra, biće završeni početkom 2013. godine.

ASFALTIRANJE NA samom mostu već je počelo postavljanje prvog sloja asfalta čitavom dužinom nizvodne strane. Urađena je antikorozivna zaštita čeličnih delova, postavljaju se elektrokablovi u trupu mosta, montiraju se cevi za odvodnjavanje. Na delu konstrukcije namenjenom Beogradskom metrou završeno je betoniranje podloge i postavljena je guma za zaštitu od buke. Posle ugradnje svih završnih elemenata na konstrukciji mosta, uslediće testiranje kosih kablova.

- Zajedno sa mostom je tekla i izgradnja rampe "5", koja saobraćaj iz Ulice Jurija Gagarina usmerava na saobraćajnicu iznad reke - objašnjava Bajić. - Konstrukcija ove rampe u potpunosti je završena, a u toku su radovi na izradi nasipa za prilaz iz Ulice Jurija Gagarina. Završena je i konstrukcija druge rampe - "7", koja saobraćaj usmerava sa mosta ka raskrsnici sa Ulicom Milutina Milankovića. U okviru radova na prvoj deonici pristupnih puteva sa novobeogradske strane, preduzeće "Primorje" počelo je radove u dužini od kilometra - od završetka mosta do sredine Železničke stanice na Novom Beogradu. Ovo je samo deo trase čija je ukupna dužina tri kilometra i proteže se od Tošinog bunara do mosta.

Prema ugovoru sa slovenačkom firmom, trenutno se izvode radovi na rampi "6", koja saobraćaj sa mosta usmerava ka novobeogradskim blokovima. Ova rampa je prioritet, s obzirom na to da prema ugovoru treba da bude završena do kraja godine jer je neophodna za puštanje mosta u funkciju. Sama rampa prelazi Ulicu Jurija Gagarina (deo iznad ove saobraćajnice je izgrađen), a zatim se spušta na zemlju i uliva u nju u smeru novobeogradskih "blokova". Paralelno sa ovim radovima izvođač je počeo da izrađuje šipove za konstrukciju nove saobraćajnice na delu kod Železničke stanice Novi Beograd.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (10)

Wile E. Coyote

26.10.2011. 23:34

Po ustaljenom obicaju, semaforizovana raskrsnica kod Hipodroma naziva se petljom...A sto se tice metroa, za sada ce, po svoj prilici tamo prolaziti tramvaj.

rade

27.10.2011. 09:45

Sve je lepo receno i po ko zna koji put nedoreceno. Ako se uzurbano radi kruzni tok zasto se pominje da ce biti zavrsen tek za godinu dana? Kako cu ja autom na Novi Beograd preko mosta iz pravca Obrenovca, na kruzni tok ili Pastrovicevom na petlju hipodrom pa na most?

de_gubio

27.10.2011. 11:41

Bravo "housecat" ja sam mislio da sam jedini koji vidi na mostu najveci minaret na svetu !!! Eto i imena, most zahvalnosti muslimanima za sve sta cine za nas poslednjih 800godina !!!!

HIDROBOR

27.10.2011. 12:55

Majstori na Adi rade punom parom , za puno para koje će i naši unuci da otplaćuju .

prcun

27.10.2011. 19:38

most u kini u duzini od 40 km kostao 1,4 milijarde evra................MOST PREKO ADE DUZINE 9OO METAR KOSTA 500 MILIJUNA EVRA.............SELO GORI, A BABA SE CESLJA...........

goran.s

27.10.2011. 21:34

Most je koncepcijski - promasaj.Mogu sada da ga lickaju koliko hoce,on ce biti lepsi ali ne i funkcionalniji.Most je bio potreban ,ali sve osim te gole cinjenice koju niko nikad i nije osporavao je tipicna bahatost vladajuce ekipe.Pa naravno da ce ljudi prelaziti preko mosta,pa nece valjda da plivaju ali potencirati to kao kontru pitanju cemu ovolika i ovakva skalamerija je obican cinizam.

zoran risticevic

27.10.2011. 21:59

@goran.s - I cena mu je prevelika. Preko 300 E/m2 umesto 1500 E/m2 koliko bi mogao da kosta skromniji. Drugo, metro nece ici preko mosta jos min. 10 godina jer ga i nema u Beogradu. Znaci, ici ce tramvaj. Mislim da je Djilas znao ovo ali je bilo kasno a nije zeleo da se to odugovlaci. Sve je to uglavnom Bogdanovicevo i Hajdinovo maslo.Pozdrav.

Pavlović

10.11.2011. 00:18

@goran.s - Ovaj prelepi most je već postao simbol Beograda i svaka kritika na račun mosta je koncepcijski promašaj . Ovako lepe i grandiozne stvari su obavezno i skupe i cena ne treba da bude merilo bilo kog projekta . Kada bi se samo razmišljalo o ceni onda bi skela ili pontoski most uvek pobedili na tenderu , a Beograd je svakako zaslužio lep i upečatljiv most .