Za čišćenje GSP vozila 100 hiljada evra
14. 10. 2011. u 22:06
GSP mesečno potroši 100.000 evra na čišćenje voznog parka, putnici nezadovoljni higijenom u vozilima. Zimi se obavlja "suvo pranje"
DVE tone đubreta, dnevno, izbace iz vozila zaposleni na održavanju u GSP "Beograd"! Kada se vrate u garaže, pre nego što odu "na spavanje", tramvaji, trolejbusi i autobusi prođu grubo čišćenje - iz njih izbace flaše, semenke, papiriće i ostali krupniji otpad. Zatim budu propušteni kroz četke za spoljašnje pranje, a "finiš" je ručni rad, kada čistači dohvate krpe i krenu u glancanje. Na održavanje higijene mesečno ode 100.000 evra, pa ipak, građani se žale da mnoga vozila izgledaju kao da godinama nisu "videla" deterdžent.
U pogonu "Dorćol" trolejbuse čiste svake noći. Devetnaest radnika, od 19 do dva sata po ponoći, opere u proseku 110 vozila. Da bi "trola" zasijala, kažu, potrebno je desetak minuta.
- Vozilo se prvo čisti od smeća, za to su zadužene čistačice, koje u ekipama od po dve obavljaju različite higijenske poslove - kaže šef perača Zoran Markoč. - Potom prolaze kroz automatizovane četke. Ukoliko je potrebno pere se i ručno, a posle sve isprskamo "asepsolom". Zimi se obavlja "suvo pranje", samo dezinfekcionim sredstvima. Osim osoblja zaduženog za pranje, ne može se bez električara i mehaničara jer pri svakom pranju, proverava se i tehnička ispravnost vozila.
Šef smene unutrašnje kontrole, Saša Šaćirović, dodaje da su najveći problem grafiti, jer ih je teško ukloniti i sa spoljašnjosti, ali i unutar vozila.
Prema rečima vršioca dužnosti generalnog direktora GSP "Beograd" Milete Radojevića, održavanje higijene u vozilima se prilično popravilo.
- GSP za sada radi po istim principima koji su ugovoreni u prethodnom periodu sa firmom "Tekon sistem" jer bi raskidanje prouzrokovalo mogući spor - kaže Radojević. - Nastavićemo sa njima da sarađujemo do prestanka važnosti ugovora koji ističe u 2012. godini. Troškovi održavanja i čišćenja mesečno iznose oko 100.000 evra. U tu cenu uračunato je angažovanje oko 170 radnika, nabavka deterdženata, sredstava za rad kao i instaliranje neophodne opreme.
Kontrolu kvaliteta pranja svakodnevno obavljaju zaposleni u službi Unutrašnje kontrole GSP. Oni vode evidenciju o pranjima i vrsti pranja, koja na kraju meseca predstavlja osnov fakturisanje. Ugovorom nisu predviđene kazne, odnosno ne postoje ugovoreni klasični "penali", već kontrolor može da prizna ili ne prizna kvalitet i vrstu pranja.
KONTEJNER
PUTNICI lepe žvake, lome kante za otpatke, pojedini čak kada pođu ujutru na posao, kesu sa đubretom iz kuće, umesto da bace u kontejner, ostave u autobusu. Osim bahatih i mrzovoljnih sugrađana, ima i "duhovitih" kojima padaju svakakve smicalice na pamet. Jedan je tako došao na ideju da šipku izmaže majonezom, koji se razlivao po dlanovima zbunjenih putnika. Drugi je prosuo jogurt po prozoru na zadnjoj platformi tramvaja, koji je na sunčevoj toploti užegao, pa je vožnja zbog smrada bila nepodnošljiva.
Gagi Gsp
15.10.2011. 00:00
Sve bi to bilo lepo da poslovođe Tekon-a ne upisuju pranje kako se kome ćefne, jer unutrašnja kontrola ima svega dva čoveka koji kontrolišu čistoću vozila (?!).Putnici su s pravom nezadovoljni, i trebalo bi da se čišćenje i pranje vozila vrati u nadležnost samog GSP-a i da se osnuje interna služba za te poslove, kao nekada, koja je brojala oko stotinak radnika, koji su za pola godine koštali kao usluge Tekona za jedan mesec.
Fotografija dovoljno govori koliko se vodi računa o higijeni unutrašnjosti vozila! :(
170 radnika x300evra =51000 evra nemoguce za deterdzente voda za ciscenje 49000 evra laz nemoguce neko krade 20 radnika je dovoljno x 300 evra =6000 evra 94000 hiljade za ciscenje neko krade nigdje nema lopovluka kao u srbiji
@dragan - A ti bi napravio firmu, zaposlio legalno ljude i uplacivao im doprinose (koje ovde ne racunas) a da ne zaradis nista? I ne racunas da za 170 radnika moras da imas bar 10 administrativaca, racunovodju, pravnika, i sl. Da ode jos poneka hiljada mesecno na radnu odecu i obucu radnika?Bitno je da si napisao da neko krade i da nigde nema lopovluka kao u Srbiji. Pa sto zivis ovde ako ti se ne svidja i ako si toliko zgrcen i nezdovoljan? Sve genije do genija, moj do mojega...
@dragan - o kakvoj ti firmi pricas i pravljenju firme, ovdje nije rijec o tome nego o parama koje se potrose na ciscenje vozila, a sto je previse, previse je .. a ti kako hoces
Komentari (33)