Bez straha u autobus

N. V. BRKOVIĆ

19. 08. 2011. u 21:34

I pored učestalih požara u vozilima, u GSP uveravaju sa su putnici bezbedni. Nadležne službe svake noći detaljno pregledaju i daju dozvolu vozilima da izađu na ulicu

AUTOBUSI GSP "Beograd" malo-malo pa se zapale! Od početka godine gorela su četiri vozila na linijama "306", "50", "53" i poslednji koji je buknuo pre dva dana - "16" ispred Doma omladine. Pretpostavlja se da je požar izbio zbog kvara na instalacijama, ali pravi uzrok tek treba da utvrdi komisija. U ovom preduzeću uveravaju da je vožnja gradskim prevozom bezbedna.

Prema rečima Nenada Milovanovića, izvršnog direktora GSP, vozilo je u garaži i stručne službe ga još pregledaju.

- Tehnički direktor je formirao komisiju koja će da ustanovi šta je dovelo do požara - kaže Milovanović. - Izveštaj bi trebalo da bude gotov do ponedeljka.

Plamen na autobusu na liniji "16", kojom je upravljao R. I. (64) u pravcu Karaburme, iznenada je zahvatio prednji deo vozila dok je pristajalo u stanicu ispred Doma omladine. Očevici pričaju da su uspaničeni putnici istrčavali iz autobusa u strahu da se plamen ne proširi.

Ovo je drugi slučaj izbijanja požara u javnom prevozu, za relativno kratko vreme. Autobus na liniji "53" zapalio se pre tačno mesec, zbog visoke radne temperature motora. Vozilo je tada upućeno na vanredni tehnički pregled, a u saopštenju najvećeg gradskog prevoznika naveli su da sva vozila prolaze kroz noćne preglede u garažama, prilikom dolaska sa linija.

Ovom požaru prethodila su još dva u ovoj godini. Krajem maja autobus GSP na liniji "50" zapalio se na okretnici u Bulevaru kralja Aleksandra. Niko od putnika nije povređen. Samo dva meseca ranije, na Smederevskom putu izgoreo je autobus na liniji "306".

U GSP najveći deo posla obave autobusi koji pokrivaju 90 odsto putne mreže. Samo jedno vozilo dnevno prevali po 300 , a autobusi za godinu ukupno pređu oko 65.000 kilometara. Dešava se da putnike prevoze neprekidno i po dvadesetak sati. Sva vozila prolaze redovnu kontrolu koja se obavlja u pogonima u periodu od 18 do dva časa izjutra.

Vozilima se prvo doliva gorivo, zatim idu na spoljno pranje i unutrašnje čišćenje, potom prolaze tehnički pregled u kome električar, mehaničar i bravar kontrolišu tehničku ispravnost vozila. Kada prođe tehnički pregled, odgovorna osoba izdaje overeni putni nalog.

- S ozbirom na to da bez naloga, koji se dobija posle noćnog pregleda, nijedno vozilo ne može da izađe iz pogona u saobraćaj, vožnja autobusima GSP je bezbedna - ističu u GSP. - Osim redovnih noćnih pregleda, postoje i redovni servisi koji se obavljaju u zavisnosti od pređene kilometraže i tipa vozila, na 10.000 kilometara, šestomesečni tehnički i godišnji tehnički pregledi.

Inače, najčešće popravke koje se prilikom noćnog pregleda otklanjaju su kvarovi na sistemima vrata, i sistemima za hlađenje i grejanje, dok se najviše troše i najčešće menjaju - sijalice.

HRONOLOGIJA

2008.

21. januar - Zapalio se autobus GSP na liniji "706" u Ulici cara Dušana u Zemunu

10. decembar - Goreo autobus na liniji "55" u Bulevaru kralja Aleksandra, kod Cvetkove pijace

17. decembar - Gradski autobus na liniji "31" zapalio se u Ustaničkoj ulici

2009.

8. decembar - Plamen u autobusu na liniji "25" u Kumodraškoj ulici

14. avgust - Autobus na liniji "73" zapalio se u blizini Novog naselja u Batajnici

2010.

13. april - U Ulici 27. marta, izbila vatra u autobusu GSP"65"

26. jul - Goreo autobus na liniji "27E" u Ulici mirijevski venac

28. jul - U autobusu "6A" u Bulevaru kralja Aleksandra došlo do požara

10. avgust - Zapalio se autobus "16" u Dečanskoj ulici

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (12)

King 7

19.08.2011. 22:41

I pored ucestalih pozara GSP tvrdi da nema bojazni i da se pregledi vrse danonocno

yorknew

19.08.2011. 22:56

Dok neko stvarno ne izgori, GSP ce nas voziti u tim krsevima, kad vec kao proveravaju vozila svake noci, mogli bi i krpu u ruke, pa obrisite zidove salona i stakla, niste oprali bus 10 godina, a ocekujete da ljudi veruju kako proveravate instalacije svake noci...kako da ne!

rade

19.08.2011. 23:03

Marketing GSP-a je čudo! Stvarno, vidi se da odlično rade svoj posao. Ipak, kada bi tako radili ostali sektori GSP "Beograd", gde bi nam bio kraj...

Ivan

19.08.2011. 23:14

Hronologija vam nije dobra, svako normalan može da ukuca u google i proveri koliko se stvarno autobusa zapalilo. I da to slobodno pomnoži sa dva, jer dobar deo požara nije medijski propraćen .Poslednjih godina požari su tako masovna pojava da se to smatra već kao manji kvar. Nažalost, dok neko stvarno ne nastrada ništa se neće promeniti, a nas će stalno lagati "da su vozila ispravna", te "da su tehnički ispravna" kad svaki laik može da vidi da se autobusi raspadaju.

Voja

20.08.2011. 11:55

Evo, ja cu sasvim konkretno i sa dokazom da bezbednost i nije bas impozantna. Mesecima putujem na lin 37 sa Pancevackog mosta vozilom Mercedes gar. br. 196. Putovanje se obavlja u potpunom mraku, jer u autobusu ne radi ni jedno svetlo. Dakle, mrkli mrak, sto je idealno za dzeparose. Klima radi, ali svetla nema.

Aleksandar

20.08.2011. 14:17

@Voja - Nema sijalica, čeka se tender i nabavka... Radim u saobraćaju pogona gde pripada autobus koji ste naveli - 196 i znam da postoji oko 30 prijava da sijalice ne rade, ali izvršni direktor je naredio da takva vozila moraju u saobraćaj, jer sada nema sijalica za zamenu, a kada će ih biti - to niko ne zna!Da su sijalice najveći problem u GSP-u, bilo bi odlično, ali nisu. Javnost mnogo toga ne zna, a samo oni koji rade u ovom preduzeću znaju kakav je rizik na pojedinim vozilima.

Voja

22.08.2011. 11:01

@Voja - Sinoc sam se posle nekog vremena vozio busom 196 sa lin.37 i radi postenog informisanja moram da kazem da su namestili sijalice. Autobus je sada klimatizovan i osvetljen. Toliko od mene.

Visnjic

22.08.2011. 11:11

@Voja - Direktor je naredio da mora...Autobus mora da radi, jer nema sijalica. Sta znaci nema sijalica? Pa, ako nema, onda se lepo kupe i onda ih ima, a ne da se vozilo iskljucuje celog leta sa prvim mrakom. Jel generalni direktor podigao plate menadzmentu za ovakav rad? Ja bih (da se pitam) tog izvrsnog direktora glavacke izbacio napolje kad je toliko aljkav i nesposoban.

bla,bla

20.08.2011. 16:00

bitno da je novi direktor povecao menadzmentu platu, tacnije njima 46orici toliko ima direktora i sefova ukupno u gsp-u. to je zbog njihovog zalaganja i truda.

majstor

21.08.2011. 00:31

-"I pored učestalih požara u vozilima,u GSP uveravaju sa su putnici bezbedni"-Ako ima toliko pozara,pa kako smo onda bezbedni?Da li vi u GSP-u,mislite da smo mi idioti?Nisu samo pozari problem.Autobusi su prljavi,raspadaju se,mnogima fale sedista,rukohvati,krovni prozori ne valjaju,vrata lupaju ili ne rade,pod je neravan ili propada,duva sa svih strana,buka motora,untrasnja rasveta ne radi.Cesto puta u autobusu se oseca smrad,verovatno od zapaljene gume.

majstor

21.08.2011. 00:34

Mnofi prokisnjavaju kroz spoj krovnih prozora ili kroz "harmoniku".Sa takvim nivoom usluga kakav nam pruza GSP,voznja bi trebalo da je besplatna.

kole

21.08.2011. 16:36

Predlazem novu meru gradske vlade... Da se putnici obavezu da svako pri sebi mora da ima aparat za gasenje pozara ako se vozi u gradskom prevozu. Kontrolori bi uz proveravanje karata proveravali i da li putnik poseduje isti. Takodje, da se moraju posedovati iskljucivo atestirani aparati koje uvozi firma koja je u vlasnistvu nekog proverenog kadra. Samo tako se ovakvi slucajevi mogu preduprediti.