Bez straha u autobus
19. 08. 2011. u 21:34
I pored učestalih požara u vozilima, u GSP uveravaju sa su putnici bezbedni. Nadležne službe svake noći detaljno pregledaju i daju dozvolu vozilima da izađu na ulicu
Prema rečima Nenada Milovanovića, izvršnog direktora GSP, vozilo je u garaži i stručne službe ga još pregledaju.
- Tehnički direktor je formirao komisiju koja će da ustanovi šta je dovelo do požara - kaže Milovanović. - Izveštaj bi trebalo da bude gotov do ponedeljka.
Plamen na autobusu na liniji "16", kojom je upravljao R. I. (64) u pravcu Karaburme, iznenada je zahvatio prednji deo vozila dok je pristajalo u stanicu ispred Doma omladine. Očevici pričaju da su uspaničeni putnici istrčavali iz autobusa u strahu da se plamen ne proširi.
Ovo je drugi slučaj izbijanja požara u javnom prevozu, za relativno kratko vreme. Autobus na liniji "53" zapalio se pre tačno mesec, zbog visoke radne temperature motora. Vozilo je tada upućeno na vanredni tehnički pregled, a u saopštenju najvećeg gradskog prevoznika naveli su da sva vozila prolaze kroz noćne preglede u garažama, prilikom dolaska sa linija.
Ovom požaru prethodila su još dva u ovoj godini. Krajem maja autobus GSP na liniji "50" zapalio se na okretnici u Bulevaru kralja Aleksandra. Niko od putnika nije povređen. Samo dva meseca ranije, na Smederevskom putu izgoreo je autobus na liniji "306".
U GSP najveći deo posla obave autobusi koji pokrivaju 90 odsto putne mreže. Samo jedno vozilo dnevno prevali po 300 , a autobusi za godinu ukupno pređu oko 65.000 kilometara. Dešava se da putnike prevoze neprekidno i po dvadesetak sati. Sva vozila prolaze redovnu kontrolu koja se obavlja u pogonima u periodu od 18 do dva časa izjutra.
Vozilima se prvo doliva gorivo, zatim idu na spoljno pranje i unutrašnje čišćenje, potom prolaze tehnički pregled u kome električar, mehaničar i bravar kontrolišu tehničku ispravnost vozila. Kada prođe tehnički pregled, odgovorna osoba izdaje overeni putni nalog.
- S ozbirom na to da bez naloga, koji se dobija posle noćnog pregleda, nijedno vozilo ne može da izađe iz pogona u saobraćaj, vožnja autobusima GSP je bezbedna - ističu u GSP. - Osim redovnih noćnih pregleda, postoje i redovni servisi koji se obavljaju u zavisnosti od pređene kilometraže i tipa vozila, na 10.000 kilometara, šestomesečni tehnički i godišnji tehnički pregledi.
Inače, najčešće popravke koje se prilikom noćnog pregleda otklanjaju su kvarovi na sistemima vrata, i sistemima za hlađenje i grejanje, dok se najviše troše i najčešće menjaju - sijalice.
HRONOLOGIJA
2008.
21. januar - Zapalio se autobus GSP na liniji "706" u Ulici cara Dušana u Zemunu
10. decembar - Goreo autobus na liniji "55" u Bulevaru kralja Aleksandra, kod Cvetkove pijace
17. decembar - Gradski autobus na liniji "31" zapalio se u Ustaničkoj ulici
2009.
8. decembar - Plamen u autobusu na liniji "25" u Kumodraškoj ulici
14. avgust - Autobus na liniji "73" zapalio se u blizini Novog naselja u Batajnici
2010.
13. april - U Ulici 27. marta, izbila vatra u autobusu GSP"65"
26. jul - Goreo autobus na liniji "27E" u Ulici mirijevski venac
28. jul - U autobusu "6A" u Bulevaru kralja Aleksandra došlo do požara
10. avgust - Zapalio se autobus "16" u Dečanskoj ulici
King 7
19.08.2011. 22:41
I pored ucestalih pozara GSP tvrdi da nema bojazni i da se pregledi vrse danonocno
Dok neko stvarno ne izgori, GSP ce nas voziti u tim krsevima, kad vec kao proveravaju vozila svake noci, mogli bi i krpu u ruke, pa obrisite zidove salona i stakla, niste oprali bus 10 godina, a ocekujete da ljudi veruju kako proveravate instalacije svake noci...kako da ne!
Marketing GSP-a je čudo! Stvarno, vidi se da odlično rade svoj posao. Ipak, kada bi tako radili ostali sektori GSP "Beograd", gde bi nam bio kraj...
Hronologija vam nije dobra, svako normalan može da ukuca u google i proveri koliko se stvarno autobusa zapalilo. I da to slobodno pomnoži sa dva, jer dobar deo požara nije medijski propraćen .Poslednjih godina požari su tako masovna pojava da se to smatra već kao manji kvar. Nažalost, dok neko stvarno ne nastrada ništa se neće promeniti, a nas će stalno lagati "da su vozila ispravna", te "da su tehnički ispravna" kad svaki laik može da vidi da se autobusi raspadaju.
Evo, ja cu sasvim konkretno i sa dokazom da bezbednost i nije bas impozantna. Mesecima putujem na lin 37 sa Pancevackog mosta vozilom Mercedes gar. br. 196. Putovanje se obavlja u potpunom mraku, jer u autobusu ne radi ni jedno svetlo. Dakle, mrkli mrak, sto je idealno za dzeparose. Klima radi, ali svetla nema.
Komentari (12)