Testiranje španskih tramvaja
12. 08. 2011. u 21:19
Novi "Kaf" tramvaji prolaze testiranja, a prvi će biti pušten u saobraćaj 28. avgusta. Privilegiju da se prvi voze imaće putnici na liniji "7"
ZADIVLjENE poglede Beograđana u petak je mamio novi španski tramvaj koji je nečujno klizeći prošao trasom linije "7" - od depoa "Sava" ka okretnici u naselju "Dr Ivan Ribar", a zatim do terminusa u Ustaničkoj ulici. Moderna šinska vozila još nisu puštena u saobraćaj, ali već mesec i po prolaze razna testiranja na nekoliko lokacija u gradu, a prvi će Beograđane početi da prevozi 28. avgusta.
Prema rečima Dragana Ivanovića iz gradske Agencije za investicije, srpskoj prestonici isporučeno je do sada tri tramvaja. U toku su ispitivanja vozila kao i terena po kojem će se kretati, a obavljaju ih stručne ekipe kompanije "Kaf" u prisustvu tehničke komisije GSP "Beograd". Osim u Novom Beogradu, testirane su i trase pored Kalemegdana, u Nemanjinoj, Resavskoj i Bulevaru kralja Aleksandra.
- Poslednji tramvaj je stigao pre četiri sedmice, a sledeći očekujemo da krajem septembra - kaže Ivanović. - Ispitivanja koja obavljaju dve ekipe Španaca zajedno sa našim stručnjacima i u konsultaciji sa predstavnicima dobavljača pokazala su da je uglavnom sve uredu. Bilo je sitnih, ali ne nepremostivih problema. Testiranja su u toku i prolaze ih sva tri tramvaja.
Ivanović dodaje da se svaki dan ispituje nešto drugo - sistem za vuču, kočnice, mirnoća hoda, opterećenje konstruktivnih elemenata tramvaja, buka, hrapavost koloseka... Zapravo sve što je deklaracijom predviđeno da ovo vozilo ispunjava. Sva testiranja vozila prolaze prazna, zatim i puna, a najveću opterećenost simuliraju džakovi peska ukupne težine 11 tona.
U komfornoj vožnji novim tramvajem prvi će uživati putnici na liniji "7" - od Novog Beograda do Ustaničke ulice, a već u septembru na ulicama će se naći i ostala dva vozila. Do kraja godine devet ovakvih vozila saobraćaće glavnim gradom.
KARAKTERISTIKE
Niskopodan, klimatizovan, sa električnom rampom za invalide i glasovnim sistemom za informisanje putnika, tramvaj iz Saragose napravljen je od nerđajućeg aluminijuma, a unutrašnjost mu je od specijalnog ekološkog, nezapaljivog materijala.
Novi tramvaj ima i video-nadzor od šest kamera, koje će pokrivati 90 odsto vozila. Tramvaj ima i tač-skrin kontrolnu tablu, koja će u svakom trenutku pružati podatke o funkcionalnosti vozila. Umesto u retrovizore, vozač će gledati u dve spoljne kamere. U vozilu dužine 32 metra i širine 2,3 metra ima 77 mesta za sedenje.
Stenmark
12.08.2011. 23:38
Šine su skoro menjali, tako da su mogli odma da stave široke šine. OVako suženi su tramvaji i izubili su na lepoti. Naravno bolji su od starih, ako smo kupovali onda smo trebali da kupimo orginalne tramvaje. Za nas su uzili tramvaje. Koja glupost!
@Stenmark - Beograd je dobio svoj metro! Bravo za gradske vlasti! Jedva čekam da uđem u metro i da protutnjim Bulevarom trulih platana!
@Stenmark - @StenmarkUopste nje tacno. Ista sirina sina je u vecini evropskih gradova i tramvaji su iste sirine. I u Istanbulu imaju nove francuske tramvaje slicnog izgleda kao nase sa istom sirinom sina. Dosta vise pljuvanju po svemu sto se uradi. nekima nista ne valja kako god da se uradi.
@Stenmark - Proširivanjem šina moral ibi da bace sve do sada kupljene tramvaje.Da li bi iko pametan to uradio?
@Stenmark - Prosirivanje sina kostalo bi grad 500.000.000.€ Pa recite mi, da li je pametnije da mi, kao siromasni te pare potrosimo za izgradnju metroa ili da ih bacimo na prosirivanje sina.
Komentari (16)