Testiranje španskih tramvaja

N. V. BRKOVIĆ

12. 08. 2011. u 21:19

Novi "Kaf" tramvaji prolaze testiranja, a prvi će biti pušten u saobraćaj 28. avgusta. Privilegiju da se prvi voze imaće putnici na liniji "7"

ZADIVLjENE poglede Beograđana u petak je mamio novi španski tramvaj koji je nečujno klizeći prošao trasom linije "7" - od depoa "Sava" ka okretnici u naselju "Dr Ivan Ribar", a zatim do terminusa u Ustaničkoj ulici. Moderna šinska vozila još nisu puštena u saobraćaj, ali već mesec i po prolaze razna testiranja na nekoliko lokacija u gradu, a prvi će Beograđane početi da prevozi 28. avgusta.

Prema rečima Dragana Ivanovića iz gradske Agencije za investicije, srpskoj prestonici isporučeno je do sada tri tramvaja. U toku su ispitivanja vozila kao i terena po kojem će se kretati, a obavljaju ih stručne ekipe kompanije "Kaf" u prisustvu tehničke komisije GSP "Beograd". Osim u Novom Beogradu, testirane su i trase pored Kalemegdana, u Nemanjinoj, Resavskoj i Bulevaru kralja Aleksandra.

- Poslednji tramvaj je stigao pre četiri sedmice, a sledeći očekujemo da krajem septembra - kaže Ivanović. - Ispitivanja koja obavljaju dve ekipe Španaca zajedno sa našim stručnjacima i u konsultaciji sa predstavnicima dobavljača pokazala su da je uglavnom sve uredu. Bilo je sitnih, ali ne nepremostivih problema. Testiranja su u toku i prolaze ih sva tri tramvaja.

Ivanović dodaje da se svaki dan ispituje nešto drugo - sistem za vuču, kočnice, mirnoća hoda, opterećenje konstruktivnih elemenata tramvaja, buka, hrapavost koloseka... Zapravo sve što je deklaracijom predviđeno da ovo vozilo ispunjava. Sva testiranja vozila prolaze prazna, zatim i puna, a najveću opterećenost simuliraju džakovi peska ukupne težine 11 tona.

U komfornoj vožnji novim tramvajem prvi će uživati putnici na liniji "7" - od Novog Beograda do Ustaničke ulice, a već u septembru na ulicama će se naći i ostala dva vozila. Do kraja godine devet ovakvih vozila saobraćaće glavnim gradom.


KARAKTERISTIKE

Niskopodan, klimatizovan, sa električnom rampom za invalide i glasovnim sistemom za informisanje putnika, tramvaj iz Saragose napravljen je od nerđajućeg aluminijuma, a unutrašnjost mu je od specijalnog ekološkog, nezapaljivog materijala.

Novi tramvaj ima i video-nadzor od šest kamera, koje će pokrivati 90 odsto vozila. Tramvaj ima i tač-skrin kontrolnu tablu, koja će u svakom trenutku pružati podatke o funkcionalnosti vozila. Umesto u retrovizore, vozač će gledati u dve spoljne kamere. U vozilu dužine 32 metra i širine 2,3 metra ima 77 mesta za sedenje.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (16)

Stenmark

12.08.2011. 23:38

Šine su skoro menjali, tako da su mogli odma da stave široke šine. OVako suženi su tramvaji i izubili su na lepoti. Naravno bolji su od starih, ako smo kupovali onda smo trebali da kupimo orginalne tramvaje. Za nas su uzili tramvaje. Koja glupost!

Slavisha

13.08.2011. 07:05

@Stenmark - Beograd je dobio svoj metro! Bravo za gradske vlasti! Jedva čekam da uđem u metro i da protutnjim Bulevarom trulih platana!

Svajcarac

13.08.2011. 07:50

@Stenmark - @StenmarkUopste nje tacno. Ista sirina sina je u vecini evropskih gradova i tramvaji su iste sirine. I u Istanbulu imaju nove francuske tramvaje slicnog izgleda kao nase sa istom sirinom sina. Dosta vise pljuvanju po svemu sto se uradi. nekima nista ne valja kako god da se uradi.

Zoran

13.08.2011. 10:12

@Stenmark - Proširivanjem šina moral ibi da bace sve do sada kupljene tramvaje.Da li bi iko pametan to uradio?

Stanimir Petrovic

14.08.2011. 10:30

@Stenmark - Prosirivanje sina kostalo bi grad 500.000.000.€ Pa recite mi, da li je pametnije da mi, kao siromasni te pare potrosimo za izgradnju metroa ili da ih bacimo na prosirivanje sina.

Pobednik

13.08.2011. 02:16

Ja se nadam da ce u njima takodje biti neko ko ce da sprecava unistavanje i zvrljanje ovih lepih vozila. To je jako neophodno!!

Petar

13.08.2011. 03:00

"Sva testiranja vozila prolaze prazna, zatim i puna, a najveću opterećenost simuliraju džakovi peska ukupne težine 11 tona."- Kod nas obicno ako ima 77 mesta za sedenje, znaci da ima jos jedno 230 mesta za stajanje, tako da izgleda da je ovih 11 tona upola manje nego sto nama treba. Znaci oko 300 ljudi puta po u proseku 70 kilograma, to je 21 tona. . . Nemojte dzaba da krecite, nego kao ljudi.

Ivan

13.08.2011. 08:46

Molim vas da mi objasnite šta znači: "od nerđajućeg aluminijuma"?Da li postoji neki aluminijum koji rđa?

vlada

13.08.2011. 18:35

zamisli kad dohvatim onu ne skidajucu,otpornu na vodu pa kasd pocnem da pisem po zidovima novog tramaPotpisacu se, Vlada, i datum ,ocu da budem prvi koji je nazvrljao tramvajce.jel nije cool ,biti prvi,,,

seljakLA

14.08.2011. 10:35

Srbo bre obrati paznju na ponasanjee, na ponasanje obrati paznju kaki andrak ti zvaces. Treba ove na vlasti da ljubite sto u ovoj bezparici pokusavaju da nesto naprave, da si napisao za seljacinu ne bih ni trepnuo al ....za seljaka. Sta vi mislite da ste gradjani I reda ako ste u gradu. Ima tamo seljacina bez korena.

MAKOVO ZRNO

14.08.2011. 21:11

krediti,krediti,krediti,krediti,krediti,krediti........vracanje,vracanje,duznici... ...........2099,2100,2101,krediti,krediti,krediti....................