Rizik na dva točka
19. 07. 2011. u 21:52
Članovi srpskog Komiteta za bezbednost saobraćaja upozoravaju na opasnost. Motociklisti su najrizičnija kategorija kada su u pitanju saobraćajne nesreće
NAJMANJE dve stotine ljudi poginuće u nesrećama do kraja leta ukoliko država ne preduzme ozbiljnu akciju na poštovanju saobraćajnih propisa, jer se nalazimo u haotičnom stanju - upozorio je u utorak na konferenciji za novinare profesor dr Milan Vujanić, predsednik nevladine organizacije Srpski komitet za bezbednost saobraćaja.
Posebna pažnja usmerena je na motocikliste, kojih samo u Beogradu ima preko 10.000, a koji su, kako je rekao Vladimir Jevtić, član Komiteta zadužen za taj sektor, "tempirane bombe":
- Motociklisti su najrizičnija kategorija kada su u pitanju saobraćajne nesreće - objašnjava Jevtić. - Rizik da dožive saobraćajnu nesreću u odnosu na druge učesnike u saobraćaju je veći za 20 odsto, da poginu u njoj 40, a da budu povređeni čak 90 odsto. Taj rizik je, pre svega, iz razloga što kad je reč o motociklistima, postoje propusti u zakonu, ali pre svega u nedovoljnoj edukaciji. Da ne pominjemo neiskustvo, nedozvoljenu brzinu, vožnju u alkoholisanom stanju...
STATISTIKA Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da je broj poginulih, teže i lakše povređenih, u junu bio 220, što je smanjenje u odnosu na 2010. kada je taj broj bio 248. U istom mesecu 2009. bilo je 280 stradalih. Opada broj pešaka - učesnika u saobraćajnim nezgodama, ali raste broj poginulih ili povređenih. - U junu ove godine poginulo je 15 pešaka, a istog meseca prošle osam, što je zabrinjavajuće - kaže Milan Božović, glavni koordinator Komiteta za bezbednost saobraćaja. - Hitno treba promeniti sistemske mere rešavanja problema pešaka, izmeniti ponašanje svih učesnika u saobraćaju, odnosno svakog pojedinca.
Da je tako, potvrđuje i saobraćajna nesreća koja se dogodila u ponedeljak, na uglu Bulevara despota Stefana i Cvijićeve ulice, u kojoj je u sudaru sa džipom, koji je vozio Saša B. (31) motociklista Ognjen T. (24) poginuo, dok je njegova saputnica, Lidija S. (24) zadobila povrede levog kuka, kontuziju glave i modrice po celom telu. Nije, srećom, životno ugrožena a na glavi je imala kacigu.
Zbog sveopšteg problema vezanog za bezbednost u saobraćaju i porasta broja poginulih, profesor Vujanić je pozvao sve članove Vlade da izađu u javnost i zamole građane da prestanu da se ponašaju bezumno i bez ikakvog razloga, ubijaju međusobno na putevima.
Predsednik Komiteta za bezbednost saobraćaja je još rekao:
- Zakon o bezbednosti saobraćaja je mnogo doprineo u smanjenju broja udesa, jer su postavljena jasna pravila. Svi su očekivali, pa i MUP Srbije, da se u prvoj polovini ove godine, broj nesreća i stradalih smanji, što se i dogodilo kad su automobili u pitanju, ali se broj poginulih pešaka povećao.
Navodeći primer, Vujanić je istakao da u Švedskoj godišnji prosek je 2,9 poginulih na 100.000 stanovnika, dok je u Srbiji taj broj između osam i deset. Naročito, jer najviše stradalih ima između 18 i 25 godina.
UZROCI
PREMA rečima stručnjaka Vujanića, najčešći uzroci za saobraćajne nesreće, kojih je u godišnje proseku u Srbiji oko 60 hiljada (sa oko 800 mrtvih) su sledeći:
- iznenadna stvorena opasna situacija
- pogrešna procena
- pogrešno izveden manevar
- viša sila
- alkohol, umor, neprilagođena brzina
Micko
20.07.2011. 02:27
Sta radi taj komitet za bezbednost saobracaja i agencija za bezbednost saobracaja i koja je njihova opravdanost i zasto mi poreski obveznici placamo tu gospodu pored redovnih poslova Uprave saobracajne policije MUP cija je inace to nadleznost?U tim komitetima i agencijama rade penzionisani generali i funkcioneri MUP i primaju i penziju i veliku platu plus ostale benifite u vidu sluzbenih vozila,dnevniica i sl .. i prave "dilove" sa SAT i ostalim "firmama" koje policija treba hitno da proveri!!
Koja je to visa sila?Nigde se ne spominje,kao uzrok saobracajnih nezgoda i nesreca,lose stanje puteva,lose oznaceni putevi,losa signalizacija-semafori.Ovde su samo ucesnici krivi,a drzavne organe koji su zaduzeni za saobracaj niko ne kaznjava.Putevi su nam ocajni,a putarine najskuplje u evropi,a drzava samo izmislja kazne i poreze,kako bi narod uterali u jos vecu bedu.Zbog losih puteva,udarnih rupa,lose signalizacije 90% se desava nesreca,a 10%zbog bahatost i "vise sile".
U Austriji je svojevremeno uveden propis o upaljenim svetlima danju, kao ovde. U međuvremenu, uočeno je drastično povećanje saobraćajnih nesreća vozača motocikala. Zaključeno je da je to uzrok navedenog propisa (uz brojna istraživanja), jer su motociklisti, koji su i ranije imali obavezu upaljenog svetla, postali manje uočljivi, jer sada sva vozila to imaju. I naravno, ukinut je taj propis. A to je bilo pre uvođenja novog zakona kod nas. Zašto ne učimo na tuđim greškama?
plaćati drakonske kazne?
ja ne verujem u saobracaj na motociklu ali verujem u motocikl enduro kroz sume i tu ako se povredis to je pad ,poderotina ,ili lom laksi nadam se a tu nem abrzina a ima uzivancije ,prirode i slocnoga inace motociklom ne bih isao na asfalt samo priroda i zemljani putevi pa ako se sudaris sa kravom ,konjem ili ,,nije bas strasno
Komentari (5)