Preznojavanje u vozilima GSP
27. 06. 2011. u 22:29
Ugradnja i servisiranje rashladnih uređaja u vozilima GSP "Beograd" kasni. Posao usporilo uhodavanja radnika, postupak javne nabavke i uvoz klima
U VEĆINI vozila javnog gradskog prevoza postalo je vruće kao u ekspres loncu. Postojeće klime slabo hlade, a ugradnja novih ne ide očekivanom dinamikom. Kako "Novosti" nezvanično saznaju, problem je nastao jer se odustalo od tendera za servisera i odlučeno je da posao bude poveren majstorima iz matične firme, koji tek treba da se upoznaju sa načinom rada. Inače, nadležni u najvećem gradskom prevozniku priznaju i da ugradnja novih rashladnih uređaja kasni, a razlog je - procedura.
Po rečima Nenada Milovanovića, izvršnog direktora GSP "Beograd", servisiranje postojećih klima je počelo i u narednih deset do 15 dana biće kompletno završeno.
- Problem je u tome što u odnosu na ukupan broj autobusa koji su u saobraćaju, manje od deset odsto je do sada imalo ugrađene klime, pa se njihovo prisustvo nije mnogo osećalo - kaže Milovanović. - Inače, počela je ugradnja 173 klime, koje je Skupština grada ugovorila i nabavila za vozila u autobuskom podsistemu. Međutim, ovaj posao zasad se ne odvija željenom dinamikom jer se radnici koji rade na ugradnji još nisu uhodali i potrebno im je vremena da premoste početne probleme, koji se u takvim ugradnjama pojavljuju. Kada krenu sa serijskom ugradnjom, od najmanje pet klima dnevno, što je odgovarajuća brzina odvijanja ovog posla, očekujemo da sve klime budu u funkciji u ugovorenom roku.
Milovanović objašnjava, takođe, da je problem u tome što su tropske vrućine uveliko počele i što je nedostatak klima u vozilima uočljiviji nego dok su bile niže temperature.
- Sa ugradnjom se kasnilo u startu jer je po usvajanju budžeta morao da se sprovede postupak javne nabavke, koji u skladu sa zakonom ne može da se završi u kratkom vremenskom roku - dodaje Milovanović. - Problem je i uvoz klima za autobuse od strane izabranog ponuđača, koji je čekao na prenos sredstava za nabavku, pa na porudžbinu za izradu klima i, konačno, na isporuku. Tako su prve klime jednog od najboljih proizvođača u svetu, "Termo king", u GSP stigle sredinom prošle sedmice.
U GSP kažu da su najčešći kvarovi kod postojećih klima nedostatak freona i delova za električne komponente. Inače, do sada je ugrađena klima u tri vozila.
Aleksandar
27.06.2011. 23:18
Kako smo ziveli svih ovih godina bez klimatizovanih vozila, pa nista? Drugo, dzaba klimatizovana vozila kad ljudi otvaraju prozore! Po meni je bolje kupiti vise vozila bez klima, za te pare koje se ulazu u klimatizaciju, jer klimatizacija ionako nema svrhe (zbog otvaranja prozora, vozaca koji nece da ukljuce klimu koja je ispravna - mozda da bi zaradili na gorivu koje bi klima potrosila, zbog klima uredjaja koji su neispravni itd).
@Aleksandar - Slusaj imenjace ja sam vozac i bas me briga za gorivo i odakle ti to da necemo namerno da pustimo klimu zbog goriva'pa ne mislis valjda da sam lud ja ili neki moj kolega pa da se kuva 8 sati .To jednostavno nije istina nego klime ne rade .
@Aleksandar - za Aleksandra......vise od pola klimatizovanih vozila koje imamo klima uredjaj ne radi...tako da molim te da vozace ne krivis zbog toga...
@Aleksandar - Sta mu bi da okrivi gsp vozaca za nesto..c..c..c
Da li je realno da ugradnja klime u autobusu kosta 20 000e po vozilu? Nije li to malo mnogo? Hoce li cena prevoza ostati ista kada se potrosnja nafte poveca za 40% po vozilu? Ko ce to da plati? Gradski budzet ili ce cena karte otici na 150 dinara?
Komentari (13)