Španski tramvaj isprobao beogradske šine

N. V. BRKOVIĆ

09. 06. 2011. u 21:42

Tramvaj kompanije "Kaf" u četvrtak prvi put na koloseku u Novom Beogradu. Do kraja godine u glavni grad stiže devet vozila iz Saragose

LEPOTAN iz Saragose u četvrtak se prvi put šepurio novobeogradskom prugom. U probnoj vožnji uživali su predstavnici grada na čelu sa gradonačelnikom Draganom Đilasom, kao i novinari, dok će komfor i udobnost bešumnog tramvaja građani moći da osete krajem avgusta. Novi tramvaj prvo će prevoziti putnike od Novog Beograda kroz Bulevar kralja Aleksandra do Ustaničke, a kada stignu i ostali, rasporediće ih na trasu ka Banovom brdu, a zatim i na ostalim pravcima. Do kraja godine u Beograd će stići devet tramvaja, a preostali 21 tramvaj do kraja 2012.

Tramvaj španske kompanije "Kaf", dopremljen u Beograd početkom maja, napustio je depo "Sava" i "otisnuo" se šinama kroz Jurija Gagarina, sve do okretnice u Bloku 45. Bez "cimanja", lagano je jezdio ulicama Novog Beograda, oduzimajući dah pešacima i vozačima.

SREDSTVA UGOVOR za nabavku 30 tramvaja za GSP "Beograd" između grada Beograda i kompanije "Kaf" potpisan je 3. novembra 2009. godine. Ukupna vrednost ugovora je 81,36 miliona evra, od čega je 20 miliona obezbeđeno iz kredita Evropske investicione banke u sklopu projekta urbane obnove Beograda, a ostatak iz budžeta grada.

Prema rečima prvog čoveka prestonice, Beograd ulaže mnogo sredstava u obnovu voznog parka GSP.

- Kupili smo nove tramvaje, klimatizovaćemo 114 autobusa, u planu je i kupovina novih trolejbusa i 250 autobusa – istakao je Dragan Đilas, gradonačelnik. - Činimo sve što možemo da bi se građani vozili udobnije i bolje, a očekujem da u narednih nekoliko godina potpuno završimo obnovu voznog parka.

- Prvi put posle dve decenije Beograd je kupio nove tramvaje, najsavremenije generacije - rekao je Aleksandar Antić, predsednik Skupštine grada. – Zadovoljni smo kvalitetom, udobnošću, komforom i jedva čekamo ocenu građana o novim tramvajima. Pozivamo Beograđane da u što većoj meri koriste vozila javnog gradskog prevoza, jer se tako brže prevozimo po gradu i na taj način rešavamo problem gužvi.

"Španac" je napravljen od nerđajućeg aluminijuma, a unutrašnjost mu je od specijalnog ekološkog, nezapaljivog materijala. Ima video-nadzor sa šest kamera, "tačskrin" kontrolnu tablu, kao i glasovno-vizuelnu najavu sledećih stanica. Umesto retrovizora, vozač koristi dva monitora koji prenose sliku sa dve spoljne kamere, a uz pomoć platforme na trećim i petim vratima, tramvaj će moći da koriste i osobe s invaliditetom.

- Sistem za upravaljanje je jednostavan i nema teškoća prilikom vožnje - objašnjava Slobodan Marić, vozač koji je imao privilegiju da prvi provoza novi tramvaj. - Beograđani su zaslužili da se voze ovakvim vozilima.

Osim gradonačelnika i predsednik Skupštine grada, promotivnoj vožnji prisustvovali su i gradski menadžer Aleksandar Bijelić, pomoćnik gradonačelnika Živorad Anđelković, direktor Agencije za investicije i stanovanje Marko Blagojević i direktor GSP "Beograd" Mileta Radojević.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (17)

Milan Jelusic

09.06.2011. 22:25

tramvaj je poslednja rec tehnike. medjutim kak ih zastititi od siledjija, manijaka i sve goropadnijih ludaka. zao mi je unapred jer nevidim kako da ih sacuvamo.

darko

09.06.2011. 22:52

a gde ovde onaj sa lepom frizurom,nesto je bio u partizanu neznam sta,ali sad obucava bas na ovom tramvaju iz saragose,nesto ga nevidoh,verovatno je druga smena..

neki tamo

09.06.2011. 23:58

Sta se palite na tramvaj,tramvaj nije nista posebno ima mnogo modernijih i boljih,Treba se provozati u nemackom novom modelu....spanski je mala riba za svabske....

Dragan

10.06.2011. 15:16

@Gundeljbananko - Postoji aluminijum oksid, nije to rdja. Rdja se zove oksidacija celika.Aluminijum oksid ostecuje aluminijum vremnom ali ne toliko kao rdja celik.

MatijaBG

10.06.2011. 15:56

Iskreno,jako se plasim za ove tramvaje!!!Ne znam koliko su udobni za unosenje korpi,gajbica sa povrcem..........:)))Plasim se da ce poceti brzo da greju,da ce postati suvise idealni za ispisivanje grafita,saranje sedista ili cepanje.Trebalo je mozda pripadnike zandarmerije postaviti na svaka ulazna vrata,ili ih mozda ni to nece spasiti.Ovo zasigurno menja Beograd na bolje,ali pitam se da li ce to promeniti i mentalni sklop"gradjana"koji ce ga koristiti.Ajde videcemo.Spasi ih BOZE!!

miki

10.06.2011. 17:41

Novi beograd mu je trenutno jedina destinacija kud se moze kretati-Ako se Đilas sa njim provoza Slavijom ja mu plaća kartu za put na MESEC

miki

10.06.2011. 17:45

Znate li zasto je pre par dana vozen nocu u 2 sata do bloka 45Da ne pukne bruka po danu

Trbosek

10.06.2011. 18:40

Dokle smo stigli,?kad smo srecni zbog jednog normalnog TramaKao dete zvecku kad dobijeDa,,svabe promene vozni park,od 3000 najnovijih tramvaja ,niko ih ne primeti

Ivan

10.06.2011. 21:34

@Trbosek - Dominatan model tramvaja u Berlinu je identičan kao stari u Beogradu. Radi se o modelu Tatra KT4 (proguglajte pa ćete videti). Beogradski KT4 su mlađi od berlinskih, ali je tamo neuporedivo bolje održavanje, tako da su u neuporedivo boljem stanju. Tramvaj kao vozilo je konstruisan da bude u eksploataciji oko 40 godina, a najstariji KT4 u Beogradu je iz 1983. godine, poslednji iz 1997. godine. Dakle, ta vozila nisu nešto preterano stara za šinska vozila!

RADOJE NIKOLIC

11.06.2011. 10:48

@ nastavak: Metro ide na jednoj Sini niti se oseti kada krene niti kada stane u stanici, zvucni signal objavljuje na kojoj ste stanici i u kom delu grada. Ulazi se na Peronu na prolaz gde morate provuci kroz Automat Platnu karticu sa koje ti skine iznos Karte i pustite da udjes. U Sigapuru zive, Kinezi, Japanci, Indijci, Pakistanci, Indusi, Kambodzanci, Englezi, Nemci, Amerikaci, Stbi Turci, ko zna ko ne, ali ih kamere sve prate i kaznjavaju podjednako, za prekrsaje, Pusenje i Bacanje otpadaka.

Radoje Nikolic

11.06.2011. 20:03

@RADOJE NIKOLIC - Moderatori sto ne objaviste prvi deo mog komentara, no drugi, to vam je ko Trup bez Glave, nista ne znaci