Rizično na šinama

N. V. B. - J. D. Lj.

16. 05. 2011. u 22:04

Za pet meseci 461 vozilo Gradskog saobraćajnog preduzeća "Beograd" učestvovalo u saobraćajnim nezgodama. Nesreće najčešće sredom, u oktobru, od 14 do 15 časova

OD početka godine čak 461 vozilo Gradskog saobraćajnog preduzeća "Beograd" učestvovalo je u saobraćajnim nezgodama. Najveći broj udesa imali su tramvaji, koji su samo u februaru bili učesnici u 23 saobraćajne nesreće u gradu.

Prema podacima GSP "Beograd", tramvaji su tokom prošle godine zabeležili neslavu cifru od 359 "čukanja", što je u proseku jedna saobraćajka dnevno.

- Gledano po učešću u transportnom radu najveći broj nezgoda su imali tramvaji, jer još uvek veliki broj naših vozača i pešaka gubi iz vida činjenicu da je tramvaju potreban mnogo veći zaustavni put - objašnjava Mirjana Jovanović, direktor za saobraćaj u GSP "Beograd". - Nije dovoljna činjenica da vozač tramvaja vidi pešaka ili vozilo, već da ima dovoljno rastojanja da se bezbedno zaustavi. Najveći broj nezgoda događa se kada vozila skreću preko šina, ispred tramvaja ili ulaze i izlaze sa parkinga. Takođe je rizična situacija i kada pešaci nesmotreno prelaze preko šina i na nedozvoljenom mestu.

KAZNE ZAKON o bezbednosti saobraćaja na putevima, kojim su obuhvaćena i vozila javnog saobraćaja, predviđa prekršajne (novčane) kazne koje su najmanje 100.000 dinara. Najdrastičnije su zatvorske kazne, koje se izriču vozačima zbog vožnje pod dejstvom alkohola, bez validnih sertifikata (dozvola) za kategorizaciju vožnje, kao i korišćenja mobilnog telefona tokom vožnje. Zbog ovih propusta i vozači javnog saobraćaja mogu "zaraditi" robiju od najmanje dve godine zatvora. Veća kazna ih očekuje ukoliko je izvršeno delo imalo za posledicu nečije povređivanje ili smrt ili je u pitanju velika materijalna šteta.

Po podacima GSP "Beograd", najbrojnije su nezgode u periodu od 14 do 15 časova, kritični dan je sreda, a mesec - oktobar.

Zbog svega navedenog, iz GSP "Beograd" apeluju na učesnike u saobraćaju da dobro procene situaciju kada su tramvaji u pitanju.

Kako navode nadležni u najvećem gradskom prevozniku, učešće vozača GSP u krivici, kada je reč o saobraćajnim udesima u gradu, iznosi oko 20 odsto.

- Najveći broj nezgoda događa se u užem gradskom jezgru, a kada su tramvaji u pitanju, najugroženije deonice su, pored Sajma, i ulice Vojvode Stepe, Cara Dušana i 27. marta - kaže direktorka za saobraćaj. - Zahvaljujući malim brzinama kojima se GSP-ova vozila na ovim deonicama kreću, štete su, srećom, minimalne.

Prema statistici MUP Srbije, samo u Beogradu, tokom prošle godine, bilo je 20.266 saobraćajnih nezgoda, u kojima je poginulo 117 osoba. Za četiri meseca 2011. dogodilo se 5.980 saobraćajki, u kojima je 34 ljudi poginulo, dok je njih 199 zadobilo teške, odnosno 1.042 lica prošlo je sa lakšim povredama.

Policija, međutim, ne zna tačan broj saobraćajnih nezgoda u kojima su učesnici bila vozila javnog saobraćaja. Ipak, u policiji kažu da je krivica vozača GSP koji su učesnici u nekoj saobraćajnoj nezgodi "minimalna" u odnosu na ostale učesnike. U odnosu na druge učesnike u saobraćaju mnogo su pažljiviji, retko u alkoholisanom stanju, većinom iskusni u poslu koji obavljaju i, uglavnom, u tehnički ispravnom vozilu.

- Najčešće zbog nepažnje drugog učesnika u saobraćaju i vozila GSP i njihovi vozači nekad ne mogu da izbegnu udes - objašnjavaju u policiji. - Najvažnije je da je, u takvim situacijama, postotak povređenih - minimalan.

EDUKACIJA

ZBOG čestih saobraćajnih nezgoda u kojima su učesnici i vozila javnog prevoza, u GSP "Beograd" rade na edukaciji svojih vozača. Svaku prispelu primedbu analiziraju i na osnovu činjenica, kako kažu, preduzimaju mere predviđene internim pravilnicima.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (6)

MatijaBG

17.05.2011. 10:39

Retko se vozim vozilima GSP/a,vozac sam,ali bolje bi bilo da nisam.Neverovatno je koliko gresaka primetim kod vozaca GSP/a,pa se zapitam ,kako je moguce da takvi dobijaju u svoje ruke najvecu odgovornost koja postoji,a to je prevoz "gradjana"/Da li je problem u tome sto su pre vozila GSP/a ,vozili traktor u rodnom zavicaju ili s druge strane 80% vozila GSP/a koji lice na sve samo ne na vozila?S druge strane,vidim da se ne pridrzavaju i nosenja uniformi.Prevoz u beogradu je jeziv!!!

aco

17.05.2011. 16:04

@MatijaBG - Jeste Matija potpuno ste u pravu ali ipak su vozili traktore ali najveca opasnost je od onih koji nisu vozili nista nego iz fotelje direktno seli u besne automobile od nekoliko hiljada kubika pa misle da sve znaju,a dozvolu nabavili za saku dolara pa su im onda krivi tramvaji a mozda i jesu krecu se kroz guzvu i to sinama .

hahaha

18.05.2011. 11:41

@MatijaBG - ukoliko budu nosili uniformu mnogo ce bolje voziti i manje ce nezgoda biti u gradu :D odelo ne cini coveka!!

Жељко Стевановић

18.05.2011. 16:55

@MatijaBG - ti primetis ????????ti vozac ??????tesko !!!!!!!

Zoran MAKSA

19.05.2011. 11:09

@MatijaBG - Idi brate,tamo detije boLje,Beograd nije za svakoga,daleko si ti od vozaca.

Kicholino

10.08.2011. 21:38

@MatijaBG - Sine Zorane,ne nego je Beograd za nepismene i one sto zderu pljeskavicu u sred punog tramvaja. A vozace javnog prevoza stvarno ne znam gde su skupljali,kao da voze kupus ,a ne ljude.A divni zeleni tramvaji su stvarno ekskluzivni eksponati njihovog voznog parka.