Pravila u gepeku autobusa

N. Brković - A. Krsmanović

09. 05. 2011. u 22:01

Neki autobuski prevoznici zloupotrebljavaju ustupak gradske vlasti da se staje van BAS-a. Dozvoljeno da staju na pet prilaza gradu, ali samo za putnike sa ručnim prtljagom

MEĐUGRADSKI autobuski prevoznici smeju da primaju putnike na pet stajališta GSP van Beogradske autobuske stanice, ali ne smeju da otvaraju gepek. Međutim, pojedini nesavesni prevoznici ne poštuju ovaj ustupak gradskih vlasti, pa staju na još nekoliko GSP stanica u Beogradu. Ni na jednoj stanici nije dozvoljeno da se zadržavaju međugradski autobusi i da se vade koferi iz gepeka, ali...

U Gradu kažu da su, u želji da izađu građanima u susret koji žive u udaljenim naseljima da ne moraju da dolaze u centar, omogućili međugradskim prevoznicima da na pet stajališta na prilazima Beogradu primaju putnike.

- Gradski sekretarijat za saobraćaj doneo je odluku da mogu putnici da ulaze i izlaze u autobusa, ali samo sa ručnim prtljagom - kažu u gradskoj upravi.- Otvaranje gepeka zbog putnih torbi nije dozvoljeno, jer se time usporava gradski prevoz.

Nažalost, neki ovaj ustupak gradskih vlasti zloupotrebljavaju. Čak i ekspres autobusi čim napuste BAS peron staju već posle rampe, pa i na mnogim mestima uz put.

KONTROLA U GRADSKOM saobraćajnom preduzeću kažu da se do sada nisu žalili na kolege međugradskih autobusa zato što koriste ista stajališta, jer im, u principu, ne smetaju. Jedini ko zaista kontroliše međugradske prevozioce su interni kontrolori prevoznika koji najviše pažnje poklanjaju tome da li se broj putnika poklapa sa brojem prodatih karata.

- Ruke su nam "vezane" - kaže Dragan Ristanović, pomoćnik sekretara za inspekcijske poslove.- Čim neko podnese prijavu protiv nesavesnog vozača mi izađemo na teren, sačinimo uslužni zapisnik i prosledimo ga Republičkoj inspekciji za javni drumski saobraćaj. Mi nemamo nadležnost, čak, ni za linijski prevoz od Pančeva do Beograda.

Građani, osim zbog udaljenosti, izbegavaju BAS i zbog cene stanične usluge. Cena peron karte iznosi od 45 (za odredište do 100 kilometara) do 130 dinara (za destinacije dalje od 201 kilometar).

- U cenu stanične usluge ulazi naša nadoknada, troškovi štampanja karata, rad službe Informacija, rezervisanje karata, modernizovanje informacionog sistema, šalter službe i ostali troškovi - kaže dežurni dispečer Ljilja Dimić.- Ovo je ustupak putnicima na kraćim relacijama.

Inače, međugradski autobusi imaju pravo da stanu na stanicama kod Sava centara, u Žarkovu, na Autokomandi, kod Pančevačkog mosta i Pošte u Zemunu, ali se dešava da ili na ovim stanicama istovaraju prtljag ili da zastanu i na nedozvoljenim mestima.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (9)

Nestručni komentator

09.05.2011. 23:45

"U cenu stanične usluge ulazi naša nadoknada, troškovi štampanja karata, rad službe Informacija, rezervisanje karata, modernizovanje informacionog sistema, šalter službe i ostali troškovi "Trošak štampanja karte, rezervacija i rad službe informacija su veći ako je relacija preko 100 km????Sikter !!!!!!!!Kako neko uopšte ima toliku dozu samouverenosti da ovako nešto izjavi i pomisli da će mu iko normalan poverovati???

igor

10.05.2011. 09:53

@Nestručni komentator - "Ovo je ustupak putnicima na kraćim relacijama". Ne citaj tekst povrsno...pozz

KisnaGlista

10.05.2011. 10:52

@Nestručni komentator - Znači ipak ima onih koji opravdavaju ovakvu otimačinu para...vi potvrđujete konstataciju.Predlog: Uvesti zone međugradskog saobraćaja. Prva zona- krug dvojke druga Beograd- i tako do neke sedamnaeste u kojoj su Švedska i Norveška. Zone su bitne samo zbog naplate stanične usluge, jer teta na informacijama jedva može da se izbori sa srpskim jezikom s norveškim akcentom.

dzviska

25.09.2015. 12:27

@Nestručni komentator - Karta do leskovca kosta od 900 do 1100 dinara,a mi placamo ulazak na peron 130 din,gde je tu logika,a sto se tice saltera ne trebaju nam,mozemo i kod vozaca da kupimo kartu.

Nisu vozači nesavesni što primaju prtljag

10.05.2011. 00:12

Ma nemojte? A kako će putnici koji su sa prtljagom da se ukrcaju? Da neće možda zbog te naopake odluke morati da putuju taksijem do autobuske stanice? Sebičnost nema granica.

Mare

10.05.2011. 00:15

U Žarkovu je PRAVILO - a ne izuzetak - da na stajalištima GSP-a brojni međugradski autobusi svakodnevno ukrcavaju i iskrcavaju putnike sa pozamašnim bagažima koji se ubacuju i izbacuju iz prtljažnog prostora bez neke preterane žurbe...

Dacha

10.05.2011. 08:17

Ovde se postavlja drugo pitanje!Sta putnik dobija placanjem takozvane "stanicne usluge" od 100 dinara.1. Ulazak na peron se posebno placa ( 35.00).2. Toalet posebno (25.00).3. Nosenje prtljaga posebno (dogovor).Isti je slucaj kako na BAS-u,tako i na Lastinoj stanici,pa se postavlja pitanje sta mi uopste placamo i gde taj novac odlazi.Upitanju je samo jos jedna legalna otimacina para od naroda i nista drugo.Ne bi imao nista protiv kada bi se ove osnovne stvari obuhvatile tom cenom,ali...

daki

11.05.2011. 00:01

I treba da se dozvoli izlazak putnika u predelima periferije grada,kada grad Beograd (metropola)? nema kao druge svetske metropole metro ili razvijeniji saobracaj kojim se odlazi ili dolazi do autobuske ili zeleznicke stanice.U Beogradu je sve isto kao i pre 40 godina......Sramota neka i treba da vozaci staju da pomognu narodu koliko mogu.

Ja

19.05.2011. 14:17

Ma vazno da izlazak na peron kosta 130 din, ako ne kupujes kartu na salteru nego u autobusu. Sramota! Ja licno samo zbog toga i izbegavam da idem do glavne stanice.