Slovenci pali s mosta

V. N.

03. 03. 2011. u 21:46

Direkcija za izgradnju Beograda raskinula ugovor sa firmom SCT, izvođačem radova na petlji "Jurija Gagarina". Bira se novi izvođač

DIREKCIJA za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda obavestila je slovenačku firmu CIT o raskidu ugovora za izgradnju petlje "Jurija Gagarina", kao i dela severnih pristupa mostu na Adi. O ovoj odluci obaveštena je i Evropska investiciona banka, koja je i odobrila kredit, pa će se, prema njenim pravilima, sprovesti dalji postupak za izbor izvođača radova.

U Direkciji za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju objašnjavaju da je posle potpisivanja ugovora u decembru 2010. godine, slovenačka firma proglasila nelikvidnost. Pred nadležnim službama Republike Slovenije otvoren je postupak koji bi mogao značajno da utiče na izvršenje obaveza iz ugovora o izgradnji petlje "Jurija Gagarina".

- Kako bi se zaštitio interes grada Beograda i osiguralo da ugovoreni avans od šest miliona evra bude u potpunosti iskorišćen za namene predviđene ugovorom, od slovenačke firme smo tražili dopunu bankarske garancije za avansno plaćanje - kažu u Direkciji za građevinsko zemljište i izgradnju. - Imajući u vidu da SCT ni posle više od mesec dana nije obezbedio traženu dopunu bankarske garancije, pokrenuli smo ugovorom predviđene mere i uputili drugoj ugovornoj strani obaveštenje o raskidu ugovora.

PRINUDNO PORAVNANJE KAPITAL SCT je u 2010. godini smanjen za 95,6 miliona evra, što se vidi iz predloga preduzeća za početak prinudnog poravnanja, objavljenog na internet-stranici slovenačke Agencije za javno-pravne evidencije i usluge. Račun ove kompanije je 30. septembra 2010. godine bio u minusu 45 miliona evra, pa su platežno nesposobni podneli Okružnom sudu u Ljubljani predlog za početak postupka prinudnog poravnanja. Nakon toga, oglasio se i predsednik Upravnog odbora SCT Ivan Zidar, koji je rekao da će finansijskom reorganizacijom obezbediti pravovremeno ispunjavanje obaveza i dugoročno otkloniti prezaduženost.

U Direkciji tvrde da će se sve odvijati po predviđenoj dinamici i da raskid ugovora sa slovenačkom firmom ne dovodi u pitanje planiranu dinamiku izgradnje mosta i pristupnih rampi.

- Do kraja ove godine će, prema planu, biti završena izgradnja konstrukcije mosta i uzlazno-silaznih rampi u Radničkoj i Ulicu Jurija Gagarina, kao i saobraćajna veza sa petljom "Hipodrom", čime će se stvoriti uslovi da se most pusti u funkciju drumskog saobraćaja - dodaju u Direkciji.

Početak izgradnje južnih pristupa mostu teče prema planu i u skladu sa ugovorom koji je potpisan sa austrijskom firmom "Por". Ugovor je zaključen za istovremenu izradu glavnog projekta i za izvođenje radova, takođe prema pravilima Evropske investicione banke. U prvoj fazi radova do kraja ove godine treba da se završi saobraćajna veza mosta i petlje "Hipodrom", a u drugoj i trećoj fazi, do 2013. godine, biće izgrađena kompletna petlja "Radnička", sa svim predviđenim prilazima. Ugovorena vrednost radova ove petlje je 67,9 miliona evra, plus PDV.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (6)

Marko

04.03.2011. 10:26

Tako nam i treba. Gde je naša čuvena "Mostogradnja"? Zašto oni nisu dobili posao? Treba uništiti sve što je naše i dovesti strance. Videćemo na kraju koliko će koštati taj most!

darkom

04.03.2011. 12:45

Čekajte, da li to beše onaj jeftini most, remek delo modernog građevinarstva, koji će biti završen u rekordnom roku, na ponos Beograđana?

Pipilentije

04.03.2011. 21:19

Нису Словенци пали с' моста али се наши властодршци праве да су пали с' Марса. Словенци су супер лову узели а радили нису. Додуше, нису узели све сами. Па није случајно цена моста скочила за 312 милиона евра (само).

pametnjaković mlađi

07.03.2011. 12:21

Most nad mostovima je, ipak, onaj u Kini. Hangzao je delimično viseći most i spaja Šangaj i Ningbo preko zaliva širokog 36 kilometara. U Kini se korupcija plaća glavom, tako da je most koštao 1,4 milijarde dolara.