Mostovi tope gužve
27. 10. 2010. u 20:55
Završetkom novih saobraćajnica preko beogradskih reka, zastoji na ulicama postaće prošlost. Radovi na Adi gotovi do kraja 2011. godine, a obale Zemuna i Borče biće spojene do 2014.
SAOBRAĆAJNE gužve u Beogradu izgradnjom mosta na Adi ciganliji, i onog koji će povezivati Zemun i Borču, mogle bi konačno da postanu prošlost. Dugogodišnja rak-rana glavnog grada završetkom ovih kapitalnih projekata grada biće rešena, a prelezak sugrađana sa jedne na drugu obalu znatno olakšan.
Obrisi novog mosta preko Save vidljivi su iz dana u dan, a radovi će, po svemu sudeći, biti gotovi do kraja sledeće godine, kao što je i planirano. Trenutno se radi na izboru izvođača za izgradnju pristupnih saobraćajnica na Novom Beogradu, kao i za petlju u Radničkoj ulici.
Gradski arhitekta Dejan Vasović naglašava da je najveći značaj mosta preko Ade što će on značajno rasteretiti Gazelu.
- Videli smo kakve su gužve u gradu izazvali radovi na sanaciji najfrekvantnijeg mosta u prestonici i to je najbolji pokazatelj koliko je Beogradu potrebna nova saobraćajnica preko Save - kaže Vasović. - Velika vrednost mosta čija se gradnja polako privodi kraju je i taj što će preko njega moći da prelazi i metro, kao i taj što će Novi Beograd i Zemun daleko bolje biti povezani sa Čukaričkom stranom.
Vasović dodaje da je Beogradu neohodan i most Zemun - Borča, jer trenutno preko Dunava postoji samo jedan. Interesntno je, inače da Beograd i Vojvodinu povezuju Pančevački i most kod Beške, koji su prilično udaljeni jedan od druog, pa je i to slika i prilika kako se nekada slabo razmišljalo o sadašnjim, sve većim potrebama modernog načina života. Kada Most prijateljstva bude završen, kako ističe prvi arhitekta grada, biće napravljen jedan saobraćajni prsten koji će omogućiti lakše kretanje kroz glavni grad.
Prema rečima predsednika opštine Novi Beograd Nenada Milenkovića, završetkom mosta na Adi ciganliji ova gradska opština će mnogo dobiti, pre svega zato što će biti izgrađen jedan potpuno novi bulevar koji će bolje spojiti Bežanijsku kosu sa ostatkom grada.
- Velike su saobraćajne gužve kako na postojećim mostovima, tako i u novobeogradskim ulicama i zato je neophodno da saobraćajnica preko Ade bude što pre završena - rekao nam je Milenković. - Trenutno većina žitelja Bežanijske kose koristi isključivo Bulevar Mihajla Pupina i autoput, pa im je često potrebno i do sat vremena da stignu do druge obale Save.
Grad Beograd trenutno radi i na eksproprijaciji zemljišta u Zemunu i Borči kako bi obale Dunava spojio "kineski" most, a radovi bi trebalo da krenu već na proleće sledeće godine. Prelazak prvih automobila preko ove saobraćajnice očekuje se 2014. godine.
- Most prijateljstva veoma je značajan za sve sugrađane na levoj obali Dunava - kaže Danilo Bašić, predsednik Palilule. - Njegovim završetkom biće napravljen jedan veliki korak ka izgradnji "trećeg" Beograda, što će ujedno dovesti do razvoja Borče, Ovče i Koteža. Dobar deo zemljišta u ovom delu, nakon preuzimanja PKB od strane grada, pripada prestonici što će dodatno ubrzati razvoj i omogućiti da se sagrade nova stambena naselja.
Beogradski mostovi koji su naizgled skupi, ipak su veliki zalog koji će biti funkcionalan vekovima. Dokaz za to je i budući izgled mosta predko Ade ciganlije koji će, nesumnjivo, biti novi i upečatljiv simbol glavnog grada.
muamua
28.10.2010. 22:44
hm ,a onaj most kod Smedereva ne spaja Beograd i Vojvodinu??? Elem tesko cemo se resiti guzvi cim se napravi most Zemun Borca eto nama stotine hiljada stanovnika
Komentari (1)