Bankari kroje ulice

N. V. BRKOVIĆ

13. 10. 2010. u 21:33

Izgradnja petlje u Radničkoj ulici i pristupnih saobraćajnica čeka na izbor izvođača. Zainteresovani Slovenci, Turci i Austrijanci

LANAC unutrašnjeg magistralnog prstena polako se sklapa. Radovi na samom mostu preko špica Ade su poodmakli, a vidljiva je i konstrukcija petlje "Careva ćuprija". Ostalo je da se izgrade pristupne saobraćajnice sa novobeogradske strane i petlja "Radnička", pa da pola posla bude kompletirano.

RASTEREĐENJE MOSTOVA KRAJEM 2008. godine započeta je izgradnja mosta preko Ade ciganlije kao najbitnijeg dela daleko većeg infrastrukturnog projekta - Unutrašnjeg magistralnog poluprstena. UMP predstavlja jedan od najznačajnijih planiranih gradskih saobraćajnih pravaca, koji ima zadatak da rastereti centralno područje od individualnog saobraćaja, smanji obim saobraćaja na postojećim mostovima preko Save i obezbedi alternativne mogućnosti u povezivanju pojedinih gradskih područja.

Radovi na Carevoj ćupriji teku po utvrđenoj dinamici, ali najavljena izgradnja petlje u Radničkoj još nije počela. U trci za izvođača radova su tri inostrane kompanije, a "kocku će baciti" banka. Sva dokumentacija oko izbora izvođača prosleđena je Evropskoj investicionoj banci, iz čijeg će se kredita finansirati pristupni putevi. Sada se čeka njihov odgovor.

U Direkciji za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju kažu da očekuju početak radova do kraja godine.

- Postupak za izbor izvođača radova je u toku - kaže Nenad Bajić iz Direkcije. - Čekamo "zeleno svetlo" od banke, a onda ćemo pristupiti potpisivanju ugovora. To važi i za pristupne saobraćajnice sa novobeogradske strane.

Kako nezvanično saznajemo, na konkurs za izbor izvođača za pristupne saobraćajnice sa obe strane mosta preko Ade prijavile su se četiri strane kompanije. Sve su konkurisale za pristupne puteve sa novobeogradske strane mosta, dok se tri nadmeću za izvođača petlje "Radnička". Dve firme su iz Slovenije i po jedna iz Turske i Austrije.

NOVAC ZA izgradnju mosta preko Ade ciganlije sa pristupnim saobraćajnicama do sada je ukupno uzeto 199,6 miliona evra kredita od evropskih banaka. Za sam most, čija je ugovorena vrednost 118,6 miliona evra uzeta su dva kredita od Evropske banke za obnovu i razvoj - EBRD i do sada je potrošeno 66,3 miliona evra na ime ugovorenih i izvedenih radova, odnosno oko 57 odsto. Kredit u iznosu od 70 miliona evra, namenjen izgradnji pristupnih saobraćajnica, uzet je krajem 2009. godine.

U planu je da petlja "Radnička" ima kružnu raskrsnicu koja je rampama direktno povezana sa mostom iznad, Radničkom ulicom i Bulevarom vojvode Mišića koji se pruža ispod. Radnička ulica, od nove petlje do ulaska u Adu ciganliju trebalo bi da ima četiri trake po smeru i razdelno ostrvo.

Ovakvog profila trebalo bi da bude i Novi rakovički put. Ukrštanje sa postojećom trasom Bulevara vojvode Mišića i tramvajskom prugom rešeno je kao površinska raskrsnica koja nema pun program veza. Takođe, leva skretanja iz pravca UMP ka bulevaru rešena su denivelisanom vezom sa širinom kolovoza od pet metara.

Na novobeogradskoj strani trase UMP na desetak mesta je proširena granica plana. Takođe, korigovana je granica u zoni petlje sa ulicom Tošin bunar, koja za sada ne podrazumeva denivelisanu raskrsnicu, ali je planom ostavljeno prostora za takvo rešenje u budućnosti.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (2)

Wile E. Coyote

14.10.2010. 16:28

Jao, petlja "Careva ćuprija"... Niko ne vidi da je to raskrsnica...