Krečenje samo uz dozvolu

M. L. JANKOVIĆ

30. 08. 2010. u 21:13

Sugrađani koji renoviraju stan moraju da plate i do 400 evra za potrebnu dokumentaciju

BEOGRAĐANI koji su odlučili da poslednje dane leta iskoriste na zamenu prozora u stanu ili krečenje prostorija, moraju prethodno da dobave dozvolu od države. I za najsitnije prepravke, sugrađani su primorani da zatraže odobrenje od nadležnih opštinskih građevinskih inspekcija, što će ih sve zajedno koštati oko 400 evra i gomile potrebne dokumentacije.

GRAĐEVINSKI RADOVI UKOLIKO se izvode bilo kakvi građevinski radovi, odnosno rušenje zidova, menjanje strukture stana, dograđivanje, pregrađivanje, probijanje novih prozora ili vrata, potrebna je i građevinska dozvola za rekonstrukciju. Ovaj papir izdaje Sekretarijat za urbanizam, a da bi je građani i dobili moraju da, pored dokumeta koji su potrebni za manje radove, prilože i dopunsku dokumentaciju.
Ona podrazumeva urbanističku dozvolu i saglasnost, kao i saglasnosti svih javnih komunalnih preduzeća i dozvola od arhitekte koji je radio projekat.

Da bi se zamenila klozetska šolja ili pločice u kupatilu, građani moraju da angažuju projektanta, koji će napraviti idejni plan. Neophodna je i vlasnička dokumetacija, koja predviđa izvod iz zemljišnih knjiga, zatim kopija plana parcele, ne starija od šest meseci, i saglasnost Zavoda za zaštitu spomenika. Za sve to potrebno je od 150 do 400 evra, u zavisnosti od vrste posla.

Kako većina sugrađana ne zna za ovaj novi Zakon o planiranju i izgradnji, o potrebnim dozvolama bivaju obavešteni tek kada im građevinska inspekcija zakuca na vrata.

- Isplanirala sam da renoviram kupatilo i zamenim kadu - žali se sugrađanka Ivana Marinković iz Zemuna. - Obavestila sam ostale stanare i radove sprovodila poštujući kućni red. Ipak, već trećeg dana mi je došla inspekcija, koja je tražila dozvolu za sanaciju. Kako je nisam imala, napisali su mi prekršajnu prijavu.

Prema rečima zaposlenih iz Odeljenja za građevinske i komunalne poslove opštine Zemun, na njihovu adresu mesečno stigne tek od pet do šest zahteva za dobijanje dozvole za radove u stanu.

- Sugrađani najčešće misle da ako bilo šta sređuju u unutrašnjosti svog poseda, ne moraju da dobiju dozvolu nadležnih - kaže inspektor Boža Milosavljević. - Tako, odobrenje traže samo oni kojima je ono potrebno da bi im bio odobren kredit za renoviranje.

Nadležni navode da je za sakupljanje vlasničke dokumentacije potrebno nekoliko dana.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (63)

Dex

30.08.2010. 22:31

Neverovatno !!!Ljudi ja se ovim poslom oko 20 god. profesionalno bavim po celoj Evropi, i za ovakve stvari ( dozvole za unutrasnje renoviranje stana-osim ako se ne pomera neki noseci zid) prvi put cujem. Jednostavno NEVEROVATNO.I jos to naplacuju. Pa gde bi nam bio kraj da nije tako blizu.Zamislite dozvola da se zameni wc solja ili plocice.. kad bi na zapadu za to trazio dozvolu poslali bi te kod psihijatra-(jedino pauza od 13-14, a ako radi firma cak ni to)Zemljo Srbijo zalim te..

mikica

30.08.2010. 22:35

 ovo je ono "j...  lud zbunjenog", prosto ne mogu da verujem kakve jos namete ce da ta vlast izmisli da pokrade taj jadni narod, pa sta ako je wc solja pukla , da trazim dozvolu da je zamenim , ili sudopera je trula , slavina curi , strasno sam revoltiran i zato sam bio malo vulgaran ali to je mnogo manje vulgarno od ovoga sto nam rade.HVALA

Sasa

30.08.2010. 22:42

MA obavezno,kod nas vise od polovine objekata nema prostu gradjevinsku dozvolu a sad ce preko grbace obicnih ljudi da popunjavaju budzet za sopstveni nerad.Znaci imate stan koji platite a open nije Vas,nego za popravku od 50 eura morate da platite mozda i 400 za dokumentaciju i dozvole,koj aje vo banana drzava,i ono malo ljudi sto je ostalo otice ce glavom bez obzira.Ovo u Srbiji nece nikad zaziveti,samo u vecim gradovima gde komsije ne mogu ocima jedni druge da gledaju tu ce dolaziti inspektori

Inzinjer Franja

30.08.2010. 22:51

Koje gluposti , da li to znaci i ako treba ekser da zakucam da mi treba dozvola opstinske vlasti ? Sta jos nece da izmisle da bi uzimali novac od naroda ?

banex

30.08.2010. 22:53

hahahahahaha treba mi saglasnost zavoda za zastitu spomenika da bi mogo da odvalim wc solju hahahaada trazim dozvolu kako bi unistio lepe uspomene iz klonje citajuci novineah ti lepi trenuci :P toliko ih je bilo u zivotu i sad tek tako da se sruse, e ne moze ... mars po dozvolu u zavod za zastitu spomenikae nesh kolega, pali mars iz moje avlije...

Djra

30.08.2010. 23:17

Pa ovo nije normalno bre !!! I Turci su bili bolji dok su vladali!!! Uaaaaaaa poslanici i Parlament lopovski !!!Ovamo nas zamajavaju Kosovom a ulaze nam u WC-e radi pljacke !!!

bata pevac

31.08.2010. 00:12

ljudi to u srbiji ima to nema ni u tunguziji znaci da ne smes da okrecis svoj stan dok ne uplati za parazite do 400€ to ljudi nema NIGDE! NA CASTI VAM BILO!!!!!

Pometen

31.08.2010. 00:22

E bas se ne zna u bivsoj ko j///e a ko je j///en.Nigde nema u svetu da za krecenje ili zamene vc solje u stanu ili kuci ,potrebno izvaditi bilo kakve dozvole.U Kanadi, Torontu cak grad daje povracaj novca za ugradju novih VC solja a u cilju ustede vode.Bas upravo zavrsavam farbanje fasade -Stuco ifarbanje prozora i garaze i kosta me samo materijal 100$. Kupis 2 kante za farbanje a dobijes 3 besplatno.A sve u cilju da ljudi renoviraju,trose novac i da ekonomija ide unapred. Zivela Glupost SRB

NBG

31.08.2010. 00:37

Kako da ne, ako ces da zamenis WC solju treba ti dozvola.... Kada budu sredili sve one stanove koji su toliko izmenjeni da je i spoljasnji izgled zgrade promenjen, onda se slazem da i za unutrasnje radove (ne racunajuci rusenje pregradnih zidova) traze takvu dokumentaciju!Nema sanse!

Milos

31.08.2010. 00:57

ha ha bas da vidim ko ce se ovoga pridrzavati. Ko ce uopste da daje tolike pare za krecenje sobe recimo? Uostalom sta inspekcija ce da pretresa sve stanove da vidi ima li nekih radova? Smesno. Ovo je samo jos jedan pokusaj drzave da uzima novac ov ovog napacenog i siromasnog naroda.

filipo

31.08.2010. 02:19

Mogu da shvatim da je potrebna dozvola u slucaju prosirenja stambenog prostora, menjanja izgleda fasade, izvodjenje radova kao pomeranje ili rusenje zidova isl ali za menjanje plocica ili vc solje je vec van svake pameti. Kontrola struje, vode, gasa i to je OK ukoliko se izvode neki zahvati.

filipo

04.09.2010. 15:37

@filipo - Izvinjavam se, mislio sam na nosece zidove i na sve sto bi moglo da narusi sigurnost, ali opet bez preterivanja, za vecinu radova potreban je samo savet specijaliste a bas za velike zahvate projekt i dozvola.

Svetozar

31.08.2010. 04:09

Ajde sad europejci-euroslinavci mars po dozvole!Glasali ste, sad kidajte zivce sa birokratijom.

Simo

31.08.2010. 04:27

M.L.Jankovic sam(a) sebi protivreci. U opisu gradjevinskih radova za koje se trazi dokumentacija radi rekonstrukcije stana ne navodi se krecenje stana jer to i nije rekonstrukcija stana, dok se u tekstu kaze da i za te radove treba dozvola, sto je besmisleno. A ako se stvarno i za to trazi dozvola onda stvarno "besposlen pop jarice krsti"

Milo

31.08.2010. 08:14

Strasno sta su izmislili!!! Hajde, razumem da u stambenoj zgradi postoje noseci stubovi ili grede koje se ne smeju dirati, pa za neku vrstu adaptacije se mora traziti odobrenje stanara i nadleznih, ili za spoljne radove, na fasadi itd, ali da druge radove u svome stanu izvodim, a moram traziti odobrenje...npr da pregradim sobu gips plocama!!! Pa to je van svake pameti...voleo bih da mi nadlezni objasne zbog cega je to tako? Zamislite da vam je potrebna dozvola da zamenite WC solju!!!! Pljacka!

Milica

31.08.2010. 08:45

Znaci da na sledecim izborima glasamo za bilo kog osim za one koji donose ovakve zakone.

stojan

31.08.2010. 08:47

nije mi jasno o cemu se radi. nadlezni iz ministarstva su drugojacije objasnili na televiziji i stampi. verovatno su se predomislili jer im trebaju pare. treba obezbediti plate za toliki broj cinovnika, te se miniatarstva utrkuju ko ce da smisli vecu globu. za krecenje dozvola, pa to je van pameti. ode nas novac od akcije a taman sam se ponadao nekoj vecoj kupovini.

Jozef K

31.08.2010. 08:53

Ja planiram da isečem nokte, pa bih iskoristio priliku da pitam Vlasti da li mi je potreban idejni ili izvođački projekat? Pošto nemam para za takse, nudim im ono crno što ispod budem našao!

zika

31.08.2010. 08:54

E vecu glupost nisam cuo zadnjih 30 godina,jos od onog perioda post komunizma "imas kucu,vrati stan".Prvo ovo nije Svajcarska,vec Srbija ovakva kakva je,tako da je ovo glupost neopisiva.Ovde je kao prvo 80% nekretnina neuknjizeno,bez stvarnih iliti pravih vlasnika,sa gomilom neresenih imovinsko-pravnih odnosa,tipa nasledja,poklona,ostavine.Vidim Ja da ce ovde uskoro da se govna valjaju i plivaju po stanovima i zgradama,umesto da idu kroz kanalizaciju...

vera lindebner

31.08.2010. 09:22

nije valjda do tacno da ljudi ne mogu okreciti svoj stan ,zameniti u svom kupatilu kadu i tako dalje ako je to tacno to nema nigde to je utopija

Dacana

31.08.2010. 10:00

Koja glupost i bezobrazluk da se uzmu pare od sitnih popravki i renoviranja. Neka hvataju one grupnije ,,RIBE,,.

daba

31.08.2010. 10:07

samo me zanima kako ce neko da proverava sta ko radi u svom stanu kad u stan nesme ni policija da udje bez naloga... ,evo ja cu sad da okrecim citav stan,, ofarbam radijatore, zamenim plocice i jos po nesto da odradim, cisto iz inata :-)))

matori

31.08.2010. 11:13

nigde nemere da se place bolje i od tuge i od besa i od puklih zivaca nego u srbiji nema te zemlje

boban

31.08.2010. 11:14

Европска заједница нам куца на врата или ми њој ?

Вила Неимарска

31.08.2010. 13:07

@boban - Nigde u evropi ne postoje ovako glupi propisi ili uredbe!Nasuprot, sve radove u unutrasnjosti mozete izvrsiti u svom stanu slobodno po sopstvenom ukusu, a prijavljujete susedima i kucnom savetu iz pristojnosti , eventualnu stetu koju nanesete komsijama regulisete sopstvenim i susedovim osiguranjem. Ne sme se samo narusavati spoljni izgled zgrade tojest Kucni savet ili Savet vlasnika i suvlasnika odlucuje o celokupnom renoviranju spoljasnjeg izgleda uz savet strucnjaka gradjevinca.

Tessa

31.08.2010. 22:41

@boban - Pa vi u Srbiji niste vise normalni ako trpite ovakav bezobrazluk koji vredja i trunku zdrave pameti. To je cista otimacina i tesko da bi prosla bilo gde u Evropi. "Vila Neimarska" je potpuno u pravu.

Tessa

31.08.2010. 22:44

@boban - Dodatak: a sta da se radi u urgentnim situacijama kad pukne cev, prsne lavabo ili solja, kad poplavi komsija ?

Boban

31.08.2010. 23:03

@boban - У Немачкој је то нормално, живео сам тамо и знам, а плус свака кућа мора да буде омалтерисана,а не као код нас да се види цигла и то порджавам али ово кречење и остало је безобразлу отимачки. Ово је највећа глупост.

Ceego

31.08.2010. 12:31

A od kojih para ce ljudi platiti to sve plus radove??? vazhno je da donose propise a to shto nemaju ljudi odakle da plate to sve iako zhele to nema veze.... shljam!!

Widanovic

31.08.2010. 13:21

Ma kakva Evropa, ovo je još jedna pljačka naroda, koliko sam ja video u Ušću i Delti stalno nešto menjaju. Da ne spominjem da je Metro promenio skoro sve. Da li oni imaju dozvole? Slažem se da sve treba po zakonu, ali prvo zaposliti nekorumpirane inspektore i one koji znaju, a ne one sa kupljenom diplomom i sa ordenom jagnjeće brigade. Pa stavite normalne cene i uslove i onda kaznite ko to krši. Ali prvo one velike, pa onda običan narod.

iiii

31.08.2010. 14:38

Kako su ovi  aktivni prema građanima koji rade nešto u svom stanu.A kriminalci u Batajnici prave kuće u državnim parkovima.Tu nema problema.Štaje jedna vila od 500 kvadrata u odnosu na kadu ili pregradni zid u nekom stanu.

Citalac2

31.08.2010. 14:45

Ma kakve su ovo budalastine, prvi put cujem za ovo!!! Pazi da im se ne javimo kad menjamo wc solju ili lavabo....hahahha cccc dokle ovo ide pa ne mogu da verujem! razumem da treba dozvola kada se ruse zidovi, menjaju instalcije struje i vode ali za krecenje hahahah..zemljo srbijo..

dd

31.08.2010. 14:57

Sta time dobijam!? Valjda je u interesu svih da nam stanovi ne liče na ruševine. Živim u stanu iz 1939. godine koji pokojna baka nije mogla da održava na odgovarajući način zbog slabih prihoda. Svake godine (jer ni naši prihodi nisu preterano visoki) radimo po nešto tokom letnjeg raspusta i tako smo stan gotovo potpuno renovirali. Ja jedva nakupim 400 eura za same radove i tako godinama. Odakle mi i za papire? Umesto pohvaliti ljude koji održavaju svoj životni prostor oni su kažnjeni.

Vanja Rus

31.08.2010. 19:14

Sto se restauracije i spoljasnjeg izgleda tice, naravno, razumljivo, ne treba ceo grad da bude saren PVC-om i da stare zgrade po 100-150 god. gubi prvobitni izgled. ALi, da trazim dozvolu da zamenim solju, to je vec cista i ocigledna dzeparoska prica.

Aleksandra

31.08.2010. 19:28

Strašno! Još jedan način da nas država pljačka. Zato zaposleni u kojekakvim gradskim direkcijama imaju basnoslovne plate! U Pančevu, treba vam godina dana i bar 1500 evra samo da UVEDETE gas! Sramota

Бајић

31.08.2010. 22:09

Nisam procitao Zakon. Ako je istina ovo sta pise u vesti onda mogu reci da su oni koji su stvarali Zakon stvarno preterali.Neka izadju na ulicu i pogledaju okolo videce svasta. A sada treba dozvola i za krecenje. To nema blage veze sa realnoscu. Slazem se sa zahtevom za dozvolu da se urade oni radovi koji menjaju unutrasnjost stana a pogotovu spoljasnjost ali da za krecenje i klozetske solje treba dozvola e to je stvarno strucna glupost koju skoro nisam procitao.

Niko

31.08.2010. 22:50

Katastrofa..Da nije zalosno bilo bi smesno. Ej Srbijo, zemljo svemoguca...Niko nema sto srbin imade...pravila-pravila.Kod nas je sve pod konac samo jos da se za zamenu wc solja izvadi dozvola,to posteno plati, pa onda nam samo ostaje da te nove solje pustimo u promet . Ali ima tu i jedna olaksavajuca okolnost-niko ne propisuje velicinu wc solje. Verovatno su ove nase nekako standardne pa svima odgovara mera. I onda povuci vodu.

pametnjaković mlađi

01.09.2010. 11:19

daklem,,,, dotlen smo došli! na neki način mora da se puni državna kasica. što je mnogo,mnogo je!

ND

01.09.2010. 15:19

E vala i trebao je jedan ovakav zakon. U mojoj zgradi svi prepravljaju stanove, ruse zidove. Kazu da se zgrada nakrivila neki cm zbog toga. Mozda zakon nije dobar u nekom pogledu, ali sigurno treba kontrolisati ko i kako menja prozore, zatvara terase i slicno. Moja zgrada je nekad bila jako lepa (spolja) a sada ne lici ni na sta. Svako nesto gradi dogradjuje, mrsi, lupi, bez ikakvog reda i estetike i toga je dosta. A sto se tice placanja dozvola to je drugo pitanje. Mozda su preterali sa tim

Ogilly

01.09.2010. 18:22

Kakve veze ima krečenje unutrašnjih prostorija (soba) sa izgledom fasade zgrade, koje ne bi trebalo po Zakonu da se izmenjuju???? Idiotizam!!!

Hrile

02.09.2010. 02:11

@Ogilly - A kako zamisljaju da mi udju u stan i provere da li ja radim nesto ili ne ? Za to im treba nalog iz MUP-a i to i sa tim moraju da razvale vrata a u tom slucaju pucam jel otkud ja znam ko provaljuje :)

KG

01.09.2010. 23:42

Stvarno nismo za nista!Hocemo u Evropu a donosimo ovakve zakone. Pa toga nema ni u Evropi.Svako ima pravo da kreci svoj stan, da promeni plocice ili stavi Parket po svom ukusu.Sta cemo jos doziviti?

CERSKI

02.09.2010. 14:55

Ako je istina da i za krecenje unutrasnjih prostorija treba dozvola , ili za postavljanje plocica i WC solja, onda iste treba prodavati samo uz dozvolu .Na primer donesete dozvolu za 200 metara kvadratnih zidova i daju vam samo 40 litara boje ! I ni kapi vise da je ne bi neko zloupotrebio da kreci bez dovole !:-)

Cupricanin_SWE

02.09.2010. 18:22

Budalastinama nikad kraja...Ovde u Svedskoj mozes da radis sta hoces u svom stanu, Ako hoces da spustis plafon, promenis kompletnu stolariju, kuhinju, da renoviras celo kupatilo, promenis kompletan pod, pregradjujes zidove... Ma sve sto ti padne na pamet. Ma nije mi zao sto nisam dolazio 2 godine, a i nemam neku zelju kad citam ovakve stvari!

Cupricanin`_SWE

02.09.2010. 18:24

P.S. Ali ako neko hoce da zastakli terasu na primer e tu vec treba dozvola. Sto nije neki problem, a mislim da ne kosta nista.

Bozic Rade

02.09.2010. 18:59

Postovani citaoci i draga redakcijo,Uzeta je za primer opstina Zemun!!! sto u ostalim opstinama moze biti i gore, naime oni su naj blizi civilizovanoj Evropi."Namestenici" dobijaju premalo zahteva gde po zakonu mogu orobiti svoj narod, probaju preko novina da oslusnu kako ce narod reagovati e onda ako su preterali onda (dok im je Tito bio ziv "on" odrzi govor kako je to neko od drzavnih neprijatelja pokusao da proturi kao zakon protiv naroda i drzave) Posto za pucanje treba vise para pajser OK

Aleksandar

02.09.2010. 22:11

Znate li kad cu za ovakve stvari da trazim dozvolu? Nikad. Skoro smo krecili dnevnu sobu pa pitam molera koliko trazi a on mi rece 30 E. Malo sutra reko pa pritisnem zenu da ona to uradi i ona okreci. Nije pevala dok je krecila kao moler ali nije ni plakala. A vi mi pominjetenekih 400 E samo za dozvolu. Ko je ovde lud ako izostavimo zlostavu u porodici.Sreca zena me ne viidi dok ovo pisem jer trenutno maze maije na krovu.

Татјана Ивковић

04.09.2010. 20:43

Ogulite kozu ovom napacenom narodu. Ovo nam je donela Petooktobarska demokratija. Da li mi treba dozvola u sopstvenom WC-u ili i za to ce da mi treba dozvola neke drzavne sluzbe.

Arandjel

12.09.2010. 22:54

Glupost je uvoditi dozvole za renoviranje objekata ( moleraj;zamena starih plocica; zamena wc solje,kade,starog crepa,vrata, prozora itd ...) dok dozvole za rusenje zidova i bilo kakvu drugu rekonstrukciju smatram apsolutno u redu jer ne moze i ne sme svako po svom nahodjenju da menja postojece planove pogotovo u visespratnicama gde je do sad vec bilo slucajeva da se zgrada srusi zbog necije gluposti npr. rusenja nosecih zidova...

Arandjel

12.09.2010. 23:04

Zakon svakako treba sto pre vratiti na doradu,pa ne moze se u isti kos trpati rastauracija (renoviranje-obnavljanje postojeceg izgleda objekta) i rekostrukcija (menjanje postojeceg planskog izgleda objekta)...Ovakav zakon postoji u Nemackoj, za renoviranje je dovoljno samo pridrzavati se kucnog reda dok je za rekonstrukciju potrebna dozvola .