Podmlađuju gradski prevoz
20. 08. 2010. u 21:15
GSP "Beograd", osim trolejbusa i tramvaja, nabavlja i 250 novih autobusa
VOŽNJA gradskim prevozom u Beogradu uskoro će biti komfornija. U prestonicu je već stiglo 12 novih trolejbusa, a tokom vikenda se očekuje isporuka još tri. U toku su i pregovori o nabavci novih 250 autobusa. Prvi autobusi, kako kažu u Gradskom saobraćajnom preduzeću "Beograd", trebalo bi da se nađu do kraja godine u njihovom voznom parku.
Prema planu održivog saobraćaja gradskog Sekretarijata za saobraćaj, planira se da u periodu do 2012. godine GSP nabavi ukupno 300 autobusa - 200 sa pogonom na dizel (evro-5 standard) i 100 sa pogonom na komprimovani prirodni gas (CNG).
Generalni direktor GSP, Radoslav Nikolić, kaže da će biti kupljeno 250 autobusa, a prvih 100 pazariće od "Ikarbusa", uz subvencije koje daje Vlada Srbije za kupovinu od domaćih proizvođača.
- Do sredine septembra trebalo bi da se dogovorimo i da raspišemo tender na kojem ćemo izabrati banku od koje ćemo uzeti kredit - rekao je Nikolić. - Autobusi iz prve serije stići će do kraja godine, 2011. još 100, a do 2012. godine dodatnih 50. Ne mogu da preciziram da li će i ostatak vozila biti iz "Ikarbusa", nije isključena ni mogućnost kupovine kod ostalih domaćih proizvođača, u Srbiji ih ima još tri.
Gruba računica kaže da je za kupovinu prvih 100 autobusa GSP potrebno oko 11 miliona evra. Prvi čovek ovog preduzeća objašnjava da je proizvođačka cena "solo" autobusa 140.000 evra, a "zglobnih" 190.000 evra, plus-minus 10 odsto. Ako se uzme u obzir i popust od 20 odsto koji omogućava država kroz subvencije, za jedan solo autobus trebalo bi izdvojiti 110.000 evra.
Nikolić dodaje da je u prestonicu stiglo 12 trolejbusa i da će tokom vikenda doći još tri. Trenutno ih majstori u GSP pripremaju za rad, a očekuje se da će Beograđanima biti na raspolaganju od sredine septembra. Već sledeća tura stiže u oktobru, a do kraja novembra na ulicama glavnog grada naći će se svih 83.
Milos
20.08.2010. 23:08
Odlicna vest. Drago mi je i da nabavka autobusa ide od domaceg proizvodjaca a mojoj sreci ne bi bilo kraja kada bi "Ikarbus" naucio da pravi autobuse koji ne tandrcu, zvekecu, skripe i cvile i kada su glanc novi.Ovako ostaje nada da ce putnicima deliti cepice za usi.
@Milos - Ikarbus je sada pod holandskom firmom VDL, nadam se da će busevi biti kvalitetni.
a prvih 100 pazariće:((..neverovatno je da jos uvek upotrebljavate te turcizme
@Mongol Ulanbator - Tebi je to bilo najbitnije u celom tekstu? Potraži rečnik turcizama ili uzmi Vujakliju pa ćes da se zapanjiš koliko ih ti koristiš. A na Dorćol ili Kalemegdan neću da te vidim...
Nadam se da su niskopodni,a ne sa 4 stepenika.Ako nisu niskopodni..ne trebaju nam novi.Imamo takve stare koji tandrcu i skacu kao da nemaju amortizere.Verovatno ce na novim autobusima moci da se otvore prozori i grejanje nece raditi leti.Bar ce nekoliko dana biti cisti kada izadju iz fabrike,a posle po starom:prljavi,stakla prljava,na patosu djubriste.Toliko nezaposlejnih,a svuda prljavstina po gradu.
Komentari (6)