Nove linije, trase i cene početkom 2016.

N. VUKIĆ

09. 04. 2015. u 20:44

Potpuna reorganizacija javnog gradskog prevoza trebalo bi da bude završena do kraja godine. Svakog dana preveze se 2,5 miliona putnika. Najpunija vozila na linijama 23, 31 i 50

Нове линије, трасе и цене почетком 2016.

NOVE linije, trase, tarifne zone, cene, možda čak i prevoznike, mogu da očekuju Beograđani početkom 2016. godine, kada bude završena potpuna reorganizacija javnog gradskog prevoza u prestonici!

- Novu mrežu linija javnog gradskog prevoza, koja će biti urađena na osnovu studije brojanja putnika i ankete korisnika, predstavićemo najkasnije na jesen - istakao je gradski menadžer Goran Vesić. - Preraspodelom linija, čak i bez kupovine novih autobusa, možemo da poboljšamo prevoz. Nova vozila su potrebna, ali možemo i drugačije da isplaniramo linije i tu da postignemo efekte.

Saobraćajni fakultet će uraditi još dve studije, nakon kojih će biti iscrtane nove linije i njihove trase, u međuvremenu očekuje se usvajanje tarifnog sistema koji će gradske i prigradske opštine podeliti u četiri zone, a do kraja godine biće raspisan i konkurs za privatne prevoznike pošto sadašnji ugovori ističu s krajem 2015.

- Novu mrežu linija javnog gradskog prevoza predstavićemo najkasnije na jesen - dodao je Vesić. - Vreme je za promene jer postojeća mreža dugo nije menjana, već je samo nadograđivana, često i stihijski, posebno u prigradskim delovima.

Nedavno završena Studija brojanja putnika pokazala je da se u Beogradu dnevno obavi 2,5 miliona putovanja, tek 15 odsto građana je nezadovoljno uslugom, a čak 63 odsto putnika koristi samo jedan prevoz od kuće do posla. Najviše Beograđana prevezu autobusi 95, 23 i 16, a najpopunjenija vozila su 31, 50 i 23.

MNOGO VERZIJA SAOBRAĆAJNI fakultet će prilikom izrade studija uraditi nekoliko verzija mreža linija koje su najpogodnije za srpsku prestonicu. Većina će biti na osnovu sadašnjeg stanja na terenu, dok će jedna u obzir uzeti i predviđeno izmeštanje autobuske i železničke stanice na Novi Beograd.

- Linije koje dnevno prevezu najmanji broj putnika su 513 i 613, a najmanji koeficijent iskorišćenja kapaciteta imaju 68, 44, 75. Takođe, studija je pokazala da je tramvajski sistem najslabije iskorišćen - rekao je sekretar za saobraćaj Dušan Rafailović.


NEZADOVOLjNO SAMO 15 ODSTO

GRADSKI sekretar za saobraćaj Dušan Rafailović ne krije da je i sam bio zatečen podatkom da je samo 15 procenata građana nezadovoljno javnim gradskim prevozom.

- Anketa 10.000 korisnika pokazala je da su oni u suštini zadovoljni, i to njih 62 odsto - rekao je Rafailović.

BG VOZOM TEK 27.000 PUTNIKA

AUTOBUSKI podsistem dnevno preveze više od dva miliona putnika, tramvajski - 245.000, trolejbuski 150.000, dok BG voz beleži oko 27.000 putnika.

Ipak, podatke treba uzeti s rezervom jer su zbog radova u Vojvode Stepe pojedine veoma popularne linije - ukinute.

BRZO DO STANICE

ANALIZA je pokazala da tri četvrtine putnika pešači manje od pet minuta do najbliže autobuske stanice, a 20 odsto između šest i deset minuta. Malo duži put do željenog vozila javnog gradskog prevoza imaju samo pojedini stanovnici na periferiji.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (21)

milan

10.04.2015. 06:48

@Србенда! - u direkcii za javni prevoz uvukli se partijski drugovi koji veze nemaju sa strukom. koji je izdatak za bus plus, brojanje putnika, bespotrebne i lazne ankete. nekada je GSB sve sam radio i to dosta uspesno. sada su im natovarili na ledja ove parazite koji su placenjiji od radnika kojima otimaju prihod. kazu da gsp ima visak radnika, koliko ovih neradnika je visak. koliko mogu da primetim SVI.

mile

14.07.2015. 09:10

@Србенда! - strucnjaci koji ce da naprave plan skracivanja nekih linija putuju kolima do posla i nazad ja bih njih poslao da proputuju od zemuna do progara malo leti malo zimi pa neka nakon toga daju prvo resenje

mile

14.07.2015. 09:21

@Србенда! - moje resenje za opstanak javnog prevoza je umesto tase na brojilo za t.v . pretplatu uvesti taksu za gsp. i pusti brate da se vozi i sirotinja . Kad vidim da kartu placaju djaci kojima roditelji ne rade dodje mi da se ......Pitam gradske menadzere koji imaju platu kako obezbediti dva djaka a roditelji nemaju posla

mile

14.07.2015. 09:24

@Србенда! - dali ce gradske vlasti uvesti novu liniju do vikendica uz levu obalu save

Jovan

09.04.2015. 21:10

I mi bi sada trebalo da verujemo gradskom sekretaru za saobraćaj?! A gde su prijave građana gradskoj inspekciji za saobraćaj? Broj nezadovoljnih se kreće oko 50%, ali to gradski čelnici sigurno neće reći. Da li se neko seća slogana tih istih gradskih čelnika "tramvajem u 21.vek"? Tužno!

pesak

09.04.2015. 21:11

Stanovnici Miljakovca 3 pesace 20 minuta do stanice po svim vremenskim uslovima, godinama u nazad. (OKRETNICA AUTOBUSA 48) Niko ne obraca paznju na ovaj slucaj, iako od Miljakovca 3 do Slavije sa autobusom 48 se stize za 25 minuta. Nehumani uslovi za stanovnike jednog glavnog grada.

Lale

09.04.2015. 22:56

@pesak - Miljakovac 3 je jedno u potpunosti divlje i neplansko naselje, i zato nemate pravo ni na šta da se žalite. Niko vas nije terao da tamo gradite kuće, bez dozvole, bez plana, bez uslova. Sad treba Grad da se brine zbog vaše osionosti. Ovo govorim iz duše, nije me briga koliko ste siromašni, jer i ja spadam po primanjima u niže slojeve društva, ali mi nikad ne bi palo na pamet da zidam kuću u Glavnom gradu, a bez urbanističkog plana i dozvole, jer je poštovanje svega ovoga osnov civilizovanosti.

pesak drugi put

10.04.2015. 23:34

@pesak - Gospodine, niste infirmisani dobro. U ovom nasem glavnom gradu 50% objekata nije legalizovano, neki nisu legalizovani vec 50 godina. Znaci to sa tim nema nikakve veze. Naselje je veliko, ima mnogo dece i starih ljudi na koje treba obratiti paznju. Nije humano da dete pesaci po kisi do stanice 20minuta, stigne na tu istu stanicu skroz mokro i tako ide u skolu. Malo samo razmisljajte glavom. Ne zanima me kojem stalezu pripadate.

st

09.04.2015. 23:17

Kada ce pratioci Autisticnih osoba dobiti besplatan prevoz...usledice tuzba za diskriminaciju pre 2016..

Mister Berns

10.04.2015. 00:43

Vesić treba malo da se vozi recimo 68-com, pa će da vidi zašto imaju "najmanji koeficijent iskorišćenja kapaciteta". U špicu na 25 minuta, van špica 35 minuta,. Pa, ko normalan i fizički aktivan će da dozvoli da čeka pola sata da dođe prevoz, i još ako ima "sreće" da se autobus pokvari, da cirkus bude kompletan.

Cole

10.04.2015. 08:52

Evo kako bi moglo bolje povezati tramvajem linije..... Omladinski stadion preko vukovog spomenika preko dorcola na novo beograd odlična linija veruj te mi

Vasa

10.04.2015. 11:25

Autobusi na linijama 91, 551, 552 i 553, ali i onih za Obrenovac tokom dana van spica jedva da imaju putnika. Na potezu spajanja petlje obilaznice i novog obrenovackog puta mogao bi se napraviti manji terminus-parking. Dotle bi se duplim autobusima dovozili putnici iz grada i tu bi presedali u solo autobuse za svoja lokalna mesta i obratno. Bilo bi isplativo da se ljudi do terminusa dovezu i autima da bi presli u autobus za grad koji bi saobracao cesto. Tokom spica ne bi bilo presedanja.

Max BG

10.04.2015. 17:49

Sad je prava prilika da se izvrsi renumeracija linija. Posto je glupo da postoji linija 2 tramvaja, a ne 1. Tramvaji od 1 do 10. Trole od 11 do 20. I onda busevi. I bez preskakanja brojeva. I da se narod nauci da nema dzabnog prevoza :)

Proka

11.04.2015. 16:43

Mogli bi npr. da uvedu liniju koja bi povezivala Zemun, Fontanu i Blokove. Trenutno postoji samo 73 koja povezuje Zemun i deo Blokova a izostavlja Fontanu i ogroman deo uz Savu.

smb

20.04.2015. 00:42

CH ima, bar to tvrdi preostali deo zapada dobro organizovan i jeftin javni prevoz u celoj zemlji ne samo u gradovima. ne znaci da nasi to ne mogu sami da menjaju ali ne bi im falilo da malo uce od efikasnih naroda. i najvaznije: sva preduzeca su drzavna a ne privatna. rezim u njima je kao i svuda u CH na vojnickom nivou. to nema veze sa parama vec sa organizacijom. tramvaje iz bg mi jos uvek imamo u Baselu. nama (meni) su dovoljno luksuzni. i to ne vode politicari vec ekonomisti. pozdrav iz CH.

marry

07.07.2015. 17:39

pa posto je sve tako divno i krasno zasto menjati postojece trase? I kako su dosli do cifre 27 000 za bg voz kad tamo automati za validaciju uopste ne rade.? Ne, najbolje da ukinete najbrzi, najkomforniji i najpouzdaniji vid prevoza u gradu. I da razmestite nove linije tako da ljudi sada pesace minimalno 10 min, zbog zdravlja.

Zoran centar

09.07.2015. 22:39

A sta mi sa Malesekog brda iz centra grada da kazemo. Do trolebusa treba 20 minuta, do autokomande isto toliko, a imacemo u komsiluku glavnu zeleznicku stanicu. Zasto celnici grada o tome ne povedu racuna!

Vera

09.07.2015. 22:43

Malesko brdo gde se gradi stanica Prokop ima jako losu povezanost sa ostalim delovima grada. Da bi se doslo do Novog Beograda mora da se prelazi pasarela. Ko ce sa koferima uz stepenice na pasareli.Do centra voze trolejbuske linije 40 i 41 ali do njih treb da se hoda uzbrdo 15 minuta. Da li mislite da ce putnici da vuku kofere 15 minuta uzbrdo?

Miki

18.07.2015. 19:10

Nije istina da linija 613,na koj saobraća jedan minibus od Pohorske do naselja Radio far,preveze najmanji broj putnika.Kada se uzme koliki je broj polazaka,minibus je skoro uvek pun u jutarnjim polascima(dva polaska iz nasellja) i u popodnevnim časovima.Druga je stvar što na toj liniji nema kontrole,što ljudi ne validiraju karte,ili se voze bez karte.Pojačajte kontrolu na toj liniji,i tek tada ćete dobiti realniju sliku broja putnika.