SRBIJA I MAĐARSKA SA KINOM GRADE NAJMODERNIJI GRANIČNI PRELAZ: Transportna udruženja pozdravile odluku - Brži prolaz čuva novac privredi
MAĐARSKA i Srbija će, sa kineskim partnerima, graditi najveći, najbezbedniji, najmoderniji i po protoku saobraćaja, najbrži granični prelaz u Evropi. Ovo je rekao mađarski šef diplomatije Peter Sijarto tokom posete kineskog predsednika Si Đinpinga toj zemlji, ističući da je granični prelaz Reske - Horgoš na auto-putu konstantno zakrčen vozilima.
- Ljudi u putničkom saobraćaju često gube po nekoliko sati u redovima, a u teretnom saobraćaju se događa da kamioni stoje danima - naveo je Sijarto.
- Želimo da se to promeni u budućnosti. Zato hoćemo da izgradimo najmoderniji granični prelaz pored postojećeg. Transportna udruženja u Srbiji pozdravljaju ovaj projekat, posebno imajući u vidu da višečasovna čekanja na granici stvaraju dodatne troškove za kompanije i velike gubitke za privredu zemlje.
Kako za "Novosti" objašnjava generalni direktor poslovnog udruženja "Srbijatransport" Goran Aleksić, obim domaće robe koja se vozi drumom u poslednjih nekoliko godina porastao je 56 odsto.
- Osim toga, izgradnja infrastrukturnih objekata, puteva, doprinela je da se tranzit kroz našu zemlju poveća preko 86 procenata - navodi Aleksić.
BDP bi bio veći tri odsto
ČEKANjE na graničnim prelazima postaje prepreka za dalji rast zemlje i trgovinsku razmenu. Analiza Svetske banke pokazuje da ukoliko bi se prosečno vreme potrebno za prelazak granice skratilo na tri sata, BDP bi mogao da poraste za čak tri odsto, u srednjem roku.
- Istovremeno, zajednički prelazi i carinski kapaciteti se nisu značajnije razvijali i nisu pratili povećanje obima saobraćaja. Zato je projekat izgradnje novog graničnog prelaza Reske izuzetno važan i za privredu naše zemlje i transport. Podaci Privredne komore Srbije pokazuju da vreme čekanja na graničnim prelazima sa EU dostiže i 10 časova i duže je od stajanja na prelazima sa zemljama Zapadnog Balkana. Teretna motorna vozila na prelazima sa Hrvatskom i Mađarskom stoje u redovima dugim oko pet kilometara, uz blokiranje saobraćajne trake koja je predviđena za redovni saobraćaj. Vremenski gubici generišu finansijske troškove za kompanije, a zbog usporenih i otežanih tokova snabdevanja i direktnih troškova transportnog sektora značajno se smanjuje konkurentnost proizvoda. Srbija je svesna ovog problema i radi na uspostavljanju tzv. zelenih koridora kojima se pojednostavljuju carinske procedure i stvaraju uslovi za brži i lakši protok robe i smanjile gužve na graničnim prelazima.
Prema rečima Aleksića, može se očekivati da će primena sporazuma sa Kinom, uticati da se značajno poveća obim robe koja se prevozi i broja kamiona.
TRAMP ZAPRETIO EVROPSKOJ UNIJI: Neće moći tako ako ja pobedim, platiće visoku cenu
KADNIDAT za predsednika SAD-a Donald Tramp nastavio je sa svojom predizbornom kampanjom, a ovaj put tema su bile tarife koje Tramp planira da uvede ako pobedi na izborima zakazanim za 5. novembar.
30. 10. 2024. u 14:20
PUTINU U POMOĆ STIŽE NAJELITNIJA VOJSKA: Šta je "Olujni korpus", jedna od najmoćnijih specijalnih jedinica na svetu
SEVERNOKOREJSKA pojačanja dolaze usred naznaka da se Rusija bori s popunjavanjem svojih snaga.
30. 10. 2024. u 12:37
"OD TOG BRAKA NEMA NIŠTA" Potez srpskog mladoženje posvađao Internet! Za zgražavanje ili za pohvale? (VIDEO)
JEDAN mladoženja je tokom ceremonije venčanja u Srbiji pokušao da bude zanimljiv pa je odlučio da napravi "šaljivi" potez, ostavivši mladu samu ispred matičarke u trenutku kada mu je postavljeno čuveno pitanje "da li želi da stupi u brak".
31. 10. 2024. u 13:28
Komentari (2)