RASPISAN TENDER ZA DEMONTAŽU PARKIRALIŠTA "KAMENIČKA" U KARAĐORĐEVOJ ULICI KOD AUTOBUSKE STANICE: Radovi na tunelu za mesec dana
IZGRADNjA tunela koji će u dužini od gotovo dva kilometra ići od Ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana počeće u maju, najavio je glavni gradski urbanista Marko Stojčić. Itovremeno je objavljen tender JKP "Parking servis" za demontažu i transport parkirališta "Kamenička" u Karađorđevoj ulici.
Tenderom je predviđena demnotaža i transport demontiranih elemenata u Međunarodni terminal Blok 43. Ukupna površina konstrukcije za demontažu iznosi 990 kvadrata osovine, a tender je otvoren do 23. aprila. Demontaža ovog parkinga predstavlja pripremne radove uoči početka gradnje tunela čiji će ulazni portal biti upravo u zoni Kameničke ulice, a koji će izlaziti kod MUP u Bulevaru despota Stefana. Parkiralište se na ovoj lokaciji nalazilo godinama, a građani su često isticali da montažna konstrukcija ruži ceo prostor.
Broj mesta u garaži, koja je imala prizemlje i sprat za automobile je 92. Tu su se uglavnom parkirali oni koji su koristili autobusku stanicu, ali i njenim premeštanjem neće biti velike potrebe za parkiralištem na ovoj lokaciji.
- Krajem maja počećemo radove na izgradnji tunela od Ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana - rekao je Stojčić. - Počećemo od Despota Stefana, tunel dakle ulazi kod Ekonomskog fakulteta i izlazi kod MUP. Oko dva kilometra je dugačak i njegova je uloga da saobraćaj sa Novog Beograda, koji ide ka Paliluli, Zvezdari i mostovima preko Dunava, usmeri ispod zemlje. Odnosno, da nemamo tranzitni saobraćaj u centru, što će saobraćaj rasteretiti za petinu.
Podzemni put, koji će koštati oko 235 miliona evra radiće kineska kompanija "Pauer Čajna", a rok za završetak posla je 2030. godina. Ugovor sa kineskom firmom potpisan je krajem prošle godine, a ideja o ovom projektu stara je gotovo pola veka. Izgradnja tunela deo je šireg projekta koji podrazumeva uklanjanje starog Savskog mosta i uređenje novog.
Granicom Plana detaljne regulacije za izgradnju tunela obuhvaćen je deo teritorija opština Stari grad, Savski venac i Palilula, potez od Karađorđeve na Savskoj padini do Bulevara despota Stefana sa okolnom uličnom mrežom na Dunavskoj padini. U obuhvatu se izdvajaju tri zone, portali tunela na Savskoj i Dunavskoj padini, kao i zona tunelskih (podzemnih) deonica. Površina obuhvaćena PDR iznosi oko 25,6 hektara.
Most deo projekta
Deo projekta je i novi Savski most, koji je predviđeno da se gradi na mestu sadašnjeg. Njegova demontaža najavljivana je nekoliko puta, poslednji put u martu, ali još nema naznaka kada će ona početi. Planovi su da nova veza preko Save ima po dve trake za vozila, kao i tramvajsku bašticu. Tu bi se nalazila i pešačke i biciklističke staze, a vrednost radova sa pristupnim saobraćajnicama bila bi oko 100 miliona evra.
NEOČEKIVANA IZJAVA BERBOKOVE O HARKOVSKOJ OBLASTI: Bolno priznanje nemačke ministarke
NEMAČKA ministarka spoljnih poslova Analena Berbok priznala je ozbiljne poteškoće za Oružane snage Ukrajine u Harkovskoj oblasti.
18. 05. 2024. u 12:12
"TO JE NOĆNA MORA" Jedan gest na sastanku Putina i Si Đinpinga izazvao paniku u SAD
PRIJATELjSKI zagrljaj između ruskog predsednika Vladimira Putina i kineskog predsednika Si Đinpinga bio je dokaz kolosalnog strateškog poraza Sjedinjenih Američkih Država, rekao je analitičar Heritidž fondacije Majkl Pilsberi u intervjuu za Foks njuz.
19. 05. 2024. u 07:15
KAKO JE KOSOVO I METOHIJA DOBILO IME? Različito poreklo i velika simbolka - naziv koriste SAMO SRBI
KOSOVO i Metohija veoma su značajan deo srpske istorije i tradicije, ali retki su oni koji znaju kako je tako važno podneblje našeg postanka i identiteta dobilo ime. Obe reči u nazivu nađe južne pokrajine imaju različito poreklo i veliku simboliku.
18. 05. 2024. u 11:47
Komentari (0)