DA li je "punto klasik", inače najprodavanije vozilo na našem tržištu, zaista i najjeftinije?

Ovo je pitanje koje često možete čuti od ljudi koji se dvoume oko nabavke vozila. Šta je to što u stvari "ulazi u cenu", jer kada dobijete vozilo "golo kao pištolj" i nakalemite mu sve one "džidža-bidže", a da pri tom i ne znate šta čemu služi, dolazite do paprenog iznosa.

Naravno, bitna stavka kućnog budžeta, prosečne srpske porodice, a ona je i vlasnik vozila nižih cenovnih kategorija,je i registracija vozila, redovni servisi, rezervni delovi...

Gorivo, koje ima astronomsku cenu, i te kako će vam prazniti džepove, pa je i podatak fabrike o potrošnji vozila potrebno proveriti.

Zahvaljujući ljubaznosti direktora Auto-kuće Voždovac Miše Nikolića mogli smo da biramo "puntića" za višednevni test. Odlučili smo se za najopremljeniju verziju dizelaša, sa mnogo hvaljenim motorom od 1,3 litra takozvanim "multidžetom" i sa najboljim paketom opreme "emoušn ABS P64".

Naravno, "punto" koji je najtraženiji je benzinac sa motorom od 1,2 litra, koji košta uz program "staro za novo" samo 6.999 evra. Pri tome su u AK "Voždovac" znatno olakšali celu proceduru, pa je dovoljno da samo doterate vozilo u njihov velelepni objekat sagrađen po svim standardima "Fijata" (samo mehaničarska radionica bez prodajnog salona, lakirnice i ostalih prostorija ima više od 700 kvadrata) i da izaberete model "punta". Sve ostalo, vezano za transport starog vozila do centra za reciklažu uradiće u AK "Voždovac" i to potpuno besplatno.

Dakle, po osnovnoj ceni "punto" nema rivala čak i kada se ne računa subvencija države. Naravno, za "punta" je i kredit daleko najpovoljniji na tržištu, opet zbog intervencije države Srbije. Ono što mnoge opredeli da kupe baš "punta" je činjenica da nema učešća...

U trenutku kada smo mi preuzimali vozilo započela je "akcija" u kojoj su svi kupci "čašćavani" klimom! Uz to su odobravani i popusti na sve modele sem osnovnog, od 300 do 600 evra. Moguće je da do izlaska ovog broja Auto-dodatka bude još neka dodatna povoljnost, pa zato i ove cene treba uzeti kao "orijentacione".

Model na testu, sa najboljim paketom opreme, koštao je 11.499 evra, ali je uz njega išao i najveći popust od 600 evra! Tako dolazimo do cifre od 10.899 evra, što ovog dizelaša čini veoma konkurentnim na našem tržištu.

Pri tome on u svojoj opremi ima dva vazdušna jastuka,električni servo sa "siti" modusom, ABS, upravljač i sedište vozača podesivo po visini, deljiv zadnji naslon sedišta, naslone za glavu putnika na zadnjoj klupi, klima-uređaj, hromiranu centralnu konzolu i okvir usisnika za vazduh, elektropodizače stakala i centralnu bravu, radio, svetla za maglu, putni računar, metalik boju!

Ono što je najveći adut ovog "punta" svakako je motor. "Fijat" je uspeo da napravi savremenog, malolitražnog dizelaša, a "multidžet" tehnologija trenutno spada u sam vrh, pa i neki drugi proizvođači pod haube svojih vozila ugrađuju ovaj motor. Živahan, dovoljno snažan za "punta" ovaj motor će vam omogućiti prijatnu vožnju, a osećaj zadovoljstva će vam, svakako biti veći kada dođete do benzinske pumpe!

Mi naše test vozilo zaista nismo štedeli. Više smo ga "terali" po gradskoj gužvi, nego na otvorenom putu i kada smo, uz pomoć drugara sa "Lukoila" i njihove veoma precizne menzure, proverili potrošnju dobili smo "prosek" od 4,2 litre dizela na 100 pređenih kilometara!

Ti podaci su se poklapali sa onima na putnom računaru našeg "punta", pa zato verujemo i da je potrošnja na otvorenom putu, pri brzini od 90 km na čas, zaista 3,5 litra, koliko su očitavali instrumenti.

Cena prvog servisa, koji se radi na pređenih 15.00 km ili jedanput godišnje, je oko 8.000 dinara, pri čemu vam u AK "Voždovac" delove naplaćuju po fabričkim cenama.

Na ovaj obavezan trošak dodajte i cenu tehničkog pregleda i registracije (sve možete da uraditi na licu mesta kod preuzimanja auta) od oko 17.000 dinara, a po želji možete da ugradite i alarm uređaj - 23.500 dinara.Za modele koji nemaju radio MP3 sa CD-om predviđena je takođe mogućnost doplate, još 10.900 dinara.


NAJNIŽA RATA

ZA najeftiniji model "punto 1,2" sa klimom , ukoliko se odlučite za kredit na sedam godina, mesečna rata vam je 97 evra, ukoliko predate svoje staro vozilo, odnosno 105 evra bez subvencije "staro za novo".

TEHNIČKI PODACI

Dimenzije

Dužina: 3.865 mm

Širina: 1.660 mm

Visina: 1.480 mm

Međuosovinsko rastojanje: 2.460 mm

Prtljažnik: 297 / 1.080

Rezervoar: 49 lit.

Točkovi: 165/70 R 14T

Prečnik okretanja: 10.5

Motor

Vrsta: 1,3 "multidžet"

Zapremina: 1.248 ccm

Ekološka norma: EURO 4

Kompresija: 18:1

Snaga: 70 Ks na 4.000 obrt.

Obrtni moment: 180 nm na 1750 obrt.

Vešanje

Napred: nezavisno tip "McPherson", teleskopski amortizeri, stabilizaciona šipka

Pozadi: torziono vešanje, hidraulični teleskopski amortizeri

Kočnice

Tip: hidraulični (sa ABS-om)

Napred: disk 240 mm

Pozadi: doboš 180 mm

Performanse

Maks. brzina: 164 km/čas

0-100 km /čas: 12,2 sek.

POTROŠNjA: Lit/100 km

Grad: 5,6

Van grada: 3,9

Kombinovano: 4,5

Emisija CO2 : 119 g/km