POLjSKI turisti najprijatnije su iznenađenje ove godine, a srednjovekovni vitez Zaviša Crni je magnet koji ih privlači u Srbiju. U prvih devet meseci ove godine 50.621 Poljak posetio je našu zemlju, a ostvarili su 74.551 noćenje, što je više od austrijskih ili francuskih turista. Poljski turisti naročito vole Beograd, ali i okolinu.

Poljska je jedna od retkih evropskih zemalja koja je izbegla recesiju, a pošto beleži rast ekonomije i nataliteta, oko 15 miliona stanovnika putuje u inostranstvo na odmor. Turistička organizacija Srbije ovih dana nastupa na sajmu turizma u Varšavi, a ove godine su "naoružani" specijalnim brošurama na poljskom jeziku.

- Sa posebnom pažnjom se okrećemo poljskom tržištu, jer im je ekonomija u usponu i najperspektivnija je zemlja u regionu - kaže Olga Stojanović iz Turističke organizacije Srbije. - Njihove turiste naorčito zanima vikend provod u Beogradu, ali i aktivan odmor i doživljaji. Traže nova tržišta, otkrili su Srbiju i u tome nam dosta pomaže slovensko poreklo.

Na štandu Turističke organizacije Srbije, poljske turoperatere očekuje poseban domaćin - vitez Zaviša Crni. Naime, brošura na poljskom agencije "Talas" je prava poslastica za poljske turiste kojoj neće moći da odole.

Pročitajte još - Rekonstrukcija tvrđave Golubac: Obnova pomoću štapa i kanapa

- Vodimo u Varšavu viteza u oklopu - Zavišu Crnog - kaže Petar Slavković iz agencije "Talas".

- On je najveći poljski junak, u rangu našeg Miloša Obilića, koji je poginuo kod Golupca. Ugarski kralj je pozvao u pomoć sve evropske vitezove da odbiju turski napad i mnogi su se odazvali, a Zaviša je tu nastradao. Golubac ćemo pretvoriti u pravo mesto hodočašća za Poljake. Dakle, nudimo nezaboravno putovanje u Beograd i tri tvrđave - beogradsku, smederevsku i golubačku.


FILM

PUTNE navike su kod Poljaka sazrele, a tome su doprinele i jeftine avionske karte do Beograda. Zanimljivo je da je mladi poljski par Malvina i Mihael Kolatek snimio neverovatan promotivni film "Zemlja ofarbana životom" o svom putovanju po Srbiji koji je najbolja reklama Srbiji. Oni su 14 dana putovali od Đerdapa, Đavolje varoši do Kopaonika i drugih mesta, a odlučili su da dođu pošto su pročitali tekst "37 razloga zbog kojih nikada ne treba da posetite Srbiju".