PUTUJU tri puta godišnje da bi se družili sa porodicom, a non-stop su na mreži, odsedaju u hotelima i ne idu na izlete. Ovako, u najkraćem, letuje porodica u kojoj raste pripadnik alfa generacije.


Alfa klinci su deca rođena posle 2010. godine (iste godine kada i ajpod), ne odvajaju se od ekrana, stalno su na mreži i čitava porodica planira svaki slobodan odmor prema željama najmlađeg člana. Ukoliko je za utehu - mama daje poslednju reč gde će porodica, na kraju, zaista otputovati.

Izuzetno zanimljivo predavanje istraživača Endrijua van der Felca na najvećem svetskom sajmu turizma u Londonu zamislilo je mnoge turističke radnike. Naime, 2025. godine, kada se rodi poslednji pripadnik milenijumske dece, "alfa generacija" će brojati 2,5 milijardi ljudi i imaće veći najuticaj na turizam od milenijalaca i zet-generacije zajedno! Tačnije, oni već sada utiču na porodice putuju.

Istraživači tvrde da je to najbolje obrazovana generacija koja će imati najviše para i najduže će živeti. Da li je, baš, tako?

Oni putuju više nego i jedna druga generacija, bar tri puta godišnje, a na odmorima ostaju po 6,9 dana. Dva puta godišnje putuju na kratak odmor u svojoj zemlji, a jednom u inostranstvo. Pola ih putuje avionom, a ostali kolima. Osnovni motiv za putovanje je druženje sa porodicom - 95 odsto ispitanika je tako odgovorilo. Međutim, uz ovaj plebiscitarni odgovor sledi dodatak - 85 odsto ide na mesta koja imaju zabavne parkove.

Naime, istraživanje je pokazalo da 40 odsto roditelja bira odredište kako bi deci pokazalo istorijske znamenitosti, ali samo deset odsto to i učini!

Sledi još jedan uslov za odabir putovanja - 90 odsto mora non-stop da bude onlajn, odnosno, idu isključivo na mesta gde u svakom trenutku imaju pristup internetu. Naime, njih 90 odsto na odmoru gleda onlajn video, 85 odsto pravi svoj video, a 80 odsto igra igrice!

Gde će se, na kraju, otputovati - tradicionalno, u 94 odsto slučajeva, odluku donosi majka. Ipak, turističke radnike su iznenadili roditelji, jer je samo 13 odsto njih izjavilo da se konsultuje sa starijim detetom, dok 38 odsto njih uzima u obzir mišljenje mlađeg, alfa-deteta gde želi da idu na odmor!

Depositphotos



VODIČI SU DOSADNI

NA izlete sa vodičem ide svaka peta porodica sa "alfa klincem", a samo deset odsto poseti neki muzej!

Turistički radnici su iznenađeni podacima koji pokazuju da roditelji putovanja ne koriste da obrazuju svoje potomke, već su im prioritet zabavni parkovi.


LEPA SLIKA

LEPA slika porodice koja se odlično zabavlja najviše utiče na odluku familije alfa-deteta gde će otići na odmor.

Na roditelje najviše utiče "dobra ponuda" agencije i jasnim rečima objašnjen sadržaj o destinaciji, dok na klince veći uticaj ima preporuka drugara nego mišljenje roditelja!