ĆUPRIJA - Putnici koji od utorka sa autobuske stanice u Ćupriji kreću put Beograda ili na jug ne mogu da se prevezu autobusima "Niš ekspresa" jer ovi autobusi više ne ulaze na stanicu. Autobusi su prvog dana u utorak dolazili do rampe i vraćali se jer je vozačima rečeno da treba da plate staničnu uslugu Putnike su primali usput, u gradu. Tako je bilo i u sredu.

Ova rašomonijada u kojoj su na gubitku najviše putnici, epilog je dužeg sukoba između poznatog niškog prevoznika i DP "Velmortrans plus" u restrukturiranju koji upravlja stanicom.

Miroslav Pešić, direktor, objašnjava da je doneo odluku da "Niš ekspres" plaća korišćenje stanice u gotovini, zato što ovaj poznati prevoznik već duguje veliku svotu novca po fakturama.

KO ODREĐUJE CENE OD Narodne skupštine Srbije "Velmortrans plus" je u dva navrata zatražio mišljenje o tome da li Grupacija za prevoz putnika i autobuske stanice ima pravo da u ime PKS određuje cene staničnih usluga. Za stanicu u Ćupriji određena je cena od 89 dinara plus PDV, što je, kako ovde kažu, smešan iznos. Po Pešićevom mišljenju, lobi velikih prevoznika, preko Udruženja za saobraćaj u Privrednoj komori Srbije, gasi male autobuske stanice namećući im takve uslove poslovanja koji ne omogućavaju pokrivanje ni osnovnih materijalnih troškova.

- Nišlije nam duguju 3,6 miliona dinara od maja 2011. godine do 31. januara ove. Nisu nam platili ni dinar po fakturama. Mi nemamo prevoz, živimo samo od pružanja staničnih usluga. Egzistencija dvadesetoro radnika je ugrožena, jer "Niš ekspres" ne želi da plati čak ni sudske troškove za izgubljeni spor. Pošto taj prevoznik nije potpisao ugovor sa AS "Ćuprija", počeli smo samo od ovog prevoznika da vršimo naplatu staničnih usluga u gotovini. Vozači prva dva autobusa platili su bez problema. Posle su se pojavila službena lica niškog prevoznika, koja nisu dozvoljavala vozačima da plaćaju - objašnjava za "Novosti" direktor Pešić.

On tvrdi da autobuska stanica sada nema obavezu da vrši prijem i otpremu niških autobusa.

- Za sve ostale prevoznike stanica normalno funkcioniše - ističe Pešić.

Direktor je dopisom obavestio Sektor za drumski saobraćaj Ministarstva za infrastrukturu o ovoj odluci. On, međutim, tvrdi da su ga iz Ministarstva upozorili da po zakonu mora da servisira autobuse prevoznika, jer je to od značaja za bezbednost.

- To što su ljudi koji rade na stanici, primili tek drugi deo plate za avgust nikog ne zanima. Tačno je da mi ne poštujemo preporuku PKS, kad je o visini stanične usluge reč. Ali, mi sa tom cenom ne možemo da podmirimo osnovne troškove. Ta cena odgovora prevoznicima koji imaju svoje autobuske stanice, a mi transport nemamo. Jedva uspevamo da preživimo. Plate kasne više meseci, ne dugujemo nikom ništa - objašnjava Pešić, i dodaje da sada očekuje kontrolu republičke inspekcije.

Budući da je "Niš ekspres" jedan od najvećih prevoznika u Srbiji, u Ćupriji znaju da je trenutna situacija neodrživa i da mora da se rasplete. Pešić ističe da ostaje dosledan svojoj odluci, čak i po cenu da im inspekcija stanicu zatvori.


NIŠLIJE DRŽALE STANICU

KROZ autobusku stanicu u Ćupriji, koja je tranzitna za sever i jug, dnevno su prolazila 22-23 autobusa iz Niša. Od tog broja, čak 47 odsto ukupnog prometa na stanici do sada je ostvarivao "Niš ekspres". Ostali prevoznici imaju svega nekoliko prolazaka. Zbog toga sudbina zaposlenih u DP "Velmortrans plus" zavisi od toga koliko redovno Nišlije izmiruju svoje obaveze.