ZAŠTO navijači dolaze u malom broju na utakmice domaćeg prvenstva i kupa, s razlogom su se pitali i u Crvenoj zvezdi i u Partizanu posle jesenjeg dela šampionata. I jedni i drugi su bili baš uspešni, dobro su igrali, prvi put su se u “paketu” plasirali u Ligu Evrope, pa zajedno dočekali i evropsko proleće. Međutim, tribine “Mitića” i stadiona u Humskoj 1 zjapile su prazne tokom većine mečeva, izuzev onih na međunarodnoj sceni.

Na “Marakani” ne kriju iznenađenje, pa i zabrinutost što je poseta u našem prvenstvu mnogo manja od očekivane. Ovaj tim Vladana Milojevića sigurno je zaslužio veću podršku, jer je od starta sezone igrao fenomenalno na svim frontovima.

- Nikome u klubu nije bilo jasno zašto poseta nije srazmerna rezulatima koje ostvaruje ekipa - ističe Zvezdan Terzić, generalni direktor crveno-belih. - Zbog toga smo napravili anketu među našim navijačima pred utakmkcu sa Kelnom. Firma “Faktor plus” uradila je veliko istraživanje, jer je anketirano 2.500 ljudi. Njima je postavljeno konkretno pitanje: zbog čega ste došli na meč s Kelnom a niste na prošli sa Spartakom iz Subotice ili Čukaričkim. Navijači su uglavnom odgovarali da im domaće prvenstvo nije interesantno, da je loš sistem takmičenja zbog podele bodova, da radije ostaju kod kuće zbog mnogobrojnih TV prenosa najjačih liga. Neki su se žalili na lošu infrastrukturu i komfor, strah od huligana...

Pročitajte još ČESI ZADOVOLjNI: Navijači, možete da idete u Beograd

Terzić odlično poznaje navike i ponašanje, kako voli da kaže, njegove zvezdaške javnosti.

CENE ULAZNICA – POPULARNE SEM dva-tri puta u sezoni kada se igra derbi, cene ulaznica za prvenstvene mečeve “večitih” su popularne. Poslednje Zvezdine utakmice mogle su da se gledaju za 100 dinara (“sever”) i 200 (“zapad”, “istok”), a Partizanove od 250 do 400 dinara.

- Posle svih ovih pobeda u Evropi, Zvezdina publika se malo razmazila, želi da gleda velike mečeve, pa joj je domaće prvenstvo dosadno. Sličan slučaj je bio kada smo pre dve sezone osvojili titulu sa 32 boda više, u vreme Miodraga Božovića. Izgleda da su Zvezdini navijači najlojalniji kada ekipi ide loše. Kada šest godina zaredom nije uzela titulu, onda su se ponašali malo buntovnički, pa su iz inata i ljubavi dolazili u velikom broju, iako je tim bio dotad najslabiji. Sada su zahtevi novi i veći, pa opet ponosno možemo da se pohvalimo da je Zvezda najgledaniji tim u Ligi Evrope - dodaje Terzić, koji je uveren da će pristalice crveno-belih na proleće dolaziti u mnogo većem broju da u plej-ofu podrže ekipu na putu do titule.

Na međunarodnoj sceni je pesma, ali kada je reč o podršci na prvenstvenim mečevima, naš najtrofejniji klub izgubio je primat u regionu. Ove sezone najgledaniji je splitski Hajduk, sa prosečnih 11.437 navijača po utakmici u hrvatskom prvenstvu. Zvezda je druga, s prosekom od 10.611 gledalaca u Superligi Srbije, mada je na tu brojku najviše uticao prvi derbi sa Partizanom, na kome je bilo oko 30.000 posetilaca. Na ostalim prvenstvenim duelima, na “Marakani” se jedva okupilo četiri i po hiljada ljudi.

Pročitajte još ZVEZDA NA CSKA BEZ NAVIJAČA: Terzić najavio žalbu!

SPEC. VNNAVIJAČI nemačke Borusije Menhengladbah su pre tri dana digli uzbunu jer je za meč sa Augzburgom bilo prodato “samo” 41.200 ulaznica, što je pusta želja za bilo kog srpskog superligaša.

Partizanovci su se takođe “razmazili”. Prosek gledalaca na mečevima šampiona u Superligi Srbije na stadionu u Humskoj je 4.500. U Partizanu su organizovali česte akcije da animiraju navijače, pa je na utakmici sa Spartakom ulaz bio slobodan, u meču protiv Vojvodine se “bez novčanika” moglo na južnu tribinu, a za duel sa Jang bojsom dobijali su gratis kartu svi koji su dobrovoljno dali krv.

- Sve te akcije rađene su planski, ali je naša glavna strategija da navijači dolaze na mečeve zbog toga što ekipa pruža dobre partije i osvaja trofeje. Partizan je prošle godine osvojio duplu krunu u Srbiji, a u šesnaestinu finala Lige Evrope plasirao se kolo pre kraja takmičenja po grupama. Odziv navijača je manji nego što očekujemo, razlozi su mnogobrojni, ali mi u klubu verujemo da će se situacija popraviti - ističe Peđa Vujović, direktor marketinga crno-belih.

NISU NAS PITALI ZA SISTEM

NAJVEĆI krivac slabe posete, prema mišljenju Zvezdana Terzića, jeste loš sistem takmičenja:

- Narod je s tribina oterala glupost koju je FS Srbije napravio sa ovim sistemom takmičenja. Šta da navijači gledaju u jesenjem delu prvenstva kad pobedom ne osvajaš tri boda nego jedan i po. U normalnim okolnostima, sa devet bodova više mi bismo već osvojili titulu. I nije tačno da je Crvena zvezda bila za ovaj sistem, nisu nas ni pitali kada su ga uvodili.

PROSEK NAVIJAČA U EKS-JU I OKRUŽENjU
SRBIJA: C. zvezda 10.611 - Čukarički 443

HRVATSKA: Hajduk 11.437 - Rudeš 610

CRNA GORA: Zeta 671 - Dečić 150

BiH: Sarajevo 4.729 - Radnik Bjeljina 543

MAKEDONIJA: Škendija 4.000 - Renova 300

SLOVENIJA: Olimpija 3.863, - Ankaran 480

GRČKA: Olimpijakos 22.727 - Atromitos 869

BUGARSKA: Levski 7.231 - Bistrica 307

RUMUNIJA Steaua 8.983 - Gaz Metan 950.

MAĐARSKA: Ferencvaroš 8.980 - Videoton 1.350

* najviše i najmanje navijača