JOŠ kao dete, violinistkinja Katarina Pavlović je znala da će se baviti muzikom. Sa sedam godina krenula je na časove klavira u muzičkoj školi i to joj je prvi ljubav, a godinu kasnije upisala je i violinu u Školi za muzičke talente u Ćupriji. Sa 17 godina stiže u Beograd, na Fakultet muzičke umetnosti, a magistrirala je na Akademiji umetnosti u Novom Sadu. Trenutno ima nekoliko angažmana sa kamernim ansamblima, od kojih izdvaja njoj najatraktivniji duo sa klaviristom Amirom Džakovićem iz Skadra, sa kojim nastupa u Crnoj Gori. Član je još nekih ansambala sa kojima gostuje, kad je slobodna, u Beogradu, Austriji i Nemačkoj, a često nastupa i kao solista sa orkestrom.

Katarina je nedavno objavila instrumentalni singl "San", odsviran na električnoj violini. Autor muzike je Skaj Vikler, a na pitanje kako je došlo do njihove saradnje, Katarina za "Novosti" kaže:

- Đorđe Miljenović je moj drug još mnogo pre nego što je postao Skaj Vikler. Izuzetan je muzičar, jedan od najtalentovanijih na našim prostorima. Jedne večerio smo sedeli u studiju dok on je pravio ovu pesmu i toliko mi se dopala da sam je odmah prisvojila. Kako je pesma imala tekst i bila pevačkog karaktera, malo tvrđeg zvuka, dugo mi je stajala u laptopu jer nisam želela da pevam i mnogo vremena sam razmišljala na koji način da je izvedem. Zapravo sam smišljala koncept u kom mogu sebe da vidim i odlučila da to bude instrumental sa električnom violinom.

* Da li ste ikada komponovali i da li biste se usudili da otpevate neku pesmu?

- Jesam komponovala i nadam se da ću uspeti da to snimim, jer to je posebna emocija koja treba da se izvuče iz sebe. Ranije se ne bih usudila da pokažem nekom nešto svoje, ali sada sam uspela da se oslobodim i pokušaću to da prenesem u sopstvenu muziku i ono što osećam, jer mi je trebalo vremena da sazrim kao osoba i muzičar. Kombinovaću instrument i glas pa ćemo videti kako će ispasti.

* Zašto ste za umetničko ime izabrali Ekatarina?

- Ekatarina je koren mog pravog imena Katarina. Nekako mi je to zvučalo pomalo obično, a nisam želela da koristim puno ime i prezime, pa između ostalog i kao mnogo veliki obožavalac EKV sam zaključila da bi trebalo da budem Ekatarina.

* Da li više uživate dok svirate Baha na primer, ili "San"?

- Baha volim najviše, on je preteča svega i iz toga je proizašla sva muzika za koju danas znamo. Tu sam izvođač i sviram u stilu u kom je delo napisano, na način koji lično osećam, ali dok sviram druge žanrove osećam potpunu slobodu jer tu sva muzika izlazi iz mene. "San" je ostvarenje mojih snova i zato se i zove tako. Sama sam zamislila kako treba da zvuči, to je nešto sasvim moje, tako da je trenutno najaktuelniji "San".

PROČITAJTE JOŠ: "Tako ne dokazujete da imate para..." Reči Anastasije Ražnatović pokrenule LAVINU KOMENTARA

*Kakvu muziku slušate privatno?

- Kod kuće slušam svaku muziku koja je dobra, a to su veoma različiti žanrovi. Osim klasične muzike, tu je filmska, džez, fjužn, elektronska, a i pop scenu pratim. Idole nikada nisam imala, ali divim se mnogim umetnicima, ne samo violinistima već mnogim muzičarima uopšte. Neizmerno poštujem i volim Nemanju Radulovića jer na jedan prirodan način prikazuje celom svetu da je muzika zabavna i da možemo svirati i druge žanrove na ozbiljan način. Poštujem i njegovu skromnost, uz sve uspehe i popularnost koju ima, poznajem ga lično i isti je onakav kakav je bio kad smo bili deca.

ČOLA I BREGA ZA POŠTOVANjE

* NASTUPALI ste sa Zdravkom Čolićem i Goranom Bregovićem. Kakvi su za saradnju?

- Čola i Brega su najveće zvezde jugoslovenske muzičke scene koje i danas traju. Zaslužuju veliko poštovanje jer nikad nisu odskakali od sopstvenog stila i imaju ogromne karijere. Sa Zdravkom sam nastupala 15 godina i bila vođa gudača, najviše po bivšoj Jugi, a sa Goranom sam bila pet godina na svetskoj turneji i nastupala po koncertnim dvoranama kao što je "Linkoln centar" u Njujorku, "Barbiken hol" u Londonu, "Olimpik park" u Sidneju... Možda je Goran zahtevniji jer je na njegovim koncertima 40 muzičara na sceni i voli da ima kontrolu nad svim što se dešava, zna tačno kako želi da to zvuči. Osim sa njima svirala sam i sa mnogim drugim muzičarima ali mi to nikad nije bio fokus i mnoge sam odbila jer nisam želela da me prepoznaju po tome.