Novi put do mora

V. KADIĆ

16. 12. 2010. u 20:18

Crna Gora: Novi magistralni put Risan - Žabljak najkraća veza Srbije sa Bokom Kotorskom. Sa Durmitora za dva sata. Put alternativa Platijama

NIKŠIĆ - Iako se 15 godina čekalo na završetak magistralne saobraćajnice od Risna do Žabljaka, duge 139 kilometara, to se pre dva dana i „dočekalo“. Doduše, ostalo je da se finalizuju radovi na tunelu Grabovica, ali oni neće smetati prolasku automobila.

Reč je o najkraćoj vezi ne samo Boke Kotorske i Durmitora, do čijih mesta će se stizati za dva sata, nego i Srbije. Ovaj put se dalje nadovezuje na kvalitetni deo od Žabljaka prema Pljevljima i dalje ka Prijepolju... Već sada je izvesno da će magistrala koja prolazi kroz prelepi krajolik crnogorskog severa, njenog centralnog pojasa do „neveste Jadrana“ vrlo brzo postati dobra alternativa surovim Platijama i kanjonu Morače.

Očekuje se da će novi put posebno imati značaj za tranzit turista iz pravca Srbije, preko Pljevalja, ili susedne Hrvatske preko Dubrovnika i Herceg Novog.

HIDROCENTRALA U IZJAVI za „Novosti“, Veselin Grbović kaže da se nije odustalo od prvobitnog projekta celokupne trase Risan - Žabljak koji ide preko kanjona Komarnice, od Brezana do Petnjice. Reč je o skupom projektu koji će sačekati neko bolje vreme. - Ona će biti aktuelna tek uz radove na brani za planiranu hidrocentralu na reci Komarnici - objašnjava Grbović.

Iduće godine predviđena je izgradnja deonice od Vilusa do Petrovića u dužini od devet kilometara i to po projektu koji je urađen pre 15 godina, kako bi se uhvatila „kopča“ sa Federacijom BiH.

Poseban značaj magistrala će imati na zadržavanju seoskog stanovništa, posebno u šavničkom kraju. Graditelji su na pojedinim mestima gde su usponi, izgradili treću traku, kakav je slučaj na delu od Risna do Grahova. Sačuvano je i stanište retke endemske vrste mrmoljka u mestu Osječenica. Magistrala je takođe doterana od Nikšića prema Šavniku, od Jasenovog Polja do tunela Vojnik. Za Šavničane je posebno značajno što će sada za samo desetak minuta stizati u Žabljak, prestonicu zimskog turizma.

- Ako se uzmu u obzir sredstva koja su uložena u ranijem periodu i ona koja se tiču eksproprijacije zemljišta, kao i kamate na izvođačke kredite, ukupna investicija za izgradnju ovog puta iznosi 110 miliona evra - kaže Veselin Grbović, direktor Direkcije za saobraćaj. - Ovo je najsigurniji putni pravac prema Srbiji i okruženju.

Nova saobraćajnica široka je šest metara i njome je dosadašnja veza crnogorskog juga i severa skraćena za više od 25 kilometara. Na celoj trasi je devet tunela, a prednjači Ivica (2,2 kilometra na 1.400 metara nadmorske visine), koji je posle Sozine, najduži u Crnoj Gori.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (3)

opanci

17.12.2010. 05:14

Mogu izdajnici da prave kakve hoce puteve,na njihovoj obali me nece videti,kao ni moje pare

Herceovac

17.12.2010. 13:23

Od Vilusa do Petrovića, nije veza sa federacijom, već sa Republikom Srpskom tj. svetosavskom Hercegovinom.

Miki

18.01.2011. 19:14

sve je ovo super, ali sta da se radi kad padne sneg?-posle tunela Grabovica ispod planinskog masiva Ivica (,,za putnika namernika" to je prvi tunel gledano od Zabljaka prema Savniku) dolazimo na deonicu duzine od 1km , koja ce biti zatrpana lavinama (ne smem da nagovestim zrtve)-za vreme izgradnje trase mestani su ukazivali na postojeci problem, cak su seljani tog dela selili ostatke svoih kuca bas zbog lavina, a jedna se i desila za vreme izgradnje puta. SRECNO!