STUDIJA izvodljivosti pokazaće da li je moguće uspostaviti noćne letove sa tivatskog aerodroma. Izbor ponuđača očekuje se ovih dana, saopštio direktor "Aerodroma Crne Gore" Danilo Orlandić. Kaže da je trenutni dug nacionalne avio- kompanije 29 miliona evra i da po sporazumu "Montenegroerlajns" uplaćuje svakog meseca deo troškova za usluge. Orlandić je najavio nova ulaganja u podgoričku vazdušnu luku i istakao da će se investicija "teška" četiri miliona dolara za tivatski aerodrom vratiti naredne, letnje sezone.

U trci za izbor ponuđača za izradu studije izvodljivosti, koja bi pokazala, da li je moguće uspostaviti noćne letove na Aerodromu Tivat su kompanije "Erbas" i "Aerodromi Pariza". Ako ovaj put uspe tender i analize budu pozitivne, naredne godine u Tivtu bi mogli biti organizovani i noćni letovi, saopštio je direktor "Aerodroma Crne Gore".

- Verujem da ćemo narednih nekoliko dana doneti odluku o noćnom startu u Tivtu, a realizacija investicije će zavisiti od mnogo faktora. Međutim, uradićemo sve da to bude u što skorijem roku - pojasnio je prvi čovek "Aerodroma".

Orlandić ističe da je "Aerodrom Tivat" profitabilno preduzeće i da će poslovnom uspehu ove godine dodatno doprineti aktiviranje terminala 2. Od juna, kada je otvoren, opsluženo je, ističe, 100.000 putnika. U izgradnju, napominje Orlandić, utrošeno je četiri miliona dolara ali, kako kaže, sadašnja naplata taksi ohrabruje.

- Sadašnje procene su da ćemo kompletan iznos ulaganja vratiti najkasnije tokom naredne letnje sezone i, verujte, retkost je da se tolika investicija vrati u tako kratkom roku - naglasio je Orlandić.


PROČITAJTE JOŠ - Budući studenti medicine moraće da se izjasne da li će sa diplomom ostati u zemlji


Vlada je krajem jula usvojila Predlog koncesionog akta za crnogorske aerodrome. Plan je da odabrani zakupac u prve tri godine uloži 80 miliona evra u modernizaciju, odnosno 200 miliona dok traje zakup 25 ili 30 godina. Orlandić kaže da postupak dugoročnog zakupa neće usporiti ulaganja u aerodrome. Iz prihoda preduzeća će se u Podgorici graditi novi prostor za putnike, još šest šaltera za čekiranje. Ipak, poručuje, odluke vlasnika, odnosno države su obavezujuće.


Danilo Orlandić, Foto Vijesti


- Država je stopostotni vlasnik crnogorskih aerodroma i menadžment kompanije postupaće po odlukama koje donese Vlada - poručio je Orlandić.

Trenutni dug nacionalne avio-kompanije "Aerodromima Crne Gore" je 29 miliona evra. Orlandić kaže da im trenutno naruku ide potpisani protokol prema kojem avio-prevoznik uplaćuje redovno deo aerodromskih taksa.

- Svi mi zajedno moramo doneti odluke koje će značiti opstanak i bolju valorizaciju "Montenegro erlajnsa", jer je jako bitan za državu - ocenio je Orlandić.


REKORDNI PRIHODI

DIREKTOR "Aerodroma" saopštio je da će ove godine biti opsluženo 2,6 miliona putnika, ili milion više nego 2016. i da će prihodi biti rekordni. Najavio je i pregovore sa avio-prevoznicima pa bi u dogledno vreme mogle biti uspostavljene linije sa pojedinim gradovima Skandinavije, a pojedine sezonske postale celogodišnje.