Stari dug ne gasi svetlo

B.RADOSAVOVIĆ

utorak, 25. 06. 2019. u 17:02

Стари дуг не гаси светло
Izmene Zakona o zaštiti potrošača rešiće problem mnogih korisnika usluga javnih preduzeća. Inovirani akt će precizno definisati kada ističu zastarela potraživanja

CENTRU za zaštitu potrošača dnevno se javi i 20 građana koji utvrde da su im ugrožena neka prava. Godišnje stigne i 2.500 primedaba. Najčešće pritužbe su na rad preduzeća od javnog interesa: Elektroprivredu, CEDIS, Vodovod, telekomunikacione kompanije.

- Pritužbe su na nezakonit prekid isporuke električne energije, visoke račune, ali i zastarela potraživanja - navela je Jasna Božović, pravna savetnica u CEZAP-u.

Inovirani zakon će, ističe, tačno definisati kada dug zastareva, što znači, pojašnjava, da će pružalac usluga od javnog interesa na računu morati da istakne dug stariji od dve godine, ali i iznos kamate.

- Biće precizirano da se isporuka npr. struje ne može usloviti plaćanjem duga starijeg od dve godine. Tako će se konačno rešiti problem mnogobrojnih potrošača koji zbog pravnih nedoumica godinama žive u mraku - naglasila je Božovićeva.

Prema ranijim najavama o izmenama Zakona trebalo bi da se raspravlja na nekoj od narednih sednica Skupštine, a već je stiglo mišljenje Evropske komisije, koja je pozitivno ocenila rešenja u tom aktu da preduzeća koja pružaju usluge od javnog interesa ne mogu uslovljavati ponovno priključenje na mrežu plaćanjem dugova starijih od dve godine.

Pročitajte još - IZMIRIVANjE POREZA U CG: Daju kuću da izbrišu dug

Tokom pripreme zakona Elektroprivreda je zahtevala da takva odredba ne postoji uz ocenu da je neustavna i neprihvatljiva. Tvrdili su da će takvo zakonsko rešenje potrošačima koji ne izmiruju obaveze na vreme omogućiti zloupotrebu modela prigovora zastare, jer ne mogu biti isključeni sa mreže.

- Time će nam biti onemogućeno da naplatimo svoja potraživanja, a redovne platiše bi bile dovedene u neravnopravan položaj - precizirali su iz EPCG.

Da tvrdnje energetske kompanije imaju smisla, potvrdili su nam i građani.

- Redovno izmirujem sve svoje račune za struju, telefon, vodu, komunalije. Komšija ima dug oko 2.000 evra za struju. Znači li to da će njemu dugovanje biti "oprošteno" - zapitao se Miodrag B. iz Podgorice.

S druge strane, ima i onih koji pozdravljaju odredbe zakona jer će im obezbediti da "ne žive u mraku".

Pročitajte još - PORESKA UPRAVA CRNE GORE: Dug uvećan za 11 miliona

- Dok sam radio redovno sam plaćao sve obaveze. Već nekoliko godina sam nezaposlen i moj dug za struju se nagomilao. Sada više neću strahovati hoće li neka ekipa doći i ugasiti mi struju. Naravno, potrudiću se da ubuduće izmirujem račune, ali ako bude posla - prokomentarisao je Žarko R.

U Centru za zaštitu potrošača ocenjuju da će stupanjem na snagu ovog zakona svi koji imaju izmirena dugovanja za poslednje dve godine, a isključeni su sa mreže, u upravnom ili sudskom postupku moći da traže nastavak isporuke bilo struje, vode.

EPCG PRVO "SKIDA" DUG

UBUDUĆE će biti važno da potrošači, koji imaju dugovanja, naglase šta izmiruju prilikom plaćanja računa.

Iz EPCG poručuju da će kada potrošač plati račun, a ne naglasi za koji je period, prvo zatvarati dug, zatim kamate i na kraju račun koji po redu dolazi za naplatu.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije