Liniju Bar-Bari-Bar preuzimaju Hrvati ili Albanci

B. Dabić

27. 02. 2017. u 18:08

Линију Бар-Бари-Бар преузимају Хрвати или Албанци

Foto: Arhiva

Čelnici barske plovidbe kasno započeli kupovinu putničkog broda. Crna Gora ulazi u četvrti mesec kako nema pomorsku liniju sa Italijom, odnosno Evropom
BAR – Imperativan stav ministarstva pomorstva i saobraćaja je da čelnici Barske plovidbe u što skorijem roku uspostave pomorsku liniju Bar–Bari-Bar koja je obustavljena 3. decembra jer je putnički brod „Sveti Stefan 2“ izgubio klasu.

Crna Gora ulazi u četvrti mesec kako nema pomorsku liniju sa Italijom, odnosno Evropom. Iz resornog ministarstva su inicirali da menadžment i odbor direktora kao prelazno rešenje sklope sporazum o saradnji sa nekom od brodarskih kompanija iz zemalja regiona.

- U cilju održavanja linije Bar–Bari-Bar jedna od alternativa je i pokušaj sklapanja sporazuma zajedničkog posla sa kompanijom koja se bavi prevozom putnika i roba u regionu. To bi trebalo da bude prelazno rešenje. Treba razgovarati sa više kompanija, pa videti koja nudi najbolje uslove za saradnju, prevashodno kompanijama koje su voljne da ukrcaju i crnogorske pomorce. Primat je da državna kompanija Barska plovidba kupi putnički brod koji bi zamenio feribot Sveti Stefan 2, naveli su iz ministarstva pomorstva i saobraćaja.

Ministarstvo pomorstva i saobraćaja kao prelazno rešenje preko pomorskih administracija susednih država iniciralo je da se kontaktiraju brodari u Hrvatskoj, Albaniji, Italiji. Oni podsećaju da su imali razgovore u Rimu pre nekoliko meseci, ali za sada još konkretnog dogovora nema. Obustavljanjem linije Bar –Bari –Bar, 3.decebra oko 80 crnogorskih pomoraca koji su plovili na putničkom brodu „ Sveti Stefan 2“ je ostalo bez zaposlenja.

- Žao mi je zbog pomoraca jer upravo ti ljudi znaju šta je rad, rad na brodu. Imam profesionalnu odgovornost prema ljudima iz pomorske branše, kazao je generani direktor Direktorata za pomorski saobraćaj Vladan Radonjić. Prema saznanjima Novosti, iako je još u grejs periodu za kredit kojim su kupljena dva teretna broda, i iznajmljena od jeseni 2014. godine na računu Barske plovidbe je oko 1,5 miliona evra. Za kupovinu polovnog broda neophodno je minimalno četiri do pet puta veća suma novca.

Iz resornog ministarstva navode da je menadžment već trebao kontaktirati poslovne banke, Investiciono razvojni fond, pratiti IPA projekte.

- Barska plovidbe ima dva teretna broda koji su i ove godine u grejs periodu. Ta dva broda su data na upravljanje. Mi pratimo situaciju. Nedomaćinski odnos prema firmi i pogrešno poslovanje može imati negativne posledice za Barsku plovidbu, kažu u ministarstva poorstva i saobraćaja.

Crnogorska nacionalna kompanija je pre 52 godine uspostavila redovnu pomorsku liniju Bar –Bari-Bar.

ODGOVORNOST

Iz ministarstva pomorstva i saobraćaja je konstatovano da su čelnici Barske plovidbe dosta kasno počeli da razmišljaju o kupovini putničkog broda.
- Ako treba neka snose odgovornost. Menadžment i Odbor direktora Barske plovidbe aktivno treba da se bave nabavkom broda. To je interes kompanije, privrede, pomoraca, to je državni interes, zaključili su u resornom ministarstvu.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (3)

Goran

27.02.2017. 18:44

Milogorci još malo ćete slanu vodu iz hr i al da uvozite kako vas je surnisao ona jada ljudska pa to je strašno...

Aco i Milo

27.02.2017. 19:16

@Goran - E viđi, nikad nisam volio Đukanovića ali kad pročitam ovakve komentare nekako mi toplo oko srca što se odvojismo od Srbije...