Crna Gora: Za reklame 859.000 evra

V. RADOJEVIĆ

23. 02. 2013. u 08:45

Skupština i Vlada Crne Gore smanjili troškove za marketing u odnosu na 2011. Najviše novca obveznika otišlo medijima koji važe za bliske režimu

PODGORICA - Crnogorski državni organi, Skupština i Vlada, tokom prošle godine su za reklamiranje potrošili 859.000 evra, što čak za 980.000 manje nego pretprošle godine, a najviše novca poreskih obveznika otišlo je dnevnom listu „Pobjeda“, Radiju „Antena M“ i portalu „Analitika“, koji važe za bliske vladajućem režimu.

- Za radio-televizijske stanice je ukupno izdvojeno 43.200 evra, što je za oko 100.000 manje nego 2011. godine, u štampane medije je uloženo 118.820 evra, što je manje nego godinu ranije - kazao je saradnik na programima CGO-a, Damir Nikočević na prezentaciji istraživanja.

Prema njegovim rečima, za portale i agencije izdvojeno je oko 50.400 evra, za produkcijske kuće i marketinške agencije 128.420, dok je za međunarodne i regionalne medije izdvojeno skoro 507.000 evra.

- U prošloj godini Skupština je utrošila 63.340 evra, što je za 16.110 manje nego prethodne godine. Na drugoj strani, izvršni organi su utrošili 788.710 evra, što je za oko 964.000 evra manje nego tokom 2011. godine - saopštio je Nikočević.

On je istakao da je, od vladinih tela, najviše novca utrošilo Ministarstvo turizma i održivog razvoja i to oko 523.000, što je za oko 712.000 manje nego godinu pre. Ministarstvo odbrane je utrošilo oko 44.000 evra, dok je značajan novac opredelilo i Ministarstvo kulture, oko 24.000 evra. Ministarstvo kulture 10.000 evra je izdvojilo za sufinansiranje mesečnog časopisa „Agora“ čiji je izdavač dnevni list „Pobjeda“. Skupština, koja je ukupno potrošila 63.345 evra, 48.000 dala je za usluge preduzeća M.A.M.A, koje se bavi pres klipingom i audio-video agencijskim uslugama.

Sledi firma „Globeks“ za usluge prenosa sednica preko interneta i održavanje softvera za prenos, kojoj je plaćeno 4.500. Skoro 95 odsto ukupnih sredstava za reklamiranje na elektronskim medijima dobio je radio „Antena M“. Od ukupno 24.500 evra, koliko je taj radio dobio, više od 14.000 uplatilo je Ministarstvo saobraćaja i pomorstva, što je za oko deset hiljada više nego 2011. godine. Za Televiziju Vijesti izdvojeno je hiljadu evra od Ministarstva nauke, što je sedam puta manje nego prethodne godine. Za Radio-televiziju Crne Gore izdvojeno je svega 473 evra, dok NTV Montena nije dobila novac, iako je godinu ranije bila na prvom mestu sa 19.700 uplaćenih od Ministarstva saobraćaja i pomorstva. Novac za reklamiranje dobile su i globalne TV stanice, Si-En-En i Bi-Bi-Si i to u okviru kampanje čiji je cilj bio turistička promocija Crne Gore. Tako je Ministarstvo turizma i održivog razvoja tokom prošle godine uplatilo 400.000 evra Si-En-Enu, dok je Bi-Bi-Si dobio 100.000.

POBJEDA“ BEZ KONKURENCIJE

NIKOČEVIĆ je rekao da je najviše novca za promociju aktivnosti ministarstava u štampanim medijima ponovo uplaćeno dnevnom listu „Pobjeda“, čak 81.370 ili 89,16 odsto. Sa druge strane, „Vijesti“ su dobile 3.480 evra, a „Dan“ 2.810. Časopis „Putovanja“ Ferijalnog saveza Crne Gore od Ministarstvo turizma i održivog razvoja dobio je 3.600 evra. Kako je rekao Nikočević, istraživanje je pokazalo da su institucije postale štedljivije, ali da i dalje nemaju jednak odnos prema svim medijima, odnosno da su kriterijumi „nedovoljno jasni i nekonzistentni“ i ne korespondiraju sa anketama o poverenju, gledanosti i tiražu.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije