PLjEVLjA – Medijski udar na organizatore litija, koji sprovodi vlast iz Podgorice, već je počela, tvrdi Pljevljak Milinko Gazdić, član Crkvenog odbora pri crkvi Svete Petke u Pljevljima i jedan od predstavnika podnosioca grđanske inicijative za sazivanje vanredne sednice SO Pljevlja koja bi raspravljala o Zakonu o slobodi veroispovesti.


On je to, kaže, osetio na svojoj koži pre par dana kada je objavljen tekst u podgoričkoj „Pobjedi“ pod naslovom „Junaci koji su 1992. gazili Muslimne u Pljevljima sad brane svetinje“ gde je pokušano, kako kaže Gazdić, da se njegova reputacija i ugled diskredituju služeći se najperfidnijim spinovanjem?


- Mogle su u tekst ubaciti i informaciju da je tih istih devedesetih na Milinka Gazdića pucano u blizini porodične kuće u Pljevljima, da mu je na porodičnu kuću bačena eksplozivna naprava, da su mu porodicu uznemiravali telefonom budeći mu ostarelu majku i „hvatajući joj muštuluk“ kako joj je sin ubijen i mrtav? To su prevideli napisati. Pitam se zašto? Ovakve radnje UDBE nikada nijesu otkrivene. I ovakvi naručeni tekstovi iste te UDBE su muštulugdžije za slijedeće što će pokušati da urade, ne bi li me disciplinovali, jer sam neprijatan svedok prethodnog vremena. Mislim da je odavno svima u Crnoj Gori jasno zbog čega se pišu ovakvi tekstovi i uslijed kakve se histerije pokušavaju kompromitovati časni i pošteni ljudi ove zemlje? Danas ja, a sjutra ko zna ko?- naveo je Milinko Gazdić u reagovanju na pomenuti tekst, ističući da ga novinari „Pobjede“ nisu ni kontaktirali sa glavnim junakom svog teksta.


Gazdić u saopštenju navodi da: „ Koliko zlobe, mržnje i cinizma iskazuju novinari jasno se vidi u samom tekstu gdje ispod moje fotografije piše „Gazdić na skupu Srpske radikalne stranke (SRS) u Pljevljima u avgustu 1992“, a u „dokumentarnom filmu“, na koji se pozivaju, jasno stoji datum snimljenog skupa 16. 11.1992. godine (Osnivačka skupština SRS i predizborni skup za izbore 1992. godine).“


- Zlonamernim i neprofesionalnim novinarima je bilo bitno da mene povežu sa događajima iz avgusta 1992. godine i sa blokadom Pljevalja. Za vašu informaciju tačno je da sam postao član i predsednik Opštinskog odbora SRS u Pljevalja u septembru 1992. godine, kad je Milika Čeko Dačević već boravio u Istražnom zatvoru u Bijelom Polju - navodi Gazdić ističući da se to može proveriti lako preko službi bezbednosti , koje su, kako tvrdi Gazdić u saopštenju, i autori ovog teksta koji su novinari po naredbi samo potpisali.



- Od kada sam postao član i predsednik Srpske radikalne stranke ni na jednu muslimansku radnju nije bačena eksplozivna naprava i nijedan građanin Pljevalja nije doživio neprijatnosti od članova SRS u Pljevljima - naveo je Gazdić u saopštenju.


On je predložio da autori teksta naprave anketu u Pljevljima, i to da krenu od pljevaljskih Muslimana i da ih pitaju kakav je čovek Milinko Gazdić?


- Da li je nekad nešto ukrao, slagao, nekom od njih nešto loše lično uradio, maltretirao ili ne daj Bože nekoga zlostavljao? Pitajte čestite i časne Muslimane iz Pljevalja, a moje prijatelje, kod koga sam tih ratnih devedesetih godina bio uvaženi gost na ispraćajima dece u Vojsku, na svadbama, Bajramima, sedeći u pročelju trpeze? Pitajte predstavnike Odbora Islamske zajednice u Pljevljima u kakvim su odnosima sa predstavnicma Crkvenog odbora u Pljevljima, čiji je član i Milinko Gazdić? Zaboravili ste u svoj tekst ubaciti i fotografiju koja svedoči kako Milinko Gazdić sedi na Božić 2019. godine za istim stolom sa predstavnicima Islamske zajednice, a u tekstu objavljenom tom prilikom se, između ostalog, kaže da je „istaknuta dobra saradnja između dve verske zajednice, kao i mogućnost zajedničkog delovanja u budućim humanitarnim projektima-saopštio je Gazdić.


On navodi da je od 1997. godine prestao da se bavim politikom.


- To kakvu sam politiku tada zastupao najbolje znaju partijski drugovi današnjeg predsednika Crne Gore, jer su bili sa mnom u Radikalima – bivši predsednici opština, ministri, poslanici, direktori mnogih preduzeća…. Samo, za razliku od njih ja sam verovao u stavove koje sam tada zastupao, nije mi bila potrebna novčana satisfakcija. Kada su se moji lični stavovi i principi počeli kositi sa onim što je politika nametala, prestao sam da se aktivno bavim politikom i već 23 godine nisam član nijedne političke partije-naveo je Gazdić.


On navodi da je u spornom tekstu okvalifikovan kao povampireni duh iz devedesetih, za koga su, navode, verovali da je pobeđen a on je i danas, kako rekoše, „…na istim pozicijama. Borba za srpsku stvar“.


- Ovo je već pokušaj morbidnog humora. Previše jeftin trik sijanja novog razdora među građanima Crne Gore! Igra «zavadi pa vladaj» više ne pije vodu! Kap je prelila čašu, a vodu treba poslužiti onom ko je dehidririrao ovih dana, pa se znoji!-kaže Gazdić naglašavajući da u duhove ne veruje.


- To je već problem osoba sklonih sujeverju. Kakvi duhovi njih proganjaju i kakve bitke sa duhovima vode, najbolje zna njihova savest koja je usnula ima 30 godina. Čoveku ospsednutom duhovima svašta se priviđa, pa tako i umesto mirnih litija oni vide ludački pokret, a njihovim novinarima se priviđa borba za srpsku stvar. Verovatno im se onda priviđaju i med i mleko kao i blagostanje u mojim opljačkanim Pljevljima, u kojima mnogi stanovnici žive od socijale, u kojima su privreda i industrija uništene, u kojima vlada čamotinja izazvana siromaštvom i odlaskom mladih ljudi trbuhom za kruhom - kazao je Gazdić.


On ističe da je primetio da retorika autora spornog teksta obiluje vojnom i huškačkom terminologijom, punom mržnje, a na drugoj strani je, kaže, narod koji mirno šeta, sa svećom i ikonom u rukama i molitvom na usnama.


Pročitajte još: Milovi specijalci došli i u Pljevlja: Samo neprijatelji SPC mogu da naprave incident poručuju branioci trobojke


- Ja sam ponosan što sam dio tog naroda! Ponosan što na litijama gledam Pljevljake složnije nego ikad, decu, omladinu, stare, Muslimane i pravoslavce! Svetinje su jedino što nam je preostalo, i to ne damo! Danas su ugrožene naše crkve, a sjutra će na red doći i džamije naših sugrađana, i mi Pljevljaci smo toga svesni! Kako branimo naše Crkve tako ćemo braniti i džamije. I šetaćemo dok daha imamo! Ko kako pisao i govorio istinu u ovim tekstovima, tako mu Bog pomagao, kako meni tako i Vama! - kaže se na kraju reagovanja Gazdića.


U tekstu „Junaci koji su 1992. gazili Muslimane u Pljevljima sada brane srpske svetinje“ koji je objavljen u podgoričkoj „Pobjedi“ navodi se da citat: „Ispod krinke “mirnih, protestnih litija“ krije se agresivna kampanja, ne samo poništavanja Zakona o slobodi veroispovesti, već direktnog ataka na državni i nacionalni identitet, ali i osnove građanskog društva.


- A u kampanji lica dobro poznata Crnoj Gori. Među njima je i Pljevljak Milinko Gazdić, radikal koji je i devedesetih godina prošlog veka bio dio ratne hajke za „veliku Srbiju“. Tada je Gazdić, kao član i funkcioner Srpske radikalne stranke, bezrezervno podržao „ratni plan“ sugrađanina Milike Čeka Dačevića, koji je nameravao da sa svojom paravojnom jedinicom „orobi“ Pljevlja i „očisti“ ih od manjina, odnosno Muslimana -navodi se u tekstu „Pobjede“ na koji je reagovao Gazdić.


ZA TEKST POSLUŽIO VIDEO OBJAVLjEN NA JUTJUB KANALU “SLAVIJA SPECIJAL“


U video zapisku koji traje skoro dva sata a koji je objavljen pod nazivom „Isplivao dokumentarni film o oslobađanju Pljevalja od komunista 1992 godine!“. prikazani su događaji iz avgusta 1992. godine u Pljevljima kada je ovaj grad bio u blokadi od ljudi koje je predvodio Milika Čeko Dačević.