Kapetan Konkordije spasavao sam sebe
15. 01. 2012. u 08:30
Nedoumice oko uzroka nesreće italijanskog kruzera. Kapetan Sketino napustio brod pre putnika, priveden i njegov prvi oficir. Udarac o stenu, nestanak struje - mogući uzroci udesa
Kada se do kraja sastave delovi mozaika nesreće, koja je, prema do sada potvrđenom, odnela pet života, luksuznog italijanskog broda „Kosta konkordija“ u Tirenskom moru, moglo bi se zaključiti da se sve još i dobro završilo.
Jer, kako se prikupljaju novi dokazi, iskazi neposrednih svedoka, pregledaju amaterski video-snimci, jedino što je zajedničko je - panika, haos, vriska, borba za ulazak u čamce za spasavanje, neorganizovanost osoblja i oficira na brodu koji su spasavali samo svoju glavu.
U nedelju je stigla i vest da je kapetan „Konkordije“ izneverio najosnovnije pomorsko pravilo i usudio se da napusti brod mnogo pre poslednjeg putnika.
I svedočenje srpskog bračnog para Maje i Ljube Vujović, koji su se na brodu nalazili u trenutku udesa, govori isto: putnici su bili prepušteni sebi, sami su spuštali čamce za spasavanje („Tek posle više pokušaja uspeli smo da čamac spustimo, a onda smo pomagali ljudima koji su vikali iz vode“) i bili su u dva različita čamca.
- Kad smo videli kuvare i konobare da panično trče shvatili smo da se nešto ozbiljno događa, a onda je brod počeo da se ljulja i naginje na jednu stranu - ispovesti su putnika. - Bilo je vrlo teško da se spuste čamci za spasavanje jer ugao nije bio prav, a i kada je bio u vodi, u čamcu je umesto 40 bilo i po 70 ljudi. Neki su i skakali sa palube broda u vodu.
Italijanski državni tužilac je posle višečasovnog ispitivanja naredio hapšenje kapetana broda Frančeska Sketina zbog višestrukog ubistva iz nehata i odlaska pre nego što su putnici evakuisani. Navodi se da je kapetan napustio „Konkordiju“ i bio „na suvom“ u 23.40, dok je najveći deo putnika evakuisan oko tri sata ujutru, a poslednji, sa slomljenom nogom, u šest. Tek sat kasnije spasioci su došli do onih koji su bili u utrobi broda, i to pošto su čuli njihovo zapomaganje.
Sketino tvrdi da je istina drugačija, da je on sa posadom poslednji napustio brod. Zvao je majku da joj kaže za nesreću u pet sati ujutru.
Uhapšen je i prvi oficir koji je takođe napustio brod ranije.
Razlozi zbog čega je ovaj ploveći hotel, ponos italijanske brodogradnje, udario u stenu ili se nasukao u plićaku kod ostrva Ćilio, na nekoliko stotina metara od obale, još uvek se istražuju. Pronađena je crna kutija koja beleži sve tehničke podatke o kompjuterskom sistemu vrednom 450 miliona dolara, koji upravlja brodom. „Konkordija“ ima i dve vebkamere koje su sve snimile.
Kao mogući razlog navodi se mogućnost da je nestanak struje prethodio nesreći, svedoci navode da je struja nestala kasnije, i da je to razlog što brodom nije moglo da se upravlja. Zato je krenuo ka obali i udario u prepreku koja je rasparala bok i napravila rez dugačak oko 50 metara kroz koji je počela da ulazi voda.
„Kosta konkordija“ se naginje sve više, od prvobitnih 20 sada se stiglo do ugla od 90 stepeni. Dubina vode na tom mestu iznosi oko 30 metara.
NASTRADALI
Troje poginulih su identifikovani kao dvoje putnika iz Francuske i jedan član posade iz Perua. Nacionalnost dvoje starijih osoba u nedelju pronađenih još uvek je nepoznata. Broj nestalih se sa 60, unakrsnim ispitivanjem imena, sada sveo na 17, šest članova posade i 11 putnika. Veruje se da je najveći deo nestale posade u utrobi broda i da je reč o Filipincima koji su radili u kuhinji.
citaoc
15.01.2012. 13:49
Dajte, recite nam na sta se odnose ocene - DOPADA MI SE I NE DOPADA MI SE.
@citaoc - Prilicno sam siguran da je ideja administratora da se to koristi kod ocenjivanja novinara (da li je clanak dobar ili ne).Sad, zasto ima vise "ne dopada mi se" ocena, to mi je vec nepoznato.
@citaoc - Не допада ми се, на пример, што је Капетан вероватно први ихватио маглу.
@citaoc - Pretpostavljam da bi ljudi mogli da izraze stav prema tekstu. Oni koji kliknu na ,,Ne dopada mi se", verovatno izražavaju stav prema događaju.
Ne dopada mi se,ali preporucujem.
Komentari (26)