OTKRIVENA SUPERMASIVNA CRNA RUPA: Svemirsko "čudovište" u svojoj orbiti zarobilo čak šest galaksija (VIDEO)

03. 10. 2020. u 19:19

ОТКРИВЕНА СУПЕРМАСИВНА ЦРНА РУПА: Свемирско чудовиште у својој орбити заробило чак шест галаксија (ВИДЕО)

Foto: Printscreen

NAUČNICI Južne evropske opservatorije su otkrili da je supermasivna crna rupa "zarobila" čak šest galaksija u svojoj orbiti. Ta crna rupa je nastala nepunih milijardu godina nakon Velikog praska, piše Raša Tudej.

U istraživanju objavljenom u četvrtak, Evropska južna opservatorija (ESO) detaljno je opisala zastrašujuće veliku crnu rupu, sa milijardu puta većom masom od našeg sunca, koja je uspela da "uhvati" čitave galaksije planeta i zvezda.

Crna rupa i disk materije oko nje zajednički su poznati kao kvazar SDSS J103027.09 + 052455.0.

Marko Minjoli, astronom iz Nacionalnog instituta za astrofiziku (INAF) u Bolonji, uporedio je način na koji je crna rupa "zarobila" ovih šest galaksija sa načinom na koji funkcioniše paukova mreža, sačinjena od "kosmičkih filamenata" gasa i tamne materije.

- Kosmički mrežni filamenti su poput paukovih niti ... Galaksije stoje i rastu tamo gde se filamenti ukrštaju, a "potoci" gasa - koji napajaju galaksiju i crnu rupu teku duž filamenata - rekao je Minjoli, koji je upravljao istraživanjem.

Smatra se da su najranije crne rupe u Univerzumu nastale raspadom prvih zvezda, ali i dalje nije jasno kako su narasle do tako neshvatljivih veličina.

MonneaGreeno

04.10.2020. 10:51

Ubrzajte noćni snimak, kružnog toka saobraćaja, (hiperlaps), i tada ćete lakše shvatiti fizički pojam crne rupe. Znači, CRNA RUPA ne rastrže i ne guta svemir i svetlost. Ona je prostor koji je deformisan po našem poimanju vremena i prostora i kao takva čini da vidljiva stvarnost nestaje sa horizonta našeg poimanja i percepcije stvarnosti.