ISTRAŽIVANJE NEOBIČNIH STRUKTURA NA NEBU: Da li bi sve bilo jasnije kada bi se videli radio-talasi?

Novosti onlajn

18. 10. 2021. u 20:50

NEOBIČNE strukture, koje se vidljive na nebu od 1960. godine, mogu se pripisati ogromnom magnetnom tunelu koji okružuje Zemlju i prekriva Sunčev sistem i neke obližnje zvezde, otkrilo je novo istraživanje.

ИСТРАЖИВАЊЕ НЕОБИЧНИХ СТРУКТУРА НА НЕБУ: Да ли би све било јасније када би се видели радио-таласи?

Foto: Piksabej

Studija grupe astronoma sa Univerziteta u Torontu otkrila je da su dve strukture u Mlečnom putu uočene na rendgenskim i radio talasnim dužinama (North Polar Spur i Fan Region) povezane sa ogromnim sistemom magnetnih vlakana.

Naučnici tvrde da bi čovek, kada bi ljudsko oko registrovalo radio talase, mogao da vidi strukturu nalik tunelu na nebu.

- Ako bismo gledali u nebo, videli bismo ovu strukturu nalik tunelu u gotovo svim pravcima – tačnije primetili bismo je ukoliko bi naše oči mogle da vide radio talase - saopštila je Dženifer Vest, naučna saradnica na Institutu za astronomiju i astrofiziku Danlap na Univerzitetu u Torontu.

Istraživači su izračunali da se ta struktura nalaze na oko 350 svetlosnih godina od Sunčevog sistema.

On je kazala i da joj je pre nekoliko godina jedan od koautora studije Tom Lendeker govorio o relevantnom radu koji datira iz 1965. godine.

- Taj rad me je inspirisao da razvijem ovu ideju i svoj model povežem sa znatno boljim podacima koje nam današnji teleskopi daju - istakla je naučnica.

Naučnici se nadaju da će im ovo istraživanje pomoći da dođu do novih saznanja o formiranju i evoluciji magnetnih polja u galaksijama i razumeju kako takva polja opstaju.

ZAPRATITE NPORTAL NA FEJSBUKU