ŠOKANTNO NAUČNO OTKRIĆE: Neandertalci izumrli zbog seksualnih odnosa sa ljudima

Novosti onlajn

03. 08. 2021. u 10:38

NAUČNICI su otkrili da bi retki poremećaj krvi, hemolitička bolest fetusa i novorođenčeta (HDFN), mogao imati smrtonosan uticaj na potomstvo neandertalaca i ljudi, navodi se u studiji objavljenoj u časopisu „PLOS“.

ШОКАНТНО НАУЧНО ОТКРИЋЕ: Неандерталци изумрли због сексуалних односа са људима

Foto: Printskrin Twitter/@Ethan06_

Istraživači su ispitali uzorke krvi neandertalaca i otkrili da njihova krv sadrži određeni skup genetskih varijanti što je čini posebno osetljivom na HDFN. Ovaj poremećaj može izazvati potencijalno fatalnu anemiju i često se pogoršava sa drugom i narednim trudnoćama, čime je smanjen broj dece neandertalaca.

Iako je HDFN mogao nastati kao rezultat seksa samo između neandertalaca, rizik od HDFN -a bio je znatno veći prilikom seksa s ljudskim precima, kao i denisovanacima i ostalim izumrlim ljudskim vrstama, navodi britanski list „Dejli mejl“, pozivajući se na stručnjake.

- Ovi elementi su mogli doprineti slabljenju potomaka do tačke njihove smrti, posebno u kombinaciji sa konkurencijom sa homo sapiensom u istom ekološkom staništu - navodi se u članku u PLOS -u.

HDFN je danas izuzetno redak i otkriven je u tri od približno 100.000 trudnoća, ali izgleda da je bio uobičajen među neandertalcima, zbog ograničenog genskog fonda vrste.

„Činjenica da su ovi oblici gena otkriveni kod pojedinaca razdvojenih 4.000 kilometara i 50.000 godina ukazuje na to da su ova genetska posebnost i rizik od anemičnog fetusa bili prilično uobičajeni među neandertalcima“, rekao je Stefan Maizer, glavni autor istraživanja za „Dejli mejl“.

Ljudi imaju krvnu grupu i Rh faktor koji ukazuju na to da li imaju specifičan protein na površini svojih crvenih krvnih zrnaca. Ako osoba ima ovaj protein, koji je tipičan za većinu ljudi, on je Rh pozitivan. Međutim, ako žena sa negativnim Rh faktorom rodi dete od muškarca sa pozitivnim Rh faktorom, njen imunološki sistem će napasti crvena krvna zrnca deteta, izazivajući potencijalno fatalnu anemiju.

Otkriće može pružiti dodatna saznanja o tome šta je dovelo do izumiranja neandertalaca pre oko 40.000 godina. Do sada je većina naučnika verovala da je homo sapiens istrebio neandertalce u borbama za hranu i stanište.

(Sputnjik)

ČUVAMO DEDOVINU I GROBOVE SINOVA Uprkos tragedijama, porodica Mihajla Tomaševića, iz Suvog Grla kod Srbice, opstaje na svom ognjištu (FOTO)

OVO su grobovi mojih sinova. Stojadina, rođenog 1979, koji je poginuo na Košarama i Stevana, dve godine mlađeg, koji je 2002, vozeći traktor nagazio na protivtenkovsku minu koju su na putu u selu postavili Albanci. Ovde na groblju mi je druga kuća, a ona u kojoj živim sa suprugom Miladinkom Micom i sinom Darkom je nekoliko kilometara odavde. I, dok sam živ sa Kosova i Metohije seliti se neću, čuvaću svoj dom i grobove sinova.

18. 04. 2024. u 10:45