NOVA PLANETA U SUNČEVOM SISTEMU? Naučnici uočili gigantski objekt

23. 06. 2021. u 22:39

AMERIČKA svemirska agencija (NASA) objavila je da je nedavno uočeno da se solarnim sistemom kreće gigantski objekt za koji još nije utvrđeno da li je reč o velikoj kometi ili manjoj planeti.

НОВА ПЛАНЕТА У СУНЧЕВОМ СИСТЕМУ? Научници уочили гигантски објект

Foto: Depositphotos

Procenjuje se da je širok između 100 i 370 kilometara, a astronomi su ga otkrili zahvaljujući podacima koje je između 2014. i 2018. zabeležio sistem za praćenje galaksije.

Takva tela obično su sačinjena od mešavine leda, stena, ugljen-dioksida, metana i drugih supstanci, ali sastav 2014 UN271, kako je nazvan, još nije poznat.

Zanimljiva je i njegova orbita oko Sunca kojem je bliži od Neptuna, pretposlednje planete našeg Sunčevog sistema. Takođe, tom objektu je potrebno čak 612.190 godina da napravi pun krug oko Sunca.

​Trenutno, 2014 UN271 je 22 astronomske jedinice udaljen od Sunca, a definitivno će mu se približiti 2013. godine. To će, kako se veruje, biti njegova najbliža tačka do Sunca, što znači da će skoro dosegnuti putanju orbitu Saturna.

Nije samo neobičan zbog izuzetne veličine oko čega naučnici još nisu zauzeli jasan stav jer smatraju da bi mogla da bude i manja nego što se čini, samo više odbija svetlost, ili je pak veći, ali tamniji.

Naučnici su, međutim, uvereni da će u budućnosti otkriti više detalja.

(Sputnjik)