VELIKO OTKRIĆE NASA MISIJE: Svemirom lebdi objekat koji bi mogao da seje život (VIDEO)

Novosti onlajn

10. 10. 2020. u 18:09

ASTEROID Benu na sebi nosi vodu i tragove organskog materijala i mogao bi da seje život po svemiru, otkriveno je tokom misije NASA „Oziris Reks“.

ВЕЛИКО ОТКРИЋЕ НАСА МИСИЈЕ: Свемиром лебди објекат који би могао да сеје живот (ВИДЕО)

Foto: Printscreen/Jutjub

Organski materijal zasnovan na ugljeniku raspršen je po površini Benua, kaže Ejmi Simon iz NASA. To znači da bi taj organski materijal mogao da bude nađen i kada uzorci uzeti sa asteroida slete na Zemlju, piše RT.

Naučnici NASA pretpostavljaju da uzorci sa Benua možda nose materiju koja do sada nije zabeležena ni na jednom meteoritu i da bi organski materijal nađen na njemu mogao da ukaže na primitivnu biologiju u univerzumu.

Kada uzorci stignu na Zemlju, naučnici planiraju da ih prouče kako bi našlo odgovore o poreklu vode i organske materije na Benuu.

Prisustvo ugljenikovih minerala u asteroidu sugeriše na postojanje širokog hidrotermalnog sistema, koji sadrži i vodu i ugljen dioksid, i u Benuu, ali i u asteroidu od kog je nastao.

Sve to daje potporu teorijama o panspermiji, odnosno da asteroidi nose život kroz svemir i seju ga po planetama, kao što je Zemlja.

NASA je napravila i 3D model terena Benua, koji je opisan kao „gomila krša u obliku dijamanta koja pluta svemirom“.

To je omogućilo letelici u misiji „Oziris Reks“ da uoči seriju grebena širom Benua, uz detaljno preglednu izbočinu na njegovoj sredini, otkrivajući detalje o sastavu asterioida i njegovoj burnoj prošlosti.

Naučnici sada veruju da je Benu gušćeg sastava bliže površini, a poroznijeg u središtu, što može da objasni povremene erupcije materijala.

„Oziris Reks“ treba da poleti sa Benua 2021. godine i da donese uzorke na Zemlju do septembra 2023. godine. Letelica je u orbitu asteroida stigla još pre dve godine.

(Sputnjik)