Mađari godišnje troše vše od 26 milijardi forinti (84,5 miliona evra) na sladoled, pokazuju podaci kompanije Nilsen za istraživanje tržišta, prenosi ekonomski dnevnik Vilagazdašag.

Shodno rezultatima istraživanja, sladoled se našao u 20 top proizvoda u Mađarskoj među 90 ispitanih kategorija prehrambenih proizvoda.

Uprkos padu potrošnje ove ledene poslastice u dosadašnjem toku 2017. godine za pet procenata na godišnjem nivou zbog hladnog proleća, mađarsko tržište sladoleda i dalje je snažno, navodi se u izveštaju i dodaje da će razvoj situacije sa prometom sladoleda tokom ostatka godine očigledno zavisiti od toga koliko će toplo biti ovo leto.

Najpopularniji ukusi sladoleda kod Mađara i dalje su vanila i čokolada, a na trećem mestu je kombinacija vanila-čokolada i jagoda.

Prema Nilsenovom istraživanju, najpopularniji su u Mađarskoj sladoledi u kutijama (porodično pakovanje) najrazličitijih veličina, koji u ukupnom prometu učestvuju sa udelom od 56 procenatga.

U međuvremenu, porastao je i promet sladoleda na štapiću i u kornetima za jedan odsto od prošle godine. U izveštaju se precizira, da poslednja kategorija ne uključuje kugle sladoleda u kornetu kupljene u poslastičarnicama, koje Nilsen klasifikuje u zasebnu kategoriji zajedno sa sladoled tortama, piše Vilagazdašag.