Tag: saturn

AP Photo

NASA U potrazi za životom u okeanima metana i peščanim dinama Titana

"Vilin konjic", koji ima osam elisa, leteće nebom Titana. Sonda će potom, tokom dve godine i osam meseci, u etapama analizirati razne delove Saturnovog meseca

Depositphotos

NASA: Saturn ubrzano gubi prstenove

Prema najnovijim istraživanjima planeta Saturn velikom brzinom gubi svoje prstenove, objavila je NASA

foto NASA

VIDEO: Zavirite iza Saturnovih prstenova

Sonda Kasini poslala prve u nizu fotografije sa površine džinovske planete. Izbegnut sudar sa komadima svemirske prašine

Foto Tanjug, NASA/JPL-Caltech/Southwest Research Institute via AP

NASA: Život moguć na Saturnovom satelitu?

Naučnici procenjuju da postoje velike šanse da Saturnov satelit Enkelad krije mikroorganizme u okeanu ispod svoje ledene površine. NASA veruje da je moguć razvoj jednostavnih organizama poput bakterija

Foto: NASA

KAO U FILMOVIMA NAUČNE FANTASTIKE: Saturnov mesec seče njegove prstenove

Nova fotografija koju je načinila letelica Kasini u blizini Saturna otkrila je da mali mesec stvara talase na prstenovima ove gasovite planete

Foto Tanjug-AP

Kamere na Kasiniju snimile izbliza Enceladov gejzir

Kamere svemirske sonde Kasini snimile su u gro planu jedan od gejzira na Saturnovom mesecu Enceladu

Foto YouTube

Sonda Kasini spremna da zaroni u Enceladov gejzir

Kasini će projuriti na razdaljini od oko 50.000 kilometara od Enceladovog južnog pola i time obezbediti dosad najdragocenije uzorke njegovog podzemnog okeana

Sonda uočila rađanje novog Saturnovog meseca?

Nazvan Pegi, tek rođeni mesec nalazi se na samoj ivici Saturnovog prstena A, najudaljenijeg od sedam pojaseva koji okružuju šestu planetu u Sunčevom sistemu

Ilustracija NASA-e zasnovana na Kasinijevim merama prikazuje mogući unutrašnji izgled Enseladusa

Kako je otkriven veliki "okean" u malom Saturnovom mesecu

Jezero se, prema procenama, nalazi na dubini od 40 kilometara, ispod ledene kore, a ima zapreminu od oko 12.000 kubnih kilometara

VIDEO: Na Saturnu besni misteriozna šestougaona oluja

Američka svemirska agencija objavila je snimke visoke rezolucije misteriozne šestougaone oluje na Saturnu koje je snimila njena sonda Kasini

Kasinijev snimak Zemlje (označena strelicom) iz Saturnove orbite

NASA objavila sliku Zemlje snimljene iz Saturnove orbite

Američka svemirska agencija NASA objavila je fotografiju u boji Zemlje i Meseca koju je njena letilica Kasini snimila 19. jula iz Saturnove orbite

NASA: Još jedan prsten oko Saturna

Svemirski teleskop američke svemirske agencije otkrio je najveći i do sada nikada viđen prsten oko planete Saturn, saopštila je danas ta agencija.

Titan ima more

Astronomi na putu do senzacionalnog otkrića u solarnom sistemu: Radar snimio mrlju za koju se pretpostavlja da je kombinacija ugljovodonika metana i etana, i zauzima najmanje 0,12 odsto površine Titana

Tehno sa Titana

Sonda "Hajgens", koja se u petak spustila na saturnov satelit, poslala prve zvuke. Prema rečima astronoma, zvuci koje je poslala sonda, pošto je prešla 4.000 miliona kilometara za sedam godina, podsećaju na "divnu vanzemaljsku tehno muziku".

Prikaži sve vesti

Da li biste dobrovoljno pristali da se preko mobilne aplikacije prati vaše kretanje zbog eventualne zaraze kovidom 19?