BEOGRAD - Prihodi od oglašavanja na mobilnim uređajima dostigli su u prošloj godini 8,8 milijardi dolara, a u oblasti digitalnog oglašavanja dominiraju Gugl (Google) i Fejsbuk (Facebook), pokazuju podaci eMarketera.

Kako prenosi portal seebiz, Gugl je ostvario prihod od 4,61 milijarde dolara, tri puta više nego 2011.godine.

EMarketer očekuje da će Google ove godine gotovo udvostručiti prihode od mobilnog oglašavanja - na 8,85 milijardi dolara.

Na drugom mestu, kada je reč o digitalnom oglašavanju, nalazi se Facebook, čiji će prihodi od mobilnog oglašavanja, prema očekivanjima, ove godine biti veći od dve milijarde dolara.

To je 333 odsto više u odnosu na 470 miliona dolara prihoda koje je ostvario prošle godine.

I u ukupnoj potrošnji na digitalno oglašavanje Gugl je ubedljivo vodeći.

Vrednost celog tržišta prošle godine procenjuje se na 104 milijarde dolara, od čega je Guglu pripalo 32,73 milijarde dolara.

Za ovu godinu eMarketer predviđa da će Gugl povećati svoje prihode za 38,9 milijardi dolara.

Facebook bi trebao da raste oko 37,6 odsto na području prihoda od digitalnog oglašavanja, s približno 4,3 milijarde dolara 2012. godine, na gotovo 5,9 milijardi dolara ove godine.

Među vodećih 10 kompanije na području digitalnog oglašavanja su Yahoo, Microsoft, Barry Dillers InterActiveCorp, AOL, Amazon, Pandora, Twitter i LinkedIn.