UČENICI verskih, vojnih i policijskih škola uskoro će imati sva socijalna prava kao i đaci koji pohađaju "obične" obrazovne ustanove. Obrazovni sistem ne prepoznaje ovakve škole jer njihov rad nije regulisan Zakonom o obrazovanju, već zakonima o verskim zajednicama, policiji i vojsci.

- Ova deca nemaju pravo na zdravstveno osiguranje, stipendije i socijalnu zaštitu, jer ih obrazovni sistem ne prepoznaje - rekao nam je Muamer Zukorlić, predsednik Odbora za obrazovanje Skupštine Srbije.

On je ovo pitanje, na skupštinskoj sednici, postavio ministru prosvete Mladenu Šarčeviću, koji je, kaže Zukorlić, obećao da će Ministarstvo vrlo brzo premostiti ovaj problem.

Pročitajte još: Bogoslovija u Prizrenu predstavlja nadu da je moguć opstanak Srba na Kosmetu

- Doneće zaključak u kom će biti navedeno da su verske škole legalne i da su deo školskog sistema, ali ne po Zakonu o obrazovanju nego po Zakonu o verskim zajednicama. Tako će deca koja ih pohađaju imati sva prava kao i njihovi vršnjaci - kaže Zukorlić.

CRKVE OSNIVAČI ŠKOLA PREMA Zakonu o verskim zajednicama, osnivači verskih škola su crkve i verske zajednice. One, piše u Zakonu, mogu osnivati ustanove radi obrazovanja budućih sveštenika odnosno verskih službenika, unapređivanja duhovne i teološke kulture i drugih srodnih ciljeva. Crkve i verske zajednice mogu osnivati i predškolske ustanove, osnovne škole, gimnazije, stručne i umetničke srednje i visoke škole, fakultete i univerzitete.

On pojašnjava da po Zakonu o verskim zajednicama iz 2005, ne mogu da ostvare prava u oblasti socijalne zaštite.

Ministar Šarčević je potvrdio da se u sistemskim prosvetnim zakonima ne prepoznaju ovakve škole.

- To ne znači da mi ne prihvatamo da postoje učenici koji ih pohađaju i koji treba da ostvare svoja prava - rekao je Šarčević. - U trojnim razgovorima sa Ministarstvom za rad i socijalna pitanja to ćemo da regulišemo. Bilo bi dobro da se sve verske škole na neki način priključe celokupnom obrazovnom sistemu. Plan i program verskog dela nastave autonoman je za one koji se bave obrazovanjem u oblasti pravoslavnog, katoličkog i islamskog dela nauke u veri.

S druge strane, navodi Šarčević, postoji i obaveza da se izbalansira odnos opšteobrazovnih predmeta.

- Deca koja se obrazuju u tim školama pretenduju da rade kao verski učitelji, a tu su mali fondovi časova, a i plate su male. Ako im damo kvalitet koji se odnosi na opšteobrazovne predmete, omogućujemo im da i njih predaju - rekao je Šarčević. - Za njih bi bilo dobro da, ako nemaju posla kao verski nastavnici, mogu da izađu na tržište rada.