Šarenice pričaju priču o dalekim vremenima

V. N.

28. 03. 2018. u 22:54

Biznis od šarenih "stvarčica" koje mogu da budu suvenir, a i da se svakodnevno koriste. Inspiraciju su kreatori našli u ornamentima sa fresaka

Шаренице причају причу о далеким временима

IME "šarenice" Slađana Đenić, preduzetnica iz Zemuna, prvobitno je koristila kao naziv za raznobojni, ručno rađeni nakit, koji je pravila i prodavala u jednoj beogradskoj galeriji. Bilo je to lepo iskustvo - zavodljiva radost stvaranja i prvi zarađeni novac. Onda je život doneo neke druge okolnosti i otvorio nove puteve, a svoju potrebu za bojenjem života u vedrije boje mlada preduzetnica ostavila je da čeka neko bolje vreme...

Šarene kockice počele su ponovo da se slažu kada je Slađana Đenić diplomirala istoriju umetnosti na Beogradskom univerzitetu i upoznala Boška Popovića, grafičkog dizajnera iz Loznice. Povezali su se Slađanino znanje i ljubav prema srpskoj srednjovekovnoj umetnosti sa Boškovim umećem u kompjuterskom crtanju - i uspešna priča o novim "šarenicama" mogla je da počne...

- Zamisao nam je bila da napravimo proizvod koji će biti lep, praktičan, kvalitetno izrađen, lepo upakovan i koji će "pričati" priču o dalekim vremenima urezanim u naše kolektivno pamćenje. Nešto što bismo i sami poželeli da imamo, a i sa ponosom da ga poklonimo prijateljima i dragim osobama - ističe preduzetnica Slađana Đenić. - "Šarenice" su upravo to. Lepe šarene stvarčice korisne u svakodnevnom životu, a mogu da budu lep i interesantan poklon ili suvenir sa putovanja. Podmetači za čaše, privesci za ključeve, ukrasni magneti za frižider, obeleživači za knjige... U planu je i još mnogo toga.

Neiscrpnu inspiraciju za ukrašavanje "šarenica" Slađana i Boško pronašli su u ornamentima sa fresaka srpskih srednjovekovnih manastira. Bogatstvo i raznovrsnost ornamentalnih oblika koji ukrašavaju zidove manastirskih crkava, a sa sobom nose i čitav niz simboličkih poruka i skrivenih značenja, mamili su da budu otkriveni.

- Mnogo vremena i truda posvetili smo biranju ornamenata, crtanju, odabiru boja, zatim traženju odgovarajućih materijala za "šarenice", smišljanju izgleda pakovanja... - navodi Slađana Đenić. - Posla je bilo mnogo. Znali smo od početka da proizvod koji će da "priča" priču o lepoti i dugovečnosti srpskog kulturnog nasleđa treba da, od prve do poslednje faze izrade, bude napravljen u Srbiji. Pronašli smo domaće proizvođače koji mogu da naprave predmete kakve želimo, a mi smo se pozabavili bojenjem. Da bi boje bile baš onakve kako smo ih zamislili i ostale dugo na predmetima, rešili smo da koristimo najsavremenija tehnološka dostignuća u štamparskoj industriji, tehniku direktne UV štampe na predmetima.

Namestilo se da se sa njihovim planovima poklopio i početak realizacije projekta "Godina preduzetništva", pa je Slađana napravila biznis plan i dobila ne baš tako mali kredit od Fonda za razvoj Srbije za kupovinu opreme.

- "Šarenice" izrađujemo, bar zasad, od dva materijala - od drveta i od klirita. Kako se čitava ideja zasniva na spajanju starog i novog, tradicionalnog i modernog - i u pogledu materijala smo napravili isti spoj: drvo je najplemenitiji prirodni materijal, a klirit ima osobinu da prelama i reflektuje svetlost, pa boje dobijaju posebnu draž - navodi ona. - Svaki materijal je dobio svoju ambalažu, a na njoj je ispisana kratka priča o srpskom manastiru na čijim je zidovima naslikan ornament predstavljen na "šarenici" unutar nje. Na srpskom i na engleskom jeziku - jer nam je želja da "šarenice" pređu granice naše zemlje, uđu u domove ljudi iz drugih krajeva sveta, unesu vedrinu i pronesu priču o velikim srpskim srednjovekovnim vladarima i njihovim zadužbinama.

Kako ističe, svaki početak je težak, problema i prepreka bilo je mnogo, i previše, ali nisu odustajali i uspešno su ih rešavali.

- Veliki problem s kojim se preduzetnici suočavaju na svom početku jeste kako finansirati realizaciju svoje ideje - kaže ova preduzetnica. - Osim pomenutog startap kredita, koristili smo za to, kao i većina preduzetnika, uglavnom sopstveni kapital. Imali smo sreću da se povežemo i sa nekolicinom uspešnih poslovnih ljudi, koji su, iskusivši i sami istinitost izreke o teškoćama svakog početka, bili spremni da pruže podršku - u vidu korisnog saveta, ohrabrenja ili pak porudžbine personalizovanih poslovnih poklona. Upravo to poslednje bio je jedan od načina da dođemo do dodatnih sredstava koja smo usmeravali na razvoj "šarenica".

POMOĆ U POVEZIVANjU

- PRIVREDNU komoru Srbije vidimo kao nekog ko može da pomogne u tom povezivanju, kao i da pruži savetodavnu podršku u poslovanju, što je za početnike od izuzetnog značaja. U idejama ne oskudevamo, veliki broj ornamenata još uvek čeka da ih predstavimo, a jedan od planova nam je i da asortiman proizvoda proširujemo keramičkim i tekstilnim "šarenicama" - poručila je kreatorka "šarenica" Slađana Đenić.

Ona planira i proširenje prodajne mreže, ne samo u maloprodajnim objektima poput suvenirnica i knjižara, već i da se povežu sa velikim preduzećima koja imaju potrebu za poslovnim ili protokolarnim kvalitetnim poklonima, da na autentičan i originalan način predstave Srbiju.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije