MAJA izazovno igra. Dugačkim noktima, u kojima se oslikava čitav enterijer kluba, polako prolazi kroz kosu. Zatim ubrzava, prateći kompjuterski zvuk koji joj pomera čitavo telo. Mazi se po kukovima, grudima... Kao da je usred ljubavne predigre. Cigaretu puši lepljivo odvajajući filter od usana...
Profesija: sponzoruša. Radno mesto: diskoteka. Previše šminke, premalo odeće. Čipkani bodi s ogromnim izrezom, takozvani “dekolte-izvol`te”. Kosa, naravno, plava. Suknja se samo nazire... Najveći “komad” odeće - one zastrašujuće cipele s đonom kao od automobilskih guma.
Ovo su najčešće odlike mase “kloniranih” devojčica, popularnih sponzoruša, koje svake večeri po najpoznatijim diskotekama, “vijoreći” se poput svinjskih polutki (sa cenom oko vrata) traže bogatog dečka.
- Kada ću da se provodim ako ne sad - priča naša sedamnaestogodišnja sagovornica, koja po potrebi ima i magičih "osamnaest". Posebno kada šeta s drugaricama po beogradskoj Aveniji sponzoruša, ulici Strahinjića bana.
- Volim lagodan život i lovu, pa šta tu fali (ništa, prim. aut.). Izlazim s “jakim facama”, jer jedino su oni uspeli u ovim teškim vremenima - veoma ozbiljno zvuči Maja, žučno nas ubeđujući u svoju najnoviju “sociološku studiju”, o kojoj je, kako kaže “dosta razmišljala”.
NJena prava poruka je, pak, veoma jednostavna: “Dođi i uzmi me”. I uslovi su poznati. BMV ili “mečka” otvaraju vrata njenog srca. Zlatni lančić ili neki drugi skupoceni poklon i sva ostala vrata...
NJena starija “koleginica” Kaća odavno je ispunila svoje snove. “Maznula” je frajera kakav se samo poželeti može - lep, mlad, bogat, pa čak i slavan za ove krugove. NJegova priča uskoro će se najverovatnije (što mu nikako ne želimo) završiti u “objektivu od devet milimetara”, a Kaća će postati “udovica” s dvadesetak godina. I sećaće se svog divnog braka u kojem je dobila šamar “samo kad zasluži”.
No, našoj junakinji Maji do svega toga trebaće još godine njihanja po raznim diskotekama. Do tada ona će u veze stupati lako, kako bi se provozala poslednjim modelom “audija” ili popila piće u društvu “momaka iz novina”.
Najčešće će završiti u nekoj od iznajmljenih garsonjera spremljenih upravo za ove svrhe, a neretko će biti na spisku glumaca raznih orgija, koje će se u određenim krugovima kasnije mesecima prepričavati.
Ali, zar svaku “polutku” ne uzme onaj ko prvi dođe, i naravno, ima dovoljno para da je kupi?


KULTURNI ZLOČIN
SPONZORUŠE su se pojavile početkom devedesetih u Beogradu da bi se zatim poput virusa raširile po celoj zemlji. Danas su one sastavni deo svakog većeg grada, a upućeni kažu da su čak i evoluirale, posebno u Crnoj Gori, gde su s javne scene potpuno eliminisale svoje suparnice koje merilo sopstvenih vrednosti uglavnom nose u glavi.
U teškim vremenima rata i nezapamćenog kulturnog zločina nad srpskom omladinom, kada su lepo vaspitane devojčice nestajale poput mamuta, odlazeći iz zemlje i skrivajući se po špiljama, gradove su preuzimale devojke slabih moralnih shvatanja, popularne - sponzoruše.