London nas uvek sapliće

D. R. ĐORĐEVIĆ

21. 11. 2017. u 22:02

Лондон нас увек саплиће

Tereza Mej

Zašto su politički potezi Velike Britanije često na našu štetu? Prvog dana priznali Kosovo, hteli da nas "obeleže" i Rezolucijom u Savetu bezbednosti Ujedinjenih nacija

PROTEST Londona upućen Surinamu, jer je ta država povukla priznavanje Kosova, ne iznenađuje previše poznavaoce britansko-srpskih odnosa, koji kažu da taj potez ne odskače od politike koju Velika Britanija vodi prema Srbiji od raspada SFRJ, ali i ranije tokom istorije.

Tek što je prošlog meseca u Londonu svečano obeleženo 180 godina od uspostavljanja diplomatskih odnosa sa našom zemljom, na kom je "istaknuta posvećenost produbljivanju bilateralne saradnje sa Srbijom", na sto je ponovo bačena antisrpska karta. Velika Britanija je Kosovo priznala prvog dana pošto je ono proglasilo nezavisnost, zalaže se za odlazak Unmika i zagovornik je ulaska Prištine u Unesko.


PROČITAJTE JOŠ:
Matvijenko: Rusije nije i neće priznati Kosovo

Takođe, u julu 2015, bila je predlagač Rezolucije u Savetu bezbednosti UN o Srebrenici koja je predviđala osudu poricanja genocida i koja je protumačena kao udar na sve Srbe, i u Srbiji i u RS. Taj dokument otpao je zahvaljujući ruskom vetu.

INTERESI BEZ OBLANDI U ODNOSIMA Velike Britanije prema Srbiji oduvek je najvažnije pitanje bio njihov interes i oni to, za razliku od drugih, ne kriju i obraćaju nam se bez uvijanja - kaže istoričar Danilo Šarenac. On daje primer prekida diplomatskih odnosa dveju zemalja posle Majskog prevrata 1903, kad je Beogradu poručeno da što se njih tiče odnosi mogu da ostanu na tom nivou koliko god želimo.

Nekadašnji ministar spoljnih poslova Živadin Jovanović kaže, za "Novosti", da nije prvi put da London preduzima korake koji bi se teško mogli okarakterisati kao prijateljski i navodi da ta zemlja ima tradiciju mešanja u unutrašnje poslove Srbije i angažovanje na strani njenih protivnika, kao u vreme oslobodilačkih ratova od Osmanskog carstva.

- Potez Surinama nije bio pitanje britansko-surinamskih odnosa i vrlo je neuobičajeno da se neka država na taj način upliće u bilateralne odnose trećih zemalja. Britanija se ponaša kao kolonijalna sila kojoj je dopustivo ono što nije u skladu sa principima dobrih međunarodnih odnosa koje je sama proklamovala - kaže Jovanović, dodajući da mi uvažavamo Britaniju kao značajnog činioca evropskih odnosa i želimo da sa njom unapređujemo saradnju.

Razlog zbog čega London ovako nastupa, po Jovanovićevom mišljenju jeste njihov odnos prema zajednici slovenskih naroda i sve se svodi na to da se "od nas očekuje da budemo protivnik Rusije".

Da se "kritični" istupi Britanije mogu tumačiti odnosima koje Srbija neguje sa Rusijom, smatra i Stevan Gajić, saradnik Instituta za evropske studije koji kaže da se na našu zemlju gleda kao na eksponenta Moskve na Balkanu. Kao i da je London oduvek težio da Srbima, a preko njih i Rusima, prepreči izlazak na Mediteran, što je podrškom osamostaljenju Crne Gore i njenim uvlačenjem u NATO i učinjeno:


PROČITAJTE JOŠ:
Haradinaj: SAD da se uključi u rešavanje otvorenih tema Kosova

- Britanija je bila glavni zagovornik bombardovanja SRJ i secesije Kosova.

Gajić, međutim, smatra da protest upućen Surinamu treba gledati pozitivno, jer to znači da Britanija vidi opasnost da bi i druge zemlje mogle da pođu stopama ove južnoameričke zemlje.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (76)

deda

22.11.2017. 01:04

@Petar Petrovic - Kraljevstvo je propalo ostala je samo mumija jer svi znaju da je Carls ubica Dajane.Kolonija nemaju vise gde su sve zivo crpili a sada jos izlaze iz Evropske unije nepise im se dobro je moja prognoza.A da su im Rusi stah i trepet je cinjenica.

Сораб

21.11.2017. 22:13

Немам високо мишљење о Енглезима. Какви су лично сам се уверио боравећи и радећи тамо. Али морам рећи да много више сами себе саплићемо него што нас они саплићу. Што нам је требао комунизам?! И што га и даље гајимо?! Познато је колико су алергични на комунизам и ето одговора на ваше питање!

And

21.11.2017. 23:06

@Сораб - Jedini razlog sto sam vam dala +, je sto ste pomenuli komunizam, jer to zaista mislim da je tacno. Sa ostalim se ne slazem, sto sam isto videla iz prve ruke.

Dejan

21.11.2017. 23:47

@Сораб - Nije nam trebao ali nas nisu ni pitali. Bio je mutan građanski rat a komunisti su iskoristili "senku" tenkova Crvene armije i eto. Ali to je drugo ... Engleska bi se ponašala štetočinski sve i da je Srbija i dalje kraljevina. Ni Rusija nije komunistička pa ne menja planove engleske

Zaliv.net

22.11.2017. 02:09

@Сораб - Malo znas zato tako pricas. Pa Englezi su podrzali Tita kad im je to bilo u interesu a Drazu Mihailovica su izdali.... naprosto Englezi jos od Turaka nista pozitivno za nas nisu uradili zapravo nas od tada saplucu i ugrozavaju

A što su onda podržali komuniste

22.11.2017. 08:53

@Сораб - 1943. godine? I, što danas podržavaju npr. Saudijsku Arabiju? Interesi i samo interesi. I strah od Rusije...

naranca

22.11.2017. 10:41

@Сораб - @dejan Sta je tu mutno?100 za 1?Jasenovac?Golubnjaca?Lesevi na Savi?Stevan Filipovic pod vesalima sa podignutim stisnutim pesnicama, kako vice ''Zivela KPJ''?Jel to?Uostalom partizani su bili seljacici,kalfe ,radnicici a Jugoslovenska Vojska u Otadzbini grupa elitnih intelektualaca.Sto oni nisu stali u tu senku.Ionako su uvek bili I ostali veliki stratezi.Mutno, a?Nemoj da ti ''Eurhopljani'' ponovo dodju da ti izostre sliku.

Saša

21.11.2017. 22:17

NE sposobnost naših diplomata koji su obični demagozi koji samo upućuju prazne "protesne note" kao i blentavi Karađorđevići!

vlada

22.11.2017. 01:49

@Saša - Šta bi uradio!? Krajnje jednostavno! Politika Srbije prema Britaniji da bude kao šro imaju Slovenci preme Britaniji. Niti rata niti ih uopšte interesuje britanski interesi a njihovi ljudi nemaju pristup nikome bitnom.

naranca

22.11.2017. 13:17

@Saša - @sasa Kardjordjevici kakvi su takvi su, nasi su.A ti nadji bolje kod Bosanaca,Slovenaca,Hrvata .Repe bez korena.

Bane

21.11.2017. 22:18

Znamo za Engleze ... ali ... I Nemačka je takođe priznala Kosovo i bila je otvoreni zagovornik bombardovanja Srbije. Luftvafe je svoju prvu vojnu aktivnost posle Hitlera imao nad Kosovom. Nemačka je stvorila NDH i NDH II. Nemačka je podržala Jasenovac i Oluju. Nemačka je u 20. veku - što samostalno, što preko svojih marioneta, pobila oko 1.500.000 Srba. Ko to u Srbiji danas štiti Nemačku?

naranca

22.11.2017. 10:08

@Bane - @bane Ko stiti Nemce?Pa ''Nemci'' tj nasi ''Evropljani''Ne treba zaboraviti da je Nemacka ( a ne Engleska) Prva priznala CRO!!!Da su I'm preko Madjara prodali (povoljno) Kalasnjikove da naoruzaju svoju ljubljenu partiju majku( HDZ)Da su I'm dali Armbruste(nemacka antioklopna raketa) pre Oluje.Ima o tom I pjesma ''moj dragi drma sa brusterom .....oj ha,lindjo-minjo ooooooj''Da su prvi isli navodno kao NATO na Srbiju 1999.

Bonaparta

21.11.2017. 22:24

Po mom skromnom misljenju i prema saznanjima koje imam iz dostupnih knjiga i slicne dokumentacije, problem VB sa nama sto novom svetskom poretku stalno kvarimo planove i njenom glavnom sponzoru Rotsildu i engleskoj kraljici koja zagovara ideje iluminata. Na svu srecu nazire im se kraj i polako se urusava ideja NSP. Mi kao mali kamen koji ih stalno zulja u cipeli i ne mogu da ga izbace i Rusija kao velesila im zagorcavamo zivot, a vrene im istice. Iduce godine pocinje konacan rasplet.

naranca

23.11.2017. 19:32

@Bonaparta - @bonaparta Engleska kraljica je oko 100X bogatija od svih Iluminata zajedno.Ilumuminati su skorojevici, tipcine tipa Sorosa.Madjarski Jevrejin koji zloupotrebljava gostoprimstvo USA da rovari,huska, buska.,pravi spletke I igra se sa ljudkim zivotima I sudbinama.

Mile Kifla

21.11.2017. 22:28

"Da nema nemaca englezi bi bili najgori narod u Evropi" Ovo su reči generala Draže Mihailovica

Conte

22.11.2017. 09:21

@Mile Kifla - "Englezi su obični trgovci ljudskim mesom i da nema Nemaca, Englezi bi bili najgori narod na svetu"

naranca

23.11.2017. 19:13

@Mile Kifla - @conte Ali Nemaca ima.A ja licno bih voleo da Englezi postanu najgori narod na svetu:)

Анти Антифа

21.11.2017. 22:33

@Сораб Да познајеш историју знао би да србски народ никад није био комуниста.Комунисти су били Хрвати и Словенци.А и да смо били комунисти то је наш проблем.Међутим,Енглези воде изразито антисрбску политику још од крсташких ратова а у новије доба од 1804.Немци су много искренији и часнији непријатељ од Енглеза који су изазвли оба светска рата и потлачили пола света.

Sergio

22.11.2017. 06:07

@Анти Антифа - Srbi su bili veci komunisti mi od Tita, tako da si tu malo pogresio. Tita su najvise obozavali od svih nasih vodja, crkvu su proganjali gde god su mogli, slali svoje ljude na Goli Otok, uvlacili se Titu na stetu svog natoda, cak je i sam Milosevic pricao da ce uvek biti komunista. Nama je komunizam dosao glave.

naranca

23.11.2017. 12:23

@Анти Антифа - Pa u pravoj demokratiji mora da bude mesta I za komunizam I za fasizam!Sa fasizmom odlicno ide a sa komunizmom nikako:)

niko

21.11.2017. 22:42

Postovana Redakcijo , pitam se hoce li neko konacno , ovom mom Narodu Srpskom, objasniti jednom za svagda da Velika Britanija -citaj Englezi , bivsa Imperija gde sunce nikada nije zalazilo je uvek i uvek bila protiv Srba , citajte malo istoriju i shvaticete. Najveci prevaranti i foliranti koji ce ginuti do poslednjeg coveka ali ne Engleza , uvek i uvek ce tudjim zivotima ratovati samo za svoje interse. Srbi probudite se, konacno. Pozdrav Niko

naranca

23.11.2017. 19:24

@niko - @niko Pa oni to(''Ne postoje stalni prijatelji samo stalni interesi '')ponavljaju vec 500 godina,a mi se uvek cudimo kad tako I postupe.Pa nisu oni kao mi I ''nasi'', da kao dete ocekuju da neko ratuje za njega.Nemci ,Austro-Ugari,Turci, Rusi, Mudzahedini, NATO,........

kole

21.11.2017. 23:01

Velika Britanije je stari zagovornih svih osmisljenih podlih igara u svetskoj politici. Zasto gledate tako kratko , geldajte malo dalje u proslost. Pa oni su bili zagovornici da se Srbija gurne u rat sa Austorugarskom kao i da se Jugoslaviji nametne komunizam kao i da u drugom svetskom ratu pogine najvise Srba. Sto manje Srba i srpskog uticaja na Balkanu to veca sansa za njihov uticaj .Dakle ovo sada nije nista novo niti bilo sta dugacije od onoga pre 70 i 100 godina. Britanija nije prijatelj.

DejanBg

21.11.2017. 23:16

Nakon Drugog balkanskog rata, London je bio taj koji je tražio da se srpska vojska povuče i napusti ono što je danas sever Albanije ( nije Tivat i jug CG, bar ne još). Nakon Prvog svestkog rata - opet je Engleska ( uz Italiju ) urgirala da Srbija ne izađe na Jadran samostalno nego u nekakvoj nestabilnoj zajednici sa drugima a onda su protežirali hrvatsku stranu. Kad se sve uzme u obzir, naneli su nam štete verovatno ništa manje nego nacisti.

naranca

22.11.2017. 13:32

@DejanBg - @istoricar Tako je. Eto vidis .Takvi su ti Evropijanci a ima I dosta I sahista sa cisto srpskim nikovima.

неимени

21.11.2017. 23:32

Да се Цар Николај ничим изазван није спријатељио са енглезима Немци не би никад подржали Аустријски анекс Босне. То је лако разумети ако се запитате зашто Аустрија није анексирала Босну када је Русија била слаба након шта је изгубила рат са Јапаном. Зато што још увек није била заклети пријатељ са енглеском, ето зашто. Царево пријатељство са енглеском је Русиу директно коштало милионе живота, а Србију индиректно трећину становништва и територије. Закључак? Што даље од енглеза.

naranca

23.11.2017. 19:09

@неимени - @neimeni Ruski Car Nikolaj je bio rodjak Engleskog kralja Dzordza V.Koji nije hteo da ga primi(Nikolaja) u Englesku kad je izbila revolucija( da mu ne pravi probleme) pa su Nikolaja I porodicu boljsevici ubili u Rusiji!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Sta kazes na Engleze?

Чикириз

22.11.2017. 00:15

Па ако су успели да преко осамостаљења Црне Горе спрече Русију да изађе на медитеран што нас и даље киње??!

vlada

22.11.2017. 00:25

Rešenja IMA! SPC da RPS uputi molbu da Britanci NE mogu da učestvuju u privatizaciji ili bilo kakvoj eksploataciji na tlu Rusije. Posle toga Britanija će da "napravi" Srbiju od Beča do Atine ako treba.

Slazem se

22.11.2017. 07:26

@vlada - Odlicna ideja, Rusi ce biti odusevljeni da nase interese stave ispred svojih. Sve jedva cekaju. Da li vi slucajno radite u diplomatiji kad imate tako dobre ideje?

naranca

22.11.2017. 13:46

@vlada - @slazem se. Ej lepi.Nemoj da se smejes.Ovaj sigurno radi u nasoj dilplomatiji.

Savo

22.11.2017. 00:41

Pevac treba da nauci engleski da se odnosi poprave, mi da se poredimo sa englezima moze samo u bolesnim glavama.

noname

22.11.2017. 02:25

Mi samo konstautjemo i kukumavčimo kako su nam oni neprijatelji koji nas sapliću gdje god stignu. Zašto se ne potrudimo, ne osmislimo način kako da im zadamo nekakav udarac. Da smo im to uradili ili da na tome radimo, ne bi se ovako bahato ponašali kad god im padne na pamet. Zapadnjaci samo silu poštuju, koliko god se zaklinjali u demokratiju i vladavinu prava.

ime ili nadimak

22.11.2017. 12:53

@noname - Trebamo podrzati nezavisnost Kornvala, Velsa, Skotske i naravno pripajanje Gibraltara Spaniji te Folklanda Argentini.

Šone BGD

22.11.2017. 18:17

@noname - Setite se, kroz istoriju, najveći zagovornici ljudskih prava i demokratije bili su najveći zločinci čovečanstva,ubice i tirani, ljudi i države sa najviše krvi na rukama a sve u ime "demokratije i ljudskih prava".

Velja

22.11.2017. 03:25

Tako je bilo oduvek i uvek ce biti, ne treba imati zablude. Kad god mogu Englezi i Nemci ce nas saplitati. Treba ih drzati na distanci i gotova prica. Postoje mnoge druge zemlje za bilo koji vid saradnje.

zalosna istina

22.11.2017. 05:04

Nazalost drzavljani Srbije znaju za istorijsko neprijateljstvo engleza dok mocnici tvrde da su nam oni prijatelji, pojedinci cak tvrde da je i internacionalni zlocinac toni bler nas prijatelj.

dr. zika

22.11.2017. 06:22

Sta Vlada Srbije radi po tom pitanju? Ministarstvo spoljnih poslova? Ima li nekih planova za obuzdavanje velike britanije? Pomoc Rusije i Kine?

ObicnaBaba

22.11.2017. 07:37

Nije Bog dzabe skrajnuo da zive izolovani na tom ostrvcetu, sipajuci im svakodnevno kisu ne bi li im se sprali stravicni grehovi-pobili su ljude na tri kontinenta da bi ih pljackali, i da dodam ruzni su i glupi; pokusajte da se setite nekog velikog slikara, ili glumca, satrse nas sa njihovim Njutnom i Sekspirom, i to je sve.

naranca

23.11.2017. 17:34

@ObicnaBaba - Ne znam zasto ovo necete da objavite saljem vec 4x!!!!!Faradej.Maxvel.Darvin,Dikens.Aleksandar Fleming.Orvel.Krik I Votson.Steven Hoking.

SS

22.11.2017. 07:52

Dirakto uputiti protest Londonu zbog pritisaka na druge zemje koje priznaju tzv Kosovo sa trazenjem obrazlozenja .

bata

22.11.2017. 07:57

Ljudi zasto vas cude englezi pa oni su pocetkom 19 veka drzali jednu trecinu zemljine kugle to jest bila njihova kolonija,samo indiju koliko su pljackali dokaz tome je i onaj najveci dijamant svih vremena pronadjen sto se nalazi na kruni kraljice je ukraden iz indije pa sad indija trazi da joj se vrati,foklandska ostrva se nalaze 6000 kilometara od engleske a ono kazu da su to njihova.Zakljucak:Nisu oni samo prema nama takvi oni su takvi prema svima gde vide svoj interes.

Nenad Đorić

22.11.2017. 08:43

Pročitajte knjigu "Veliki gospodar" od Baranina. I Britanci i Francuzi su srpski neprijatelji u poslednjih 180 odnosno 213 godina. I nema to veze sa komunistima.

prellee

22.11.2017. 09:12

Nemam orlovski vijek ali iz ovog što sam proživio dovoljno sam spoznao i njihovu politiku i posljedice njihove politike prema Srbima. Sa Englezima što manje i nikako više na njihovu stranu. Okrenuti se Njemačkoj i Rusiji to je naša budućnost. Englezi su nezahvalni bili u prošlosti i izuzetno zli. Pogotovo kad njihova imperija propada, mogu biti još više neprijateljki nastrojeni prema nam Srbima i to je za očekivati.

kekec

22.11.2017. 12:29

@prellee - @prellee, kako to mislis "okrenuti se njemackoj i rusiji", ajde rusiji to je jasno, ali nemackoj? sumnjam. nemacka ima svoje saveznike, moze se reci vekovne na ovim prostorima, mislim na hrvate, a skloni su joj i slovenci i bosnjaci. jednostavno je nemoguce biti okrenut i nemackoj i rusiji na isti nacin, a kolko je nemacka zainteresovana za odnose sa srbijom i kojem vidu to je pitanje.

naranca

23.11.2017. 17:30

@prellee - @prllee Orao zivi samo 20 godina.A CG bi trebalo da se okane Srpske spoljne politike.

oldlala

22.11.2017. 10:14

Od Velike Britanije u proslosti smo doziveli mnogo zla samo sto oni to podmuklo rade pa se nesazna odmah vec sa vremenske distance,zadnjih godina su skinuli rukavice i otvoreno su protiv nas i tako ih treba i dozivljavati kao neprijatelje.

oganj955

22.11.2017. 10:30

Velika Britanija je bila i jeste najveći neprijatelj Srbije. Čak i kada su nas navodno podržavali to je bilo samo iz sopstvenih interesa a ne unteresa Srbije. Ja iz protesta ama baš ništa ne kupujem ako na njemu piše made in UK.Zato pozivam da sve one koje misle kao ja da isto urade. Ne kupujte robu sa oznakom made in UK.

Ђорђе С.

22.11.2017. 11:46

Заборавили сте Скадар и Темишвар које је уз велике жртве ослобађала српска војска! А ове градове је морала да напусти због ултиматума Британаца.

george marijanovich

22.11.2017. 15:35

Priznali Kosovo a vekovima ubijali Skote i Irce za istu stvar. Sto das dobices nazad.

naranca

23.11.2017. 00:13

Oko cega?Oko ''Gose'',''Zastave'',''Komercijalne Banke'',''Galenike''.........

Momcilo Saric

23.11.2017. 07:36

Ima li neko da mi objsni trgovnske veze izmedju nas ibritanaca.Sta mi njima izvozimo a sta od njih uvzimo.

naranca

23.11.2017. 12:44

@Momcilo Saric - @momcilosaric Izvozimo voce,povrce,meso....Uvozimo savetnika.

naranca

23.11.2017. 11:16

Voleli mi njih ili ne oni su nam stari saveznici(sa Zapada najbolji) I novi posle Brexit-a.U diplomatiji previdjas lose stvari a akcentuiras dobre.A ne kao na pijaci svadja I inat I nebulozni, glupi argumenti.

naranca

23.11.2017. 21:44

Princ Aleksandar Karadjordjevic od Jugoslavije je 396 u redu za presto Engleske I UK !