Radenska bez srca

Ratko Dmitrović

19. 02. 2016. u 21:30

Srbija sa velikim silama, mora da razgovara pognute glave, da traži razumevanje, ako treba i milost, ali da isti takav odnos ima prema Sloveniji, e to ne može da se razume

Раденска без срца

Ratko Dmitrović

NIKADA Srbija tu lekciju odnosa među državama i narodima naučiti neće, a krajnje je prosta, jednostavna i glasi: prema velikima kako moraš, prema malima kako tebi odgovara. Prošlo je skoro stotinu godina otkako je Srbija žrtvovala svoju državnost, posebnost, slavu, istoriju... zarad interesa tuđina, malih naroda i naroda u pokušaju. Ti mali, koji ne mogu, niti će ikada moći da pokažu bar jedan grob, zadužbinu, dvorac sopstvenih careva i kraljeva (nisu ih imali) uzvratili su Srbima mržnjom, genocidom, etničkim čišćenjem, brisanjem njihovim, (srpskih) tragova, gde god je to moguće.

Ali, Srbija se prema takvima i dalje, bez prekida, ponaša kao nezrelo čeljade, tinejdžer s koga su skinuli obuću i odeću, sve do gaća, ali se on i dalje grli s lopovima, nudi im ono malo što mu je preostalo. Za sve koji bi ovde da se pozovu na hrišćanski princip okretanja i drugog obraza, reći ću da primena navedenog kod naroda vodi u nestanak s istorijske scene.

Za primer gore iznetog odnosa mogu da se uzmu svi narodi i novostvorene države s prostora bivše Jugoslavije, ali ovoga puta ćemo o Slovencima. Neposredan povod je Sajam turizma, manifestacija juče otvorena u Beogradu. Resorni slovenački ministar došao je u Beograd, daje izjave o divnoj saradnji Srbije i Slovenije, primaju ga na najvišim mestima, gostuje po medijima... i nigde niko, od novinara do onih koji ga grle kao brata rođenog, da postavi pitanje položaja Srba u Sloveniji, a tamo ih ima 40.000.

Kako i zašto Slovenija ni 25 godina od onog operetskog rata ispod Alpa, ne priznaje Srbe kao nacionalnu manjinu, ne dozvoljava čak ni srpskoj deci da imaju dopunsku nastavu na svom jeziku. Da nauče svoj jezik. Italijana i Mađara u Sloveniji ima deset puta manje nego Srba, ali su ustavom zaštićena manjina. Kao i Romi. Srbi su u Sloveniji izbrisani, ne postoje.

Kad su ono pre petnaestak godina, nakon "oktobarske revolucije" shvatili da im bez tržišta bivše SFRJ, posebno Srbije, nema spasa, režim u LJubljani je u Beograd poslao svoje biznismene (s torbama punim novca) da krče "puteve saradnje". Danas Slovenci u Srbiji imaju više svojih firmi nego u samoj Sloveniji. Neki od slovenačkih proizvoda ponovo u Srbiji imaju kultni status. "Gorenje" montira belu tehniku u Srbiji i šalje je u Rusiju s oznakom "proizvedeno u Srbiji". Profit, naravno, ide u Sloveniju.

Može ova situacija da se razume i objasni, ali ne može da se razume istovremeno sraman, ponižavajući odnos Slovenije prema tamošnjim Srbima. Srbija sa Nemačkom, i ostalim velikim silama, mora da razgovara pognute glave, da traži razumevanje, ako treba i milost, ali da isti takav odnos ima prema Sloveniji, e to ne može da se razume.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (53)

KRAJISNIK

19.02.2016. 21:43

Ako Srbija pognuto razgovara sa svim drzavama iz Evrope ne vidim zasto nebi pognuta razgovarala i sa Sloveniom. Srbija je jedina drzava u Svetu koja je svesno u dogovoru sa Hrvatskom pristala na trajan nestanak Srba iz Krajine to istorija jos nigde nije zabelezila.Pa kad Srbija nema postovanje prema sebi zasto bi iko imao obavezu da postuje Srbiju??Niko svemu ovome nije kriv vec je iskljucivi krivac Srbija i njen nezainteresovani Srbijanski narod. Niko nije duzan postovati Srbiju to svatite

Pinokio St.

19.02.2016. 21:47

Sta jos dodati, nista! Ipak, u Srbiji se toliko nakotilo prodavaca vere za veceru, niti kome odgovaraju niti se drze Ustava i Zakona, niti trodioba vlasti funkcionise !? Vladari caste tzv.strane investitore milionima €, cini se po sistemu pola-pola, jer svi imaju zamracene klauzule,kada ce izdaja nacionalnih interesa prestati ....? Samo je u Srbiji moguce sklapati tzv.sporazume s tragicnim posledicama do vele....je i da se nista ne desi!? (Naravo sve je to u interesu Srbije i naroda)kuku meni

KRAJISNIK

19.02.2016. 21:52

Setite se reakcije Britanije u vreme Foklandskog rata tad je na Foklandima zivelo 1,500 stanovnika i 30 000 ovaca ali to nije sprecilo Britaniju da digne svoju armiju i da razbije Argentinsku vojsku i odbrani Foklande i jasno Svetu kaze OVO JE NASE. Tako rade istinski prave odgovorne drzave prema svom narodu ma gde god on bio i u kolikom broju. Srbija je utanacila sa Tudjmanom svaki detalj kako i na koji nacin da zauvek Srbi u Krajini nestanu. Dali je Srbija zasluzila posle ovog ikakav respekt??

Vesko S

19.02.2016. 21:56

Beograd ne briga ni o gradanima Srbije a kamoli o Srbima van Srbije. Za mene licno Beograd je trgovac nasih ljudi u najgorem smislu reci. A narocito Srbima van Srbije. Sve je njima predmet trgovine. Od Slovenaca ne znaju kako sta da izvuku pa ih zato i ne pitaju.

Zoran

19.02.2016. 21:56

Tesko je izbaciti podanicki mentalitet. To se ogleda kroz 500 godina pod Turcima, pod Titom, a i sada. Sa druge strane, da bi odrzala prosek, dune neka luda ideja pa se bore protiv celog NATO-a i to vojno.Znaci potpuna nesvesnost realnosti. Iz krajnosti u krajnost. To kod musliamna necete naci. Narvno ne ni kod zapadnjaka.

KRAJISNIK

19.02.2016. 22:12

Danas imamo situaciju da je Srbija fakticki pred ulaskom u NATO sto se mene tice to uopste danas 2016 nije bitno gde ce Srbija biti dali u NATO ili ODKB. Jer Srbija nije polozila ispit zrelosti a imala je koliko ja znam 2 ispita i oba nije polozila prvi je bio kad je Londonskim ugovorom Srbiji nudjena granica Karlobag Karlovac Ogulin Virovitica to je odbila. Drugi put je to bilo 1991 kad je mogla zaokruziti Srpske prostore i to zauvek resiti. Sad je potpuno sve jedno kud ce Srbija krenuti

Brane

19.02.2016. 22:13

Apsolutno ne bih osporio bilo šta iz teksta...ali kontekst da. Sajam turizma i poseta slovenačkog resornog ministra. Zasmetalo vam je što je lepo primljen i dočekan? Šta u tome ima podaničko? Kakve veze ima ministar turizma s položajem Srba u Sloveniji?

KRAJISNIK

19.02.2016. 22:22

VESKO S@ Prijatelju u potpunosti si u pravu. Samo sad je problem za Srbiju da vise nema sa cim trgovati. Krajinu je prodala 1995, Kosovo Srbija nije ocekivala da ce izgubiti jer su bili sigurni u datu Americku rec da nakon izdaje Krajine Kosovo ostaje u Srbiji.Ostala je jos za prodaju RS ali siguran sam da nju Srbija nece prodati jer bi tad Srbija pogazila datu rec Bosanskim Srbima. A ta rec glasi ovako zrtvovacemo Krajinu zarad vase RS samo sad imamo novitet da Srbi u toj RS ruse RS. Ima Boga

gt

20.02.2016. 11:22

@KRAJISNIK - Prijatelju, ti ne svacas neke stvari. Srbi u Republici Srpskoj su blizi Srbiji, Imaju dosta kvalitetnih pojedinaca a RSK je geografski dalje od Srbije, sprecavala je pristup Splita Zagrebu. Pa ne moze se radi Tesle, Milankovica i jos nekoliko genijalnih pojedinaca traziti nesto nemoguce, ako se podje od cinjenice da je Jugoslavija nestala.

stigma

19.02.2016. 22:48

pritiska javnosti- nema. kome je u interesu da srbija ćuti još od 2000?,a mi, građani srbije, stradamo jer se srbija odrekla da se izbori za istinu o ratu, pa i slovence iz srbije u sloveniji gledaju kao građane drugog reda jer, pobogu, žive u državi srbiji koja je kriva za sve. koja će to srpska vlada početi da zahteva obeštećenje za takvo ponašanjei time nam olakšati život?a ne da nas, kud god se maknemo, po evropi, ponižavaju lažima i serviraju nam svoju ''istinu''?dakle, vostani serbie.

Драган

19.02.2016. 22:51

Шта рећи, када је у коментару све речено. Можда бих могао додати разлог због чега су наши државници тако попустљиви и плашљиви. Мислим да имају комплекс који су Србима наметнули комунисти својим одлукама на тзв.Четвртом конгресу КПЈ 1924. у Дрездену. Тада су одлучили да стално треба понављати да су Срби хегемонисти и угњетачи Хрвата и Словенаца (других тада није било). И сада у сваком Србину тиња страх да не увреди некога ко није Србин и мазохистички прихвата оно што ти други о Србима говоре.

srbo

20.02.2016. 07:53

@Драган - dragane odlčan komentar mi smo krivi što smo nemarni i dozvoljavamo decenijama da na površinu isapliva naj gora bagra.nemoj zaboraviti da su i medju pojedinim predratnim komunistima koje je tito masovno pomlatio bilo i pojedinih čestitih ljudi,ali ovi ostali ih nisu branili jer su fukara.e.posle je došlo do kostatacije da su za sve krivi srbi.ali ostaje da su generalno komunisti uništili srbe ma gde se oni nalazili.jer im je njihov voljeni broz rekao da su za sve probleme krivi srbi.

crvena kuga

20.02.2016. 13:40

@Драган - Kongres u Drezdenu je bio od 6-12. novembra 1928.!, na kome je učetvovalo 15 delegata i Palmiro Toljati, specijalini izaslanik Kominterne, sa zadatkom da smeni prof. univerziteta matematičara Simu Markovića i vlast u partiji dodeli ekipi koju je pre toga okupio trostruki agent sa lažnom biografijom nekog Josipa Broza (inače jezuita). Odluke kongresa: samostalne Slovenija i Hrvatska, "vraćanje oduzetih teritorija" Mađarima i Albancima, kao i ujedinjenje svih Albanaca na Balkanu! Engleska agenda!

Bane

19.02.2016. 22:54

Tako je i sve je istina a Srbija cuti valjda zbog EU, nadam se da ce se poceti postupci kad Srbija bude clanica.

Zeljko

20.02.2016. 11:19

@Bane - Nadam se da nikad nece postati clanica! EU nije svetlo na kraju tunela za nas ko sto neki misle, EU je ambis konstantnog propadanja i ekonomskog i moralnog... Degradiraju nas i unistavaju na svakom koraku. Tursko ropstvo je bilo cvece u odnosu na EU pristupanje i clanstvo! Pod Turcima smo bar uspeli da zadrzimo svoj identitet i veru, pod EU cemo biti samo jeftina NoName radna snaga preokupirana svojom egzistencijom da bi se bunila za bilo koji moralno nakaradni uslov koji ce nam lupiti o facu!

вд67

19.02.2016. 23:04

хвала за текст , нарочито уводни део.делује отрежњујуће...

Бој Јан

19.02.2016. 23:20

Ој Зоране, Зоране, о каквом поданичком менталитету причате? Србин је био на удару окова од вајкада, сам се борио, сам сачувао, али никад није био поданик у суштинском смислу.. Морате схватити да смо окупирани јер смо продани од издајица (а то је универсој) који се продаје као срби...дакле, прави србин данас није тај који одлучује..одлучује универсој, а њих има по целом свету, различитих нација...Србија за сада још увек спава...

Oni nisu politicari oni su samoproglasenim ne mogu da pozove se na politicko misljenje

19.02.2016. 23:28

Cisto sumnjam, u demokratiji je moc ono sto komunisti, a kolonizatori Srbije nemaju, a zove se diploma koja nije kupljena.

COMI

19.02.2016. 23:45

Na zalost sve je tacno a u suprotnom isto bih postupila da sam vlast sa slovencima u srbiji pa da vidimo mi njih hlebom a oni nase tamosnje srbe kamenjem !!! Bez ikakvih prava pa dali smo mi luda i slepa necaji ili nesto trece nisam pametna .......

Singidunum

20.02.2016. 02:42

Tekst je na svom mestu ali bih morao nesto da dodam na nas racun. Jos davno pri pocetku raspada Jugoslavije su slovenci bacali ljagu na Srbe. Od tada sam doneo odluku da bojkotujem slovenacke proizvode iako su mi se gotovo svi prijatelji po Beogradu smejali. Kad bi svi tako radili nebi uopste dosli u takvu situaciju koja je opisana i u clanku. Ni danas mi ne smeta sto ne pijem "radensku" vodu ili sto nemam "gorenje" proizvode u stanu. Nazalost nas svet nikako da shvati da ima moc u svojim rukama

Александар Првуљ

20.02.2016. 08:29

И опет понављам: Бог те поживео Ратко!

za razmisliti

20.02.2016. 09:47

"....NIKADA Srbija tu lekciju odnosa među državama i narodima naučiti neće, a krajnje je prosta, jednostavna i glasi: prema velikima kako moraš, prema malima kako tebi odgovara..." Velika istina. To je zakonitost: 'jaci-tlaci' . E, ali sporno je ko je jaci: onaj ko ima srednjovekovne spomenike ili onaj ko je u stanju da napravi i poseduje industrijske sisteme kao sto je np. Gorenje?

Vlada Erding

20.02.2016. 11:53

@za razmisliti - Bravo majstore. Svi ti spomenici su vazni i to je nesporno. Ali dok Srbija bude zivela samo od proslosti, spomenika i "slave" koju je imala u proslosti - nista od Srbije. Kada Srbija ukapira da je svet surov, kada ukapira tu logiku - jaci i bogatiji vlada, onda ce Srbiji da bude bolje. U proslosti i od stare slave - ako je uopste ima - se ne zivi u danasnje vreme. Mi smo dobri, posteni, jadni, stalno nas varaju... Koga to danas zanima. Ako imas love i ako gledas svoje intrese, onda budes pitan..

Пјер

20.02.2016. 13:07

@za razmisliti - Производити шпорете и фрижидере се може научити, а историја се не може измислити, мада покушавају, као што наводи аутор чланка.

Vlada Erding

20.02.2016. 16:08

@za razmisliti - E pa ajde ti zivi od istorije, a ja cu da prodajem sporete i frizidere koje narod kupuje, pa da vidimo kome ce da bude bolje i lepse. U pravu si ti. Istorija je vrlo vazna i ona ne moze da se proizvede i ne moze da se kupi. Ali i druge stvari su potrebne za moderan (sadasnji) zivot. Hocu da kazem: Ajde da probamo da uklopimo i jedno i drugo. Dosta plakanja i pozivanja na istoriju, Treba zaraditi pare i za nas i za nasu decu. Tako se pise istorija. I mi moramo da je pisemo... za sledece generacij

Vlada Erding

20.02.2016. 16:14

@za razmisliti - I dobro si rekao: "Proizvoditi sporete i frizidere se moze nauciti". Pa ajde bre da naucimo. Zar to nije sramota. Dodje Gorenje, da nas uci da pravimo frizidere i sporete. Sramota. Gde je nasa pamet ? Zasto mi nemamo nesto slicno kao Gorenje? Odgovor je jednostavan: Mi se bavimo istorijom i spomenicima. Supre, ponavljam, to je vrlo vazno, ali to ne mogu da serviram deci za dorucak. Ljudi bre, probudite se. Mi samo diskutujemo u kafanama o politici, istoriji, staroj slavi, ko bre radi ?

Predrag Zdrale

20.02.2016. 11:34

Ma ne mora Srbija ni sa kim pognute glave da razgovara i da moli za milost, naprotiv, treba oni sa nama pognute glave da razgovaraju i da mole oprostaj koliko zla su nam naneli.

Mitrovic

20.02.2016. 11:56

Vidis, to nisam znao. A to ne znaju ni ostali Srbi, kako politicari tako i novinari. A uostalom takvi smo, totalno apaticni. Jos od Cara Lazara sjasi Kurta da uzjasi Murta. U Prvom srpskom ustanku tadasnji oligarsi su proterali Turke da bi zaposeli njihova mesta. Karadjordjevici ,a i Obrenovici. Narod im je bio potreban samo da se izbori za ono sto je njima trebalo, a posle je bio odlozen u zapecak. Od 2000, a i pre ista prica. Bojim se da ce biti jos gore kad se sva infrastruktura rasproda.

Nena

20.02.2016. 11:58

Лепо, све сте рекли што ја мислим, наравно боље срочено, али шта сад ја да радим са овом емоцијом коју носим, кад ме нико не чује и не види. Само ме још више боли душа, што смо слаби (мислим на карактер), што нас представљају они који не мисле као ви и ја. а нарочито што не видим наду, да ће једном доћи НЕКО ко ће штити наше достојанство, а не свој џеп.

Mister No

20.02.2016. 12:10

Mi jesmo bili velika srednjevekovna drzava, ali i vekovima pod Otomanskom imperijom. Nakon toga se i nismo bas snasli i zato smo tu gde smo. Kako se voli svoja zemlja treba videti i od tih Slovenaca i drugih naroda. Mozes proci citavu Sloveniju i neces videti olasticne flase i ostalo djubre ulice i parkovi cisti, reke i planine takodje... a mi, puna usta ljubavi prem drzavi izgledamo kao deponija. I uvek nam je neko kriv, vlast, Rusija, Hrvatska, NATO...

kobasica srbije

20.02.2016. 12:22

Ratko Dmitroviću kada bi Srbija imala bar još deset novinara kao što si ti nama bi konačno krenulo, bravo za tekst svaki pročitam i divim ti se kako sa tako malo reči kažeš mnogo.

Best

20.02.2016. 12:40

Slušao sam slovence u Ljubljani 1978. godine decembra meseca kada su govorili " sa Srbima mi nemamo problema, dovoljan je jedan ručak i poslovi se dobijaju.... " eto takvo mišljenje vidim i danas imaju o nama Srbima.

pardon brale

20.02.2016. 22:49

@Best - na ručkove izdaje išli su Srbijanci=YU-komunisti za bratstvo i jedinstvo..brale, od 1941-1945 moja porodica bila je obavezna da uzdržava jednu slovenačku familiju iz Maribora, pardon MARBURGA u kojoj je minirana pravosl crkva '41.Ponašali su se kao grofovi-ništa nisu pomagali ali su prvi sedali za sto...i NIKAD se više nisu javili od 1945. a gde da se zahvale !? Zato ja kao Srbin zahvalio sam se na pozivu na slovenačke poslovne ručkove..još se sramim da kažem prezime konjušara iz Oesterreicha.

Професор 0.6

20.02.2016. 12:53

Свака част на тексту господине Ратко.Право у центар као и увек.Додао бих само да Срба у Словенији има бар двоструко више од вашег наведеног податка,али се због разних разлога,а највише због страха тако не изјашњавају.

kristalno jasno

20.02.2016. 13:03

Dobro se sjećam gospodine Ratko kad su kao divljaci napadali na kasarne i KARAULE ,ubijali vojnike tada sopstvene armije(prvenstveno Srbe).Zločin su veliki napravili(postoje snimci) i niko ne odgovara,zašto pa vjerovatno što im je i tata takav.A tata nijemac i amerikanac.Sklepao ih devedesetih.Ajde da čovjek to i nekako shvati,ALI ŠTA JE SA SRBIMA, ŠTO TO SVE BRZO ZABORAVLJAJU.To je još veći zločin gospodine Ratko!

Janko

20.02.2016. 16:13

@kristalno jasno - Ko istoriju zaboravi, ona mu se vraca da ga podseti! Srbi su zaboravili da je Tito raselio iz Vojvodine 360 fabrika duz cele bivse Jugoslavije, kako bi napravio ekonomsku ravnotezu. Niko nije Srbiju niti pitao da li se sa time i slaze. Gospodin Pasic je zalud u to vreme Srbiju svrstao medju 6 najrazvijenijih drzava u Evropi. Srbi kao politicka snaga kod Tita nije imala, niti smela da se suprotstave. Gospodin Ratko lepo zbori, samo ova vlada to ne slusa.

Nina Jerković

20.02.2016. 13:18

Kad su nakon "oktobarske revolucije" shvatili da im bez tržišta Srbije, nema spasa, režim u Ljubljani je u Beograd poslao biznismene (s torbama punim novca) ...Наравно да су се вратили са торбама пуним новца. Јер кад им је Милошевић рекао да "могу да иду" они су "отишли" 89те али су при томе опљачкали НБЈ за 85% девизних резерви. Словеначка пљчака Србије репарацијма од немаца, 1000 фабрика, развијањем "севера", атомском централом, словеначким "производима" за јефтину храну траје од 44те.

ISTINA

20.02.2016. 13:27

Po prvi puta da se ne slazem savama gospodine Ratko. Ukratko,Srbija jos uvijek ima sansu da pognute glave mora da razgovara sa samo jednom silom , Rusijom,a sa ostalima kako joj se hoce jer ionako od svih ostalih ima puno,puno vise stete nego koristi !Ali ne,mi smo uporni i stalno se ponasamo kao da nam prija da nas samaraju stalno i iznava ,dokle vise?A u vezi onoga ko tebe kamenom,sto rece Dobrica Eric,a ti uzmi kamencugu pa mu razbi glavu da nauci jednom za sva vremena,i nemoj da klecis !

Ris

20.02.2016. 13:29

Браво! Коначно неко да обрати пажњу на нас Србе из Словеније. Има нас све мање и мање, понајвише због асимилације. Лично сам научио свој матерњи језик јер сам се образовао сам, јер само комуникација у кући с родителјима није довољна за веће знанје језика. А шта је народ без језика? Али за све то није крива Словенија, већ Србија.

sam si si kriv

21.02.2016. 00:18

@Ris - Za INTEGRACIJU Srba u slovenačko društvo i pozicije u Deželi odgovorna je pravna europejska legislativa koja bi trebala da omogući svim Državljanima Dežele ista i jednaka prava...ali..za ASIMILACIJU krivi su sami Srbi...brale Slovenački Srbine ili Srbine iz Slovenije..!!! šta si ???..ovo su potpuno 2 različita pojma za pripadnika neke etničke zajednice...ko je taj koji može Tebe u Tvojoj kući da asimilira ?..500 godina opstaju Srbi u Beloj Krajini..Slab si brale u duši, nemaš srpski duh, šteta !

ZOran

20.02.2016. 14:47

Ne , Srbija je zrtvovala svoju drzavnost da bi parazitski BG mogao na sto vecoj teritoriji ostvarivati benefite za sebe.

Трол елиминатор

20.02.2016. 15:09

@ZOran - Када кажеш "BG" вероватно мислиш на оних више од 50% садашњих житеља Београда - новокомпонованих "b`ooogr`dz`na" који нису чак ни рођени у Београду?

Pera Zvrk

20.02.2016. 15:22

@ZOran - Bravo Zorane slazem se sto posto sa tvojim komentarom.BG je srboubica kako jednom rece Atanasije Jevtic!Sta je sa Juznom prugom?Mi smo seljaci i nepismeni, j,,te, jel?

мали Слоба

20.02.2016. 16:48

Веровали ви мени или не, али ја од 1989 године нисам купио ниједан словеначки производ.

srbijanska biznis uljudba

23.02.2016. 01:20

treba proveriti da li su srbijanski biznismeni bez alternative i dostojanstva naučili pesmicu dobrodošlice za svoje strateške partnere iz Dežele - treba da se već krene jer pesme tipa Niška Banja oštar greben mnogo zvuče na balkaneroško-cigansko-tursko zaleđe - zato su moderni biznismeni (kvislinzi i toreadori) srbijanske privrede(privreda koja je preživelea kardeljevsko-kidričevsko preselenje u strahu od staljina) dužni da omoguće domaćinski tretman Slovenaca:pesma ban Natlačena: SRBE NA VRBE