Draža, sud, Jasenovac

Ratko Dmitrović

15. 05. 2015. u 21:30

Draža je, u novoj Jugoslaviji, kao ratni zločinac trebao Hrvatima i to su im srpski komunisti darovali

Дража, суд, Јасеновац

REHABILITACIJA Draže Mihailovića ne može izbrisati zlodela četničkog pokreta počinjena u saradnji s nacistima i fašistima tokom Drugog svetskog rata koja su na ovim prostorima donela velike patnje i stradanja - izjavila je predsednica Hrvatske, Kolinda Grabar Kitarović, 14. maja, oko 11 sati, te odmah otišla do Blajburga (devedesetak minuta vožnje od Zagreba) i tamo položila cveće na spomenik ustaškim zločincima koji su na tom mestu stradali maja 1945. godine. Može li ovo da se razume, i kako? Poručuje li Kolinda, rečima i delima, da je Draža bio fašista a Pavelić nije, da su četnici bili saradnici nacista a ustaše saradnici, šta znam, Engleza, Amerikanaca? Neupućen posmatrač mogao bi iz predočenog izvući baš takav zaključak.

Kako je Dragoljub Mihailović, skupa sa četničkim pokretom, postao ratni zločinac i da li je bio ratni zločinac? Hajdemo na činjenice i logiku. Draža je vodio pokret čiji su pripadnici činili zločine, čak strašne zločine. Tačno. A koji to oružani pokret na ovim prostorima za vreme Drugog svetskog rata nije činio zločine? Ostavimo na stranu ustaše, to su monstrumi, poremećene zveri, najstrašniji krvoloci koje poznaje Evropa, pa da vidimo da li su zločine činili, na primer, komunisti, partizani? Jesu, to više niko ne spori. Samo u Beogradu i okolini, za svega nekoliko meseci, 1944/1945. ubili su najmanje 30.000 Srba, pripadnika intelektualnog, kulturnog, privrednog sloja srpskog društva koje se ni do danas nije oporavilo.

Komunistima je, po osvajanju vlasti trebao balans između dva najveća naroda nove države; tako su Srbi dobili "fašiste" na čelu s Mihailovićem. Izjednačeni su ustaše i četnici. U potpunosti, u svemu. Komunisti su u toj postavci bili anđeli, milosrdnici, oslobodioci, spasioci.

Tek početkom devedesetih bivši Jugosloveni saznali su da je Loznica bila prvi od Nemaca oslobođeni grad u porobljenoj Evropi i da su ga, krajem avgusta 1941. godine oslobodili četnici Draže Mihailovića, pod komandom potpukovnika Veselina Misite; da je 1942. godine u Americi snimljena radio-drama "Četnici" u kojoj glume velike filmske zvezde Orson Vels i Vinsent Prajs; da je Holivud za vreme Drugog svetskog rata snimio film "Četnici - borbena gerila"; da je najpoznatiji svetski magazin "Tajm" 1942. na naslovnoj strani objavio portret Draže Mihailovića s naslovom "Orao Jugoslavije"; da je Dražu odlikovao američki predsednik Truman... O tome se ćutalo 45 godina. Zbog onog balansa.

Komunisti, srpski i hrvatski, reći će da je Draža sarađivao s Nemcima. A oni, komunisti? Osam dana nakon proglašenja NDH u Zagrebu je potpisan sporazum između ustaša Budaka i Lorkovića na jednoj i komunista Bakarića i Hebranga na drugoj strani.

Titovi partizani nikada nisu čak ni pokušali da napadnu, oslobode, unište logor Jasenovac. Misli li neko da je to bilo slučajno?

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (141)

Filip

15.05.2015. 22:39

@Milivoje - Draza i ruska koministicka crvena armija su oslobodili Jugoslaviju, dok su partizani bili sluge fasista, sada je ta istorijska cinjenica konacno svima jasna.

Aleksandar

15.05.2015. 23:09

@Milivoje - Srbiju i Jugoislaviju je oslobodila sovjetska Crvena armija sa Titovim partizanima, to nije sporno, ali vise nije sporno ni da je Draza bio general saveznicke vojske, da se borio na strani saveznika, koji su ga potom izdali radi nekih njihovih visih interesa. Srbi su, dakle, imali dva pokreta otpora - ravnogorski i partizanski. Sto se tice Hrvata, Pavelica, nema tu nikakvog poredjenja. To su bili okoreli nacisti. Draza se borio i protiv nacista, ustasa i komunista. Tacka.

kratko, jasno i kasno

16.05.2015. 11:22

@Milivoje - Sve mi se čini da potomci komunista ne žele da prihvate nikakve činjenice, osim onih što im je servirao AGITPROP. Nije prošlo 3 godine savezništva, a okrenuli su leđa toj istoj Crvenoj Armiji koja je oslobodila Jugoslaviju (prema sporazumu na Jalti), da bi potomci danas nosili Staljinov lik na majicama i upinjali se da podrže neofašističku propagandu Nemačke, SAD, Engleske i Vatikana. Kao da još postoji Kominterna, samo što nije u Moskvi, već u Rimu, Londonu i Vašingtonu, odakle stižu direktive.

Рио Лобо

15.05.2015. 21:53

Како год било, једина је срећна околност да смо опстали и све то преживели...Срби као и увек имају способност да попут феникса...

Marko

15.05.2015. 21:57

Odličan komentar.Naši dedovi su bili dobri ljudi u zlom vremenu,neću da se stidim svoga dede koji je sve dao za otadžbinu.

dule

15.05.2015. 22:03

Ne treba uopste ulaziti u polemiku sa hrvatima, to je nacija koja svoju drzavu ima svega 20-ak godina, ko su bre oni da nekom drze lekcije ? Srbi znaju svoju istoriju i Srbi treba da uce istoriju onakvu kakva jeste, a ne kako nam je neko nametao. Draza je heroj, anti-fasista i tacka, a ostali mogu da laju koliko hoce ne treba se obazirati. Sad ce neko reci "pa i hrvati ce rehabilitovati ustase", oni su odavno vec rehabilitovali ustase, nose se ustaski simboli, drze se mise, odaje se pocast...

Dumar

15.05.2015. 22:08

Ovo je doprinos razbijanju predrasuda. Jako smo dugo slusali samo jednu stranu. Moramo makar da pokusamo da shvatimo cinjenicu da pobednik pise istoriju. A da li je bas stvarno sve bilo kako su napisali? I zaista, sto nisu partizani nikad ni pokusali da oslobode ljude u Jasenovcu? Hm.

Zoketa

15.05.2015. 23:46

@Dumar - @ swensson - Da bi ti sada mogao da postavljaš do te mere besmislena i glupa pitanja.

xyz

16.05.2015. 00:05

@Dumar - Posle raspada SSSR-a, Ameri su poceli da prekrajaju istoriju Drugog sv. rata. Tako su lakse srusili Milosevica, petom kolonom uznutra.

Новица

16.05.2015. 00:25

@Dumar - У неколико покушаја током 1942. и 1943. године да нападну и ослободе од усташа Јасеновац, сваки пут били су нападани и од стране партизанских јединица и усташа паралелно.

jagodinac

16.05.2015. 09:04

@Dumar - Ko sada pise istoriju? I zaista zasto Drazha nije pokusao da oslobodi Jasenovac kad vec Tito nije imao nameru?

Sydneysider

16.05.2015. 09:53

@Dumar - Pitanje nije besmisleno uopste. Ako stavljate u istu ravan oba pokreta onda im se pripisuju iste mogucnosti i odgovornosti.Stos je sto bi i jedni i drugi doziveli katastrofu da su pokusali. Po meni je to bila mission impossible. Oslobodili su 45. i koga su spasili?

smešno

16.05.2015. 11:03

@Dumar - Kako četnici da oslobađaju? Zar u stripovima o Mirku i Slavku i filmovima Veljka Bulajića, čak i najnovijoj seriji Radoša Bajića, četnici samo kolju ovce, muslimane, siluju Srpkinje, svađaju se međusobno... dok drugovi partizani samo oslobađaju: sela i gradove od neprijatelja, drugarice od malograđanskog stava "ništa pre braka"... a posle rata domaćine od imovine i života. Partizani su oslobodioci, zar si zaboravio? Osim toga, imali su ugovor o saradnji sa ustašama 8 dana nakon proglašenja NDH.

samo ne o njemu

16.05.2015. 11:14

@Dumar - Milošević je bio njihova peta kolona! On i Drašković su odradili fenomenalno podelu srpskog naroda!!! Dok je radio za Holbruka bio je "garant mira na Balkanu", a kad je odradio svoje postao je "Balkanski kasapin". Onda se setio svog bate, diplomate sa crnogorske kvote, inače pukovnika KGB, unapredio ga u ambasadora u Moskvi, da mu isposluje spasavanje porodice, imovine i najposle njega samog, nakon lažirane smrti! Da bar može da se uđe u Barvihu, da ga posetiš. Šteta što ovo ne smeju objaviti!

Sydneysider

16.05.2015. 23:42

@Dumar - Mani se likova iz 7. umetnosti - Mirka, Slavka, Markovoga Sarca koji pije rujno vino, i ostalih mitskih likova. Niko u svetu nije imun od mitomanije, cak su stvarali nadheroje kao sto je Jessica Leach iz irackog rata. Ja nemam problema da odvoji mit od realnosti, a realnost je da je NOVJ izrastao u ozbiljnu arniju 45. Tvrdim, oslobadjanje logorasa iz Jasenovca je bio nemoguc i strateski nikakav cilj.

srbo

17.05.2015. 08:04

@Dumar - evo zašto jagodinac.kada bi ti uzeo knjige i pročitao,znao bi da su u isto vreme u bosni kada su četnici dragoslava račića napadali ustaše,tada su sa boka četnike napadali partizani,kada su nemci opkolili ravnu goru da hvataju dražu u isto vreme su partizani napali četnike,istorija to potvrdjuje.pročitaj knjige od samardžića,dragoslav račić,saradnja partizana sa nemcima,albancima i ustašama itd.ne zaboravi da samardžića niko nije zvanično demantovao,a on nije četnik,mlad je čovek,jasno i ludom.

Biser

15.05.2015. 22:08

Mislim da nam je nakon Srebrenice za džabe spominjati Jasenovac. I tako nam bre niko više neveruje ni kad oče naš molimo.

Lepo, lepo

15.05.2015. 22:39

@Biser - ti si se vidim setio jezika svojih predaka. Svaka cast. Jeste da ti malo losije ide ali, da se to nauciti.

?!?!?!

15.05.2015. 23:11

@Biser - @ Biser - Нема шта, назови коментар ти је потпуно у складу са "именом" којим си се потписао: стопостотни бисер!

Zorana

15.05.2015. 23:33

@Biser - E Biseru, komentar ti je bas "biser". Poredis "naduvane" 3.000 na 12.000, pa pod teretom istine, smanjene na 11, 9, 7 i na kraju 6 hiljada zrtava Srebrenice sa 700.000 Jasenovca.

razlika

16.05.2015. 11:09

@Biser - Nije važan broj! Razlika je u nečem drugom: u Srebrenici su žene, deca i starci ispraćeni autobusima iz varošice na muslimansku teritoriju, a streljani su vojnici pod oružjem koji su harali nad srpskim civilima oko Srebrenice i Bratunca (to jeste ratni zločin, ali nije genocid!), dok su u NDH ustaše (Hrvati i muslimani) pod patronatom klera sprovele genocid, ubijanjem prvenstveno civila, dece, žena i staraca, nad srpskim narodom!!!

Sveštenik, Kraljevo

15.05.2015. 22:24

Draža je malo sarađivao sa nemcima, ali fašista nije bio! Ne mora da znači da, ako mu je bio prijatelj Adolf Hitler, da je bio i fašista!!

Mile

15.05.2015. 22:59

@Sveštenik, Kraljevo - Zasto tako lupetas? Kako mu je Adolf bio prijatelj? Ti si sad kao ironican i hteo si da budes zanimljiv. A nisi... Nekoliko cinjenica: Draza nikada za vreme rata nije bio u Beogradu-ceo rat je proveo u sumi i po brdima. Clanovi Drazine porodice internirani su u logor na Banjici. Bio je odlikovan americkim i francuskim odlikovanjima. Za njim je bila raspisana nemacka poternica i nudjena novcana nagrada. I na kraju, Putin je naglasio "hrabri otpor Srba" a ne komunista, naroda i narodnosti i sl.

Aleksandar

15.05.2015. 23:05

@Sveštenik, Kraljevo - Adolf Hitler mu bio prijatelj? Nije valjda?! Pa ako mu je bio prijatelj, sto je ucenio Drazinu glavu, kao i Titovu, na po 100 hiljada rajhsmaraka u zlatu? Zasto ga je hvatao po sumama i gorama, ako mu je bio prijatelj? Zasto je Draza dobio najvece ordene Francuske i Amerike, ako je bio Hitlerov prijatelj? Zasto je Drazina vojska spasila preko 500 americkih pilota? Pa valjda, ako su Draza i Hitler bili prijatelji, Drazina vojska je trebalo da spasava nacisticke pilote?

Ха! Ха! Ха!

15.05.2015. 23:10

@Sveštenik, Kraljevo - @ "Sveštenik": А које си ти то секте "sveštenik"?

xyz

16.05.2015. 00:02

@Sveštenik, Kraljevo - Klinjo, potrazi na Googlu "cetnicki pokret", pa pogledaj fotografije. Ako koza laze rog ne laze.

Veselin

16.05.2015. 08:35

@Sveštenik, Kraljevo - Ako ti je znanje sa Wikipedije i moraš da guglaš da bi se kao obrazovao,onda...

Zdravko Šojić

16.05.2015. 08:51

@Sveštenik, Kraljevo - Pa ako ćemo o prijateljima, Staljin i Hitler su bili dobri prijatelji pre napada Nemačke na SSSR. Nemački piloti su trenirali u SSSRu da bi kasnije bombardovali Guernicu u Španiji 1936. Staljin nije hteo da šalje oružje španskim revolucionarima u građanskom ratu iako su ga platili sa 560kg. zlata, jer je Hitler bio protiv toga. Da li je i Staljin bio izdajnik? Ili Stipe Mesić kad je rekao da se ponosi time da je doprineo "rušenju Jugoslavije" iako je bio njen predsednik?

jagodinac

16.05.2015. 09:03

@Sveštenik, Kraljevo - Da li se zna koliko su saveznichkih pilota spasili partizani? I od toga niko nije napravio cirkus. Draza je spasavao saveznichke pilote jer je znao da ce mu to doneti poene kod saveznika ako se ovi iskrcaju u Dalmaciji a sto se ocekivalo. Na zhalost iskrcavanje se dogodilo u Normandiji. Koji je to najveci orden Amerike? I FRancuske? U USA to je Medal of honor. A Drazha je dobio Legion of Merit. Tek da se zna.

za Sveštenika, Kraljevo

16.05.2015. 10:58

@Sveštenik, Kraljevo - Ako si ti zaista sveštenik, onda mi je jasno zašto narod ne ide u crkvu! Pored takvog sveštenika valja očekivati da u Kraljevu podignu džamiju.

xyz

16.05.2015. 12:01

@Sveštenik, Kraljevo - Jeste. Bio je izdajnik sve do napada Nemacke na SSSR. A onda je postao heroj. Svet je kompleksan, i ne moze se opisati samo sa dve boje: crno belo. Ista je prica i s Milosevicem. Od 1991-1997 bio je izdajnik, ali od trenutka kada je poceo da brani Kosovo, pa do svoje smrti, bio je heroj.

bez dlake na jeziku

15.05.2015. 23:14

Bravo za tekst g. Dmitrovicu. Koncizno, jasno i sto bi rekli "susjedi" sa zapada pravo "u sridu". Zadovoljstvo Vas je citati...

Zeljko

15.05.2015. 23:33

Pred nosom nam Kumanovo , situacija u svijetu uzavrela kao nikad dosad te mesto da se ide putem nevolim Drazu mrzim partizane jer je bilo sa obe strane zlocina ova rehabilitacija podjeli Srbiju. Da li moramo uvjek da budemo robovi istorije te sa takvom strascu komentarisemo rehabilitaciju Mihajlovica ili bolje receno otvaramo pandorinu kutiju. Pa ako nas neko napadne hocemo li opet u boj sa dvije vojske . Neko rece svijet nam se smije , region negoduje a Srbija podjeljenja.

Hasan seckati

15.05.2015. 23:50

@Zeljko - Rehabilitacija Mihajlovica i jeste najbolji put za pomirenje a ne za nove raskole. Ziveti na lazima, poluistinama i zabludama je sve samo nije put ka pomirenju. Da nije bilo "komunista" ne bi bilo ni dve vojske. Ne bi bilo ni "revolucije" niti sudjenja Drazi. Pa ti sada malo razmisli, da li je za raskol prvenstveno kriv Draza ili neko drugi.

Меда

16.05.2015. 04:16

@Zeljko - Све док не престанемо да метемо сопствену историју испод тепиха биће подела.Истине се не боји нико сем оног ко жели да је сакрије.Да би поделе престале потребно је да *сви* сагледају истину и да се суоче са њом.

naranca

16.05.2015. 16:43

@Zeljko - @Hassec da nije bilo ''komunista'' ovo bi sada sve bio Treci Rajh.

Милош

15.05.2015. 23:34

Што се тиче партизана, четника и усташа, мене као грађанина интересује само истина и ништа више. Ако је ово пут до истине, онда и ово подржавам. На испиту су историчари.

Гага

15.05.2015. 23:37

Нек је бар неко у Србији написао чланак који колико толико сажето али реално говори о обе стране, па и оној трећој о геноцидним комшијама !

Sydneysider

15.05.2015. 23:37

Slazem se u vezi Kolindinog licemerja, slazem se i da su komunisti cinili zlocine, ali s obzirom na konfiguraciju terena Jasenovca, i cinjenice da se slobodna teritorija nikad nije granicila sa Jasenovcom i drugih otezavajucih okolnosti, takav pokusaj bi doziveo pravi debakl. Ravnica nikad nije bila prijatelj napadacu.

Меда

16.05.2015. 04:12

@Sydneysider - Тачно тако.*Никада* се "ослобођена" територија није граничила са Јасеновцем иако је све до доласка Руса била само као маса у оним јефтиним кинеским лава ракетама... сад је овде - сад је тамо - увек је свугдеЈусуф Броз никада ништа није радио насумице...

Sumadinac sa planine

16.05.2015. 07:48

@Sydneysider - A, ravnica Srema, sremski front? Nije tada broz mislio o ,,bratstvu i jedinstvu,,. Ta je fraza posle rata bila u upotrebi pa smo videli kako je to bratstvo zavrsilo. Ustase u toku rata i komunisti posle rata trebili su Srbe kao najvece neprijatelje. A, tek 12.000 ubijene dece u decjim logorima! Bratstva izmedju Srba i Hrvata nikad nije bilo niti ce biti. Mozemo se samo postovati.

bljak

16.05.2015. 09:35

@Sydneysider - "slobodna teritorija"???Mislis teritorija pod komunistickom diktaturom!?Vidim koje si ti knjige citao. Price partizanke!

minusdzije

16.05.2015. 09:47

@Sydneysider - Covek je dobio ovolike minuse verovatno od ovih neborackih sto su postedjeni sluzenja vojnog roka. O mogucim akcijama oslobadjanja logorasa moze samo da diskutuje onaj koji dobro zna vojnu nauku i koji je bio upoznat stanjem stvari u ono vreme, a ne novinari i ostali. Dolazila je u obzir brza akcija desntnih jedinica (koje partizani nisu imali), i tajnost akcije koja je bila nemoguca. Uz to postoja rizik da strazari pobiju sve logorase cim bi otlrili akciju.

Душан Силни

16.05.2015. 09:48

@Sydneysider - Не треба трошити времена на разматрање историјских истина са државом Хрватском, а плашим се, ни са Хрватима. Када би то збиља и пожелели да ураде, себе ради а не жртава, сусрели би се са невиђеним мраком и колективним злочином утканим у грађење прве њихове независне државе (тек у XX веку). Да ли је могуће да макар сваки други Хрват није знао шта се дешава у Јасеновцу и Градишки? Наравно да није. Оставимо их и радимо свој посао. Они, на крају, нису битни и никад нису ни били.

Hasan seckati

16.05.2015. 10:14

@Sydneysider - znajuci tu cinjenicu, Broz i komunisti su poslali golobradu srpsku omladinu na Sremski front. Jako zgodna prilika da se legalno pobije sto vise Srba i na taj nacin smanji opasnost od "velikosrpskog hegemonizma". Ionako je borba protiv istog dogovorena medju KPJ i ustasama mnogo godina pre pocetka rata.

Професор 0.6

16.05.2015. 12:55

@Sydneysider - С обзиром на сво зло које су нам учинили ја их не могу поштовати. Онај који ти чини зло није за поштовање. Просто ко пасуљ.

Sydneysider

16.05.2015. 17:15

@Sydneysider - Nisu samo golobradi mladici isli na Sremski front vec i veterani i Rusi sa svojim kacusama, i to jec ozbiljna organizovana ofanziva u sastavu saveznicke komande. I eto i sa velikim domacim i ruskim snagama, postradali smo u ravnici. Postradali smo strasno i onda kad su Saveznici od nas trazili da krenemo u kontranapad preko Save 1914 kad smo isterali Austrijance iz Srbije! A vi bi oslobadjali Jasenovac kad su nam Svabe uvek bili za petama. Al bi nas docekali!!!

Vlado

15.05.2015. 23:44

Sluzenjem mise zadusnice za Pavelica ili polaganjem cvijeca u Blaijburgu, rehabilitovan je fasisticki pokret na prostorima Jugoslavije iz 2. sv. rata. Dakle, samim tim cinom izvrsena je rehabilitacija svih onih koji su bili na kontra strani od antifasista. Nije uopce vazno ime, niti cinjenica da li se neki sud izjasnjavao o teome, vec sto kaze narod. A narod je davno rekao svoje. Da li je to dobro, vrijeme ce pokazati.

1980

16.05.2015. 01:26

@Vlado - Ime i dela su i te kako važni! A narod možeš da obrćeš i manipuliraš kao od šale.

Vlada

16.05.2015. 10:27

@Vlado - ustaski pokret nije rehabilitovan iz prostog razloga sto nikad nije ni osudjen. Treba da zahvalimo boljsevickoj bandi zato sto nikada nije ni osudila to ekstremno krilo fasista, ali zato jeste pristalice parlamentarne monarhije i kapitalistickog sistema, kakav je bio i u svim drugim normalnim drzavama.. I da im zahvalimo sto su tokom i posle rata pobili i proterali ono malo intelektualnog zivlja koje je prezivelo prvi svetski rat. Hvala vam drugovi, obezbedili ste nam sigurnu buducnost..

Osuda

17.05.2015. 10:46

@Vlado - Valdo, a od kad se to sudi nekom pokretu? Sudjenje moze bito pojedincu, drzavi, nekoj firmi, nikad pokretu. Koliko znam ni fasizmu nije sudjeno, ni cetnickom poretu ni ustaskom.E sad verbalna osuda je nesto drugo, i sigurno je usledio od one vlasti i na racun ustas i cetnika i svih ostalih kvislinga.

Vuk

16.05.2015. 02:08

Mog Djeda kad su zarobili partizani, pitase ga jel Cica od kad si ti u cetnicima, Djedo je kratko rekao Od - Do !!! Ko razumije shvatice !

Bojanic89

16.05.2015. 03:33

Da li je moglo objektivnije a konciznije? Mislim da nije. Bravo gdine Dmitrovicu! Kaze veliki pesnik Dis u jednoj pesmi "Svu pamet rastocismo na izbore" opametimo se Srbi dok nam Velika Albanija nije zakucala i na vrata u Presevu.

joco

16.05.2015. 06:05

svi komentari imaju logičke zaključke i svako ima pravo na svoje mišljenje ali klati seljake ,žene decu vlastitog naroda nema logike ako su bili kraljeva vojska morali su se drugačije ponašati kao i komunisti posle rata ali i oni su grešili vodeći se osvetničkom misijom da treba obračunati sa saradnicima okupatora e da nije bilo četnika i saradnika ne bi bilo ni posleratnih osveta

Vladimir

16.05.2015. 06:28

Ne razumem Vasu analizu gosp. Dmitrovicu.Jel' Vi to pisete novu istoriju?Ko su cetnici i sta su cinili,a pre svega zlo svome narodu,za potvrdu toga postoje jos zivi svedoci.I kakve to veze ima sa ustasama? To je bruka naseg srpskog naroda i nema veze sa Hrvatima.I Vas komentar o partizanima-ispada da je neko planski pobio 30.000 ljudi,kako uopste mozete da napisete tako nesto.A koliko je porodica pobijeno od strane cetnika,jer je neko njihov bio u partizanima-imate li taj podatak?

Професор 0.6

16.05.2015. 12:49

@Vladimir - Твоји партизани са Брозом на челу су највеће зло свих времена који су могли да се десе Србији.Веће чак и од поплава и суше!

Bre

16.05.2015. 13:56

@Vladimir - @Vladimir...Ispada da je neko planski ubio 30 000 beogradana..U pravu si nije bilo bas sve planski,vec i spontano a ponekad je zavisilo i od raspolozenja "drugova"..

Srki

17.05.2015. 03:32

@Vladimir - @bre, Vldimir - nije bilo uopste spontano. Bilo je planski i po naredjenju sa ciljem da se unese strah od nove vlasti, Sa ciljem da niko ni ne pomisli na nekakvu opoziciju ili otpor. Potpuno ista logika kao on u Staljina ilii ona koja je danas u islamskoj drzavi.

naranca

17.05.2015. 17:00

@Vladimir - @srki Mislis kao ono Drazino( Z)aplasitiI! Cak je I radio London objavljivao ko je I koga treba staviti pod slovo Z.Za mlade citaoce to je sifra za zaklati.

Rale

16.05.2015. 06:42

Srpskim komunistima? Pa glavni srpski komunisti, zapravo nisu bili po nacionalnosti Srbi. Npr. Koca Popovic, Cincar ili Rankovic, delimicno navodno nemackog porekla

Diklic

16.05.2015. 06:50

Zapravo je Mihajlovic bio potreban Britancima i njihovom agentu Brozu,radi ocuvanja Jugoslavije.Da bi se uspostavila kakva takva vaga medju narodima i narodnostima.Britanci su bili svesni da Staljin nece dozvoliti da ovi prostori budu u sferi zpadnog utecaja,pa su strasnom propagandom na BBC,sve karte ulozili na partizane i njima darovali da izadju kao pobednici.Preko svog agenta Broza,1948 su odcepili Jugu od ruskog utecaja.Broz je imao veoma precizne upute iz Britanije sta treba da radi

Deda

16.05.2015. 07:22

Šta je narod, to je dobro rekao Miloš Obrenović ,,Narode moj stoko moja" to važi za sve narode na planeti Zemlji. Sami izbori to potvrđuju.

naranca

17.05.2015. 09:38

@Deda - @deda Milos je isto rekao''Idi mudro ne pogini ludo'':)

Jovan Mnogoučni

16.05.2015. 08:11

Da dodam samo i to da je Tito poslao Dušana Velebita u Zagreb gde je ponuđena saradnja i 120.000 vojnika Nemcima ukoliko dođe do savezničkog iskrcavanja u Dalmaciji i potpisan ugovor (čuva se u nemačkom nacionalnom muzeju). Ili pitanje zašto nikad nije uhvaćen Pavelić? Ili zašto je Krunoslav Draganić primljen u državnu službu kod komunista a znalo se da je on glavni organizator begstva ustaške vrhuške i nemačkih ratnih zločinca u Argentinu (tzv. "pacovska linija")?

naranca

17.05.2015. 10:01

@Jovan Mnogoučni -  Draganic je studirao u Vatikanu pre rata.1943 se vratio u Vatikan.Organizovao je ''pacovsku liniju'' za debele pare koje su Ustase ali I mnogi ostali nakrali za vreme rata.Znaci samo biznis.Posle se vratio u Yu sve odpjevao Udbi I to je to.Verovatno je malo ''calnuo''od tih para Tiletu I to je to.Nije bio ustasa.Nije pokrstavao......Umro u Sarajevu 1983 I nije nikad pravio probleme.

naranca

17.05.2015. 17:03

@Jovan Mnogoučni - @jovanmnogucni Znas sta je rezultat tih pregovora?Operacija Schwarz.Sutjeska.Kada je Tile izjavio ''Tako nam I treba kad verujemo Nemcima''.

Ranko Injac

16.05.2015. 08:14

Izuzetno dobar kometar koji kratko i sazeto pogađa sustinu.Za razumne i dobronamjerne sasvim dovoljno.

kolo

16.05.2015. 08:27

A sta je to Draza napravio za Srbe u NDH? Ama bas - NISTA! Sluzio onoj londonskoj kukavici I krio se po sumama kao zadnja kukavica. Za mene kao Srbina on je sramota I symbol kukavicluka I lazi. A sto nije osudjen Pavelic - pa Srbi (drug Marko) su imali glavnu moc u UDBI nakon 45 samo su se malo uljuljkali u novo-pokradenim vilama. I da ponovim: Draza - izdajnik!

Dragoslav Racic

16.05.2015. 12:11

@kolo - A sta je bravarski pomocnik koji je sam sebe proglasio za marsala vojske uradio za Srbe u tzv. NDH? Ama bas NISTA! Njegov prvi pomocnik Vladimir Velebit je ceo rat blejao u svojoj vili u centru Zagreba i bio oficir za vezu sa NDH. Milovan Djilas je pola 1943 proveo u Sarajevu druzeci se sa nemackim oficirima. Kazes Draza izdajnik? Za koga? Drazu je odlikovao Hari Truman, Sarl de Gol i Vladislav Sikorski poljski predsednik vlade u Londonu. Knjigu u sake i uci!

RISTO---MECAVA

16.05.2015. 12:53

@kolo - Da nisu cetnici popa DJujica dolazili do Like i napadali ustaska sela,ustase bi sve Srbe poubijali.

Marco Polo

16.05.2015. 13:16

@kolo - Do 1943. jedini ko je branio srpsko stanovnistvo na podrucju Istocne Bosne jesu bile grupe ljudi organizovane na lokalnom nivou, koje su stitile odstupnicu zbjegova prema Srbiji. Svi su okarakterisani kao cetnici iz razloga da nisu htjeli da idu u partizane. Partizani su ,do tada jedino napadali mjesta sa manjim garnizonima .Sve je radjeno po principu :pokupi sta mozes i pobjegni sto dalje. O kaznama, nad Srbima poslije tih napada suvišno je i govoriti.

BACVANIN

16.05.2015. 08:28

Moj Deda bio je na sremskom frontu kao vozac kamiona bolnice.Pricao je ono sto je čuo od ranjenih boraca,koji su bili jos golobradi mladici iz Srbije.jurisalo se po ravnici na ustaske u nemacke bunkere,ginuli bili ranjeni,a kada su neki bunker i osvojili,bila je komanda povlaci se na polazne polozaje.Tako su krvavi jurisi na sremskom frontu trajali punih 6 meseci,od oktobra 1944 do 22 aprila 1945 god.

jagodinac

16.05.2015. 08:54

Ocigledno da je pisac teksta Ratko Dmitrovic struchnjak za istoriju vezanu za Tita i Drazhu pa bih ja zamolio da nam objasni zasto Drazha sa svojim cetnicima nije oslobodio Jasenovac? Tito i parizani nisu ni pokushali normalno da nisu jer su bili antisrpski nastrojeni. Ali zasto veliki Srbin Drazha nije sa svojim hrabrim jedinicama napao Jasenovac i unistio ga? Ili makar pokushao?

Jovan Deroko

16.05.2015. 11:58

@jagodinac - Veliki Srbine iz Jagodine, pusti ti djenarala Drazu i njegovu gerilu. Sta Srbija misli o njemu, videlo se iz presude od pre neki dan. Nego, ajde ti nama objasni sto ovi tvoji partizani kao veliki oslobodioci pobise 30.000 Beogradjana? Sto ne odose u Zagreb pa ne pobise 30.000 Zagrepcana? Knjigu u sake i mani se trash filmova Veljka Bulajica i maloumne komunisticke propagande.

Kokllo

16.05.2015. 08:58

Budak (ustasa) i Broz (komunista) su vec tridesetih godina sastajali u Zagrebu kujuci plan za rusenje kralja. Budak je bio kucni prijatelj Brozovih.

naranca

16.05.2015. 17:44

@Kokllo - @koklio Budak je bio ustasa ali I knjizevnik I sluzbenik u Kraljevini YU.Nikad nije bio na robiji......Tito je uhapsen 1928 I osudjen na 5 godina u Lepoglavi.Kad je izasao odmah je otisao u Bec a onda u Moskvu.odakle se vratio 1941 u YU..Budak je obesen juna1945.....Kucni prijatelj:)

bljak

16.05.2015. 09:33

Hvala Bogu da je neko ovo najzad ovako otvoreno napisao! Bravo!Sutra odstampajte ovaj tekst ponovo i tako danima, sve dok ne udje u glavu zaslepljenima. Mislim na zaslepljene Srbe. Od drugih ne ocekujem nista. Oni znaju sta rade!!!

hristina

16.05.2015. 09:43

Gospodine Dmitrovicu, svaka, svaka, svaka cast!!! Cast i slava Srbinu Dragoljubu Mihailovicu!

hristina

16.05.2015. 13:01

@hristina - Oprosti nam, djenerale, nismo znali. A trebali smo! PS: pravda je pravda, dolazi kad-tad, i jedna slika: 1919-a, kafana Sloboda, kafansko neslaganje i pretnje. Draza vadi pistolj, repetira, stavlja ga na sto, i kaze: da vidimo ko je bolji Srbin od mene!Cast i slava SRBINU Dragoljubu Mihailovicu!

Realan

16.05.2015. 10:13

Ratko vrlo dobro zna da su na Bleiburgu mahom ubijani po istoj komunistickoj matrici kao sto je smaknut i Draza, i to bez suđenja. Kako je moguce da je nakon rehabilitacije Draze nekom podrzavaocu cetnika sporna komemoracija na Bleiburgu?

Marco Polo

16.05.2015. 12:43

@Realan - Citiracu,jednog hrvatskog političara : U Bleiburgu su ubijani oni koji su činili zločine u Jasenovcu , a u Jasenovcu nisu ubijani oni koji su činili zločine u Bleiburgu!

alohaboy

16.05.2015. 10:28

U svijetllu teme ovog i nekih drugih članaka u vezi rehabilitacije D.Mihailovića mislim da je interesantno primjetiti činjenicu da Pavileću nikada nije suđeno - da se htjelo moglo mu se suditi u odsustvu.

naranca

16.05.2015. 10:29

Odlican clanak! Jedna remarka.Zasto bi Hrvati trazili pandana u Drazi,kada su imali 2'' klasicara'',Ljotica i Nedica.Osim ako nije trebalo 3 za1.----''Titovi partizani nikada nisu čak ni pokušali da napadnu, oslobode, unište logor Jasenovac''-----------Nisu ni Cetnici:)

из главе

16.05.2015. 13:09

@naranca - do 44 nije bilo strateških snaga, osim da smo imali 1, jedinstven pokret otpora, ali partizani su mogli krajem rata, od jeseni 44 do proleća 45. Pa zbog Jasenovca je rat u Ju završen 15 maja, a ne 8, tj 9 maja. Zašto nisu skrenuli jednu sovj armiju još oktobra 44, čime bi spasili preko 100.000 Srba minimum, nego su sami preuzeli donji pravac savezničkog napredovanja ka Beču i izvršili paralelne radove, zašto samo nad Srbima i srpskim gradovima, teritorijama

naranca

16.05.2015. 14:52

@naranca - @izgave.Partizani da skrenu Sovjetsku Armiju??????Pa nisu to Drazini Cetnici da skrecu armije kako im se prohte.Cak I Nemacke:).Cilj je bio sto pre na Berlin a ostalo vi cistite.Sto saveznici nisu oslobodili Ausvic 1942 kad su vec tada znali da to logor smrti????Rat bre brate.RAT.Ponekad nema logike.Pogotovu sa distance od 70 godina.

из главе

16.05.2015. 17:29

@naranca - ako su skretali savezničke bombardere na srpske gradove, dogovarali kooperaciju sa sovjetskim armijama oko deljenja zadataka u kretanju preko Balkana sa spec zadrškom u Sremu, ne vidim ( ?!?!, znam ) kako je mogle da se u Bgd udje 10/44 a u Zagreb 400km dalje 5/45 ( bitnije Jasenovac 250km), NOV i POJ imala 800.000 vojnika. Možda su se plašili pobune tek unovačenih partizana ! Možda su ispunjavali pomenute planove KPJ-Drezden, KPJ-NDH, tito-papa, tito-čerčil! Samo laž nema logike!

naranca

17.05.2015. 09:31

@naranca - @izglave Mogao je Draza da skrene bombardere.Zar im nije spasio 500 pilota?

из главе

17.05.2015. 21:37

@naranca - pa nije, jer je bio ignorisan nakon Teherana 12/43 ,a o tome lepo pišu i eng i amer oficiri za vezu u štabu JVuO. Eng kao pomoć izbace čizme, hiljade pari, al sve leve, naši se žale, oni opet izbace par hiljada, ali brojevi 40-42, pa pošalju lekove protiv tropskih bolestii...a onda tito 46-nadalje svu tu i svoju pomoć plati iz budzeta FNRJ) Sve piše, al svi bi da ih reklame školuju

из главе

16.05.2015. 10:33

у свему се слажем са гРатком као и са +комент, али бих додао да је симптоматично да иста UDBA која га је некад осудила, данас га рехабилитује. Чињеница је да смо закаснили, Енг-Амер су пре 10г отворили досије о ЈВуО, чињеница је да су Срби неприпремљени за овај чин,те као и сва досадашња отрежњења чини супротно,подела се учвршћује,а противници промена код нас оправдавају потезе заинтересованих суседа. Чињеница је и да нећемо искористи да смо имали 2 антифаш покрета. Па откуд ово сад? Устав ?!

Zb

16.05.2015. 10:48

Hvala Bogu da postoje ljudi kao gospodin Dmitrović, koji poznaju istorijske događaje, i znaju da ih pretoče u tekst.

Nina Jerković

16.05.2015. 11:42

Gospodin Dmitrović zaboravio da pomene da kada je nemački okupacio komandant proglasio da će za svakog ubijenog nemca biti streljano 100 Srba a ranjenog 50 Srba, samo suludi "komunjarsko-partizanski" pokret po dogovru iz 1935 godine sa ustašama o uništenju Srpskog naroda i pravoslavlja nastavio je da ubija nemce koji su streljali hiljade u Kragujevcu i Kraljevu, te izazvali 8 neprijateljskih ofanziva samo sa jednim ciljem: Da nemci ubiju što više Srba i unište što više Srpske imovine.

naranca

16.05.2015. 16:53

@Nina Jerković - @Ninajerkovic Kragujevac su ''uradili'' cetinici.Kraljevo zajedno cetnici I partizani!!!!

ljubinka stojadinovic

16.05.2015. 22:52

@Nina Jerković - Sve mi je jasno sem jednoga:kako da vojska pobednica iz wwi bude u wwii kompletno izdajnicka.Tito narednik u Vrazijoj diviziji,ubijaju ipale u Macvi,da ne idemo dalje_u Rusiju,dobija orden tek 1967 u Becu,Pisac komentarise:"Bio je uzbudjen kao dete."Muka mi je od vas glupih titoista.......

naranca

17.05.2015. 09:29

@Nina Jerković - @ljubinkastojadinovic Popij jedan Bensedin.Tako se resavaju svi problemi u tvom kapitalizmu.

Laz vam nece pomoci

17.05.2015. 09:37

@Nina Jerković - Tito je bio na ruskom frontu, gde je i zarobljen...

berislav

16.05.2015. 11:43

Bravo za komentar. Sve je tačno. Uvek su u bivšoj Jugoslaviji Hrvati svoje komplekse lečili na Draži, a Jasenovac minimizirali koliko god su mogli. Danas je još gore, jer je fašizam u Hrvatskoj rehabilitiran, usprkos uveravanjima da nije tako.

Steva

16.05.2015. 14:19

@berislav - Није само рехабилитован, него је Хрватска у потпуности нео-фашистичко-нацистичка држава створена на три геноцуда над српским народом. Протерали су између 1991. и 1995. године преко 700.000 Срба, а ми овде помињемо само 300.000 протераних у "Олуји", па чак умањујемо на 250.000. А где је западна Славонија, а непрегледне колоне избеглица 1991. године, из Карловца, Пожеге, Ђакова, Дарувара... Само те 1991. године протерано је близу 400.000 Срба.

Косингас

16.05.2015. 11:44

Одличан коментар, на који само треба додати да су управо због свега тога партизани спалили сву немачку документацију да им она не би представљала препреку у прављењу историје каква им одговара. Немачка документација је могла бити одличан сведок стварних збивања, зато су партизани трчали за црвеноармејцима и уредно спаљивали све документе који су иза Немаца остајали!

Dragan Todorovic -Pik-Lon

16.05.2015. 11:57

Mi srpski gradjani i nasi dragi rodjaci, Ne bi trebalo da se svadjamo.Bar ne posle 70.godina.A narocito zato sto smo svi krivi!Jer smo prvi svetski rat i nadcovecanske napore solunaca bacili na smetliste istorije,jos 1945.godine-opredeljujuci se za ove ili one.A ovi koje napravise pobednicima pljunuse na nasu zemlju,istoriju i unistise Krajinu.Jos juce!!! Dok se mi svadjamo Hrvatska drzava pa i Nemacka i sto je jos bolnije i Engleska danas trljaju svoje arijevske rucice!!!

Tomo

16.05.2015. 12:22

Komentar - kapa dole! Ustaše su proterale žandara Bogdana Lončara iu Like, tada važeće države Jugoslavije. A on dočeka da bude ubijen od sunarodnika Srbina, Žikice. Žalosno i tužno. Bogdan je bio prvi komšija Jovanke, selo do sela u lici. Kako to da Broz, Crnogorci i Jovankini nisu oslobađali u Hrvatskoj nego došli u Srbiju, pa ispade da je i zarobljena hrvatska pukovnija pod Staljingradom postala oslobodilac na sremskom frontu. Kako partizani ne napadoše Jasenovac. Ili ko je krio Jadovno?

naranca

16.05.2015. 18:09

@Tomo - @tomo A I taj Loncar.Ustasama sto ga proterase ni sram vas bilo,sta ces OTJERALO ga,Takvo je vrijeme doslo. Ali cu zato ovima u Beloj Crkvi sad da pokazem ko je Bogdan Loncar!!!!Neces,neces.

naranca

17.05.2015. 09:09

@Tomo - @tomo Zato sto svi znaju srpsku slobodarsku tradiciju!!!!!!!!!!Da, Tito je bio u ZG kad su usli Nemci.Pitali ga prijatelji ''sta ces sad''.Rekao je ''Idem u Bgd da dizem ustanak''

naranca

16.05.2015. 13:28

@tomo Gde bre da oslobode.Partizani su u to vreme rapidno bezali po planincinama, vrletima I sikarama BiH ispred mnogih neprijatelja.Najvecu stetu Nemcima su ustvari nanele Ustase!Jeli im hranu,pusili im cigare,maznjavali cizme I uniforme,arcili im municiju ukratko parazitirali na telu mocnog Wermacht-a.Pricao mi pokojni cale.Nema hrane,pijes iz bare.Imas pusku I 3 metka.Sacekamo kamion ispalimo par metaka I bezi.Dok se Nemci organizuju mi smo vec 20 km daleko.Za rat treba SNABDEVANJE.I to dobro

demagog

16.05.2015. 13:44

Šta je sa V3? Da li su sada oni ratni zločinci? Kada rušite njima spomenik? Kada zabranjujete Desanku Maksimović? Jer dok postoji zbirke pesama Desanke Maksimović, postojaće sećanje i na tu streljanu decu, one koji su ih streljali i one koji su im pomagali dok su to činili.

Kurir Jovica

17.05.2015. 10:22

@demagog - I jos da cujemo, kakve veze ima streljanje te dece sa DM i cetnicima? Zaboravio si da kazes i sta je dovelo do streljanja, odnosno, ko je pljunuo na nacisticko upozorenje da ubijaju 100:1. Sto vise mrtvih Srba, to manja "srpska hegemonija".

naranca

17.05.2015. 15:15

@demagog - @kurirjovica Nisi ti a nisu ni oni,ali ja jesam.Citao ''Mein Kampf''.Lepo kaze covek.'' Buducnost Nemacke I njenog zivotnog prostora je na Istoku koji treba naseliti Nemcima''.Znaci sta god vi radili gotovi ste.Posle je bio malo jasniji pa je govorio.Jevreji,Sloveni(tu je ubrajao I Hrvate ha ha ha) I cigani....kaput.

naranca

16.05.2015. 13:52

Da nastavim sa caletom.Organizovali se oni(partizani) 42 I oslobodili selo Bracevce u Slavoniji.Ubili jednog Ustasu u selu,koji I nije bio Ustasa nego samo pricao da jeste da bi bio serif.Budala.Ura pobedili smo Hitlera!Posle 5 dana dolaze Nemci sa 2 tenka I 5 kamiona.Opkoljavaju selo I streljaju sve sto bi teoretski moglo da nosi pusku.I Srbe I Hrvate.Cale tada 16god mrsav I mali baca petokraku I laze nisam ja ljudi ovoga mi krsta.Nemci mu poveruju I kazu dobro ajde ti na Staro Sajmiste.....

naranca

17.05.2015. 21:28

@naranca - @naranca Izvinte sto davim ali nekako moram.U Starom Sajmistu koje je tada pripadalo NDH nema Hrvata,samo Nemci I BGD policija!Rad I batine po ceo dan.Komandant logora svake 2-3 nedelje vesa po petoricu logorasa.Kaze kad ga vidimo sa belim rukavicama znamo.Vesanje.Obrazlozenje zbog akcija partizanskih bandita/ ili zbog akcija odmetnika Draze Mihajlovica vesamo 5 logorasa.Da li je Draza ratovao ne znam ali je ovaj vesao u to ime.Za vreme redovih I masivnih bombardovanja BGD 1944 cale bezi .....

vlado pljevlja

16.05.2015. 14:12

Ko god u Srbiji i Hrvatskoj iskreno zeli dobro svojoj zemlji i svom narodu treba da jednom za vazda u policu istorije arhivira i partizane i cetnike i ustase.Samo tako se moze obezbjediti mir i spokojna buducnost generacijama koje dolaze.Manite se ljudi vise proslosti.Iz aviona se vidi da nam svima zajedno nikakvo dobro nije donijela.Okrenimo se svi zajedno buducnosti

Steva

16.05.2015. 14:23

Треба и расветлити и сремски фронт, где је убица Броз послао српску младост да гине узалудно. Црвена армија је хтела у Хрватску, али то је спречио Броз, јер је добро знао да би црвена армија опустошила хрватску и искоренила усташки покрет. Броз је то спречио, са усташким врхом договорио да већина домобрана и усташа пређе у партизане и онда говорио о великој борби "наших народа и народности". Први антифашистички покрет је био ЈВуО, под командом чича Драже. Тито је окупатор и пучиста.

Srki

16.05.2015. 14:27

Britanci su 1943 shvatili da ne smeju dalje da podrzavaju Drazu, jer su uradjeni teski zlocini nad Srbima od strane Hrvata, i da je potrebna nova strategija,za ocuvanje Juge.U Drvaru je ubacen britanski spijun Broz sa ciljem usmeravanja izbeglica iz Like,Banije i Bosne koji su se zvali partizani, u opste jugoslovenski pokret otpora.Bilo je nuzno ubaciti i ponekog Hrvata u partizane kako bi dobili na multinacionalnosti, a sa krajnjim ciljem da Juga to i ostane i da ne bude pod Rusima

из главе

16.05.2015. 17:32

@Srki - Čerčil je mrzeo Jugoslaviju, a pomagao je Titu jer je morao ( trilateralni "dogovor" sa Staljinom) i hteo (tito tajni agent do 48)

Istina, car je go.........

16.05.2015. 16:55

Ko su zaista u Srbiji bili saradnici okupacione vojske nacisticke Nemacke, kakve su zlocine cinili i na ciju stetu?Cinjenica je da NDH nije bila okupirana i da su ustace kao vojnici NDH aktivno suradivali s nacistima!Hrvati nisu slani u logore u Nemacku niti su streljani 100za jednog, sve to je namenjeno Srbima od logora Jasenovac i ostalih do logora za 20-tak hiljada dece? Ko ovde lzae? Hvala

vlada

16.05.2015. 17:22

Kao prvo, ne moraš biti ideološki istomišljenik /fašista/ da bi bio saradnik i kolaboracionista! Dovoljno je da te spaja interes! Niko i ne kaže /normalan/ da je Draža bio fašista, što ga ne svrstava ni u antifašistu! To što su ušli u "nebranjenu" Loznicu je ujedno i sav "doprinos" borbi protiv okupatora! Posle toga SAMO borba protiv "crvene nemani" i klanje partizanskih jataka! Potpisali su Molotov i Ribentrop dogovor o nenapadanju, pa su bili posle najljući neprijatelji i to ništa ne znači!

Sudjenje

16.05.2015. 17:24

Malo o fer sudjenj. Neverovatno kako naivno razmiljate.Da li ste do sada culi za i jedno fer sudjenje pobenika odmah posle pobede? Sta je vama ljudi?! Milsite da je Nirnbeski proces bio fer? Naravno da nije, jer da jeste osedjeni bi imali pravo zalbe. Oni u Gvanatanamu ni govora o fer sudjenju. Eto vam Seselj, ni njemu nije sudjenje fer.Odrasti te, od onoga ko te je potukao ne ocekuj nista fer. Stavite se malo u ona smutna vremena odmah posle rata, umesto sto mudrujete iz fotelje.

Петар

16.05.2015. 19:34

Ја потичем из партизанске породице,и са очеве и са мајчине стране.Драго ми је због рехабилитације Драже Михаиловића јер овим потврђујемо да нисмо фашисти него да смо имали два народно ослободилачка покрета а не као до сада пола су добри а пола фашисти

naranca

17.05.2015. 09:51

Kako to da je omrazeni Hrvat Tito od pocetka podrzavan,branjen ,doveden na vlast I odrzan na vlasti od Srba( I Crnogoraca)????Objasnite mi taj paradox braco Cetnici!

galeb bijeli

17.05.2015. 15:39

@naranca - NARANCA- e- moj gospodine; ako Vi taj- po Vama- "paradoks" dosad niste shvatili, upoznali, proučili i našli razloge, iskreno- više i nećete! A oni su brojni,logični,dokazivi svakome bar-napola intelektualcu, ako je prošao pola prosječne životne dobi! Valjda će se naći koji "brat-četnik" da Vam to objasni, jer po tekstu je očito da u nas ostale nemate povjerenje!

naranca

17.05.2015. 15:03

@aca - @aca Imamo million,ali I ovo je vazno.Ovo je rasprava o kapitalizmu I socijalizmu.O sebicnosti I humanosti.O lazi I istini.O djavolu I Hristu.O kozama I ovcama.O svojoj bari I Tihom Okeanu.O neljudima I ljudima.

galeb bijeli

17.05.2015. 11:37

Po autoru članka, na Blajburgu su i civili,t.j. žene,djeca i starci- takodjer bili ustaše! A po svim izvorima, civila je bilo više nego vojske. Imam dojam da pojedinci i dan-danas ne sjajne srpsko-hrvatske odnose žele napraviti još gorim. A napravit će ih ako pišu o materiji koju slabo ili nikako poznaju! Čitajte ratnu i poratnu dokumentaciju, feljtone,knjige,proniknite u suštinu stvari, a tekstove o ovoj temi( po običaju) nastavite ne objavljivati!

Ivan

17.05.2015. 15:58

@galeb bijeli - Predsednica vam nije htela pre par dana u Jasenovac ali je otisla u Blajburg, eto o kakvim odnosima ti pricas. Cetnici su cinili i zlocine, ali su u NDH bili i jedina zastita Srbima, razmisli i o tome kad pricas o civilnim zrtvama. Ili su po tebi trebali svi sami da se prijave u Jasenovac?

Interesantno je

17.05.2015. 16:33

@galeb bijeli - da nemas takav odnos prema civilima u srpskim izbeglickim kolonama, ali od ustaša-očekivano...

naranca

17.05.2015. 16:51

@galeb bijeli - @GB Oj Galebe.Kakvi starci I zene?Kao u Oluji?Tamo Ustasa I nije ni bilo jer su prave junacke Ustase odavno pobegle.Uglavnom sveze prisilno mobilisani domobrani.Ali to je stvar istorije.Cuo sam da je u Blaburgu I Kriznom putu ubijeno oko 200 ljud.iUostalom mislis da bi Ameri drugacije uradili?Ovi novi su neobrazovani , ali oni stari su znali da je Hrvatska objavila rat USA posle Perl Harbura 1941.

naranca

17.05.2015. 17:39

Mislim da bi na kraju svi zajedno trebali da otpevamo onu narodnu izvornu''Istruli mi dunja u fijoci ,dunja u fioci.Dragi mi je kod Draze u vojsci....''