Kuda mi idemo

Ratko Dmitrović

17. 04. 2015. u 21:30

Na koga se Srbi još mogu ugledati a da to nije Đoković? Zna li neko kuda mi idemo?

Куда ми идемо

Ratko Dmitrović

Znamo li kome se dive naše kćerke, o čijoj karijeri sanjaju? Jesmo li sigurni da to nisu Soraja, Stanija, Maca Diskrecija, ili u boljem slučaju Jeca, Seka, Ceca, Goca...Pitamo li se ko su idoli naših sinova, čije karijere i snove oni sanjaju, koji su im životni ciljevi, šta nikada nikome ne bi dozvolili, po koju cenu bi branili očevo prezime, čast predaka, ako im se posrećilo da su takvo nešto nasledili.

Kome apsolutno verujete? Ne iz interesa, očekivanja, već na osnovu biografije toga kome biste mogli da verujete? Jesmo li se ikada zapitali kada su i zbog čega iz naših života iščezli pojmovi: istina, čast i moral. Zašto te reči odavno u srpskom društvu ne proizvode nikakvo dejstvo? Osećamo li imalo stida što se ponekad družimo sa osvedočenim kriminalcima, lažovima, nečasnim ljudima, a znamo da su kriminalci, lažovi i nečasni. Zašto se saginjemo pred slabijima od sebe, ćutimo pred fukarom, što bi rekao Andrić?

Znači li nam išta onaj lelek velikog Šantića: "Mene sve rane moga roda bole" ili smo to, a izgleda da jesmo, odbacili kao sažvakan zalogaj dalekih vremena, patetiku koja funkcioniše u pesmi ali ne i u životu. Šta nam znači kad pročitamo, a tako nešto možemo da pročitamo još samo u "Večernjim novostima", da Albanci u Albaniji i Albanci na Kosovu ubrzano brišu sve tragove postojanja Srba na tim prostorima, da država Hrvatska namerava u Dvoru na Uni (opština s apsolutnom srpskom većinom) da izgradi deponiju za nuklearni otpad? Dira li to nekoga ili ovakve informacije primamo kao da dolaze iz Nikaragve, Obale Slonovače, sa Novog Zelanda.

Zna li neko od nas kada je poslednji put spojio dva dana a da nije uključio TV aparat? Sedimo pred televizorima kao sumanuti; upijamo sve šta nam nude, a nude nam prostakluk, primitivizam, jeftinu zabavu, umobolne likove od kojih prave savremene heroje; ubijaju u nama svaki intelektualni napor, potrebu za razgovorom, uključivanjem mozga. Ima li nade da umesto razgaćenih prostitutki kojima televizije s nacionalnom dozvolom emitovanja daju dnevno i po petnaestak sati značaja, vidimo rijaliti iz neke uspešne porodične firme u Srbiji, iz kovačnice sela Lug, laboratorije u kojoj, a to daje tračak nade, neki mladi Srbi pokušavaju da sustignu svoje vršnjake iz Pariza ili Arizone.

Srbi su narod koji najviše na svetu gleda televiziju, čak deset sati dnevno. Jeste li znali taj podatak? Istovremeno smo po proseku godina najstariji u Evropi. Proste reprodukcije odavno nemamo. Demografi kažu da smo narod na putu ubrzanog nestanka. Brine li to nekoga u ovoj državi, nekoga ko ima vlast, moć, mehanizme delovanja?

Na koga se od savremenika još možemo ugledati a da to nije Novak Đoković? On se ne računa, on nam se dogodio, najmanje našom zaslugom. Zna li neko kuda mi idemo?

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (104)

lago

17.04.2015. 21:41

Veoma dobar tekst ali je ipak previše kritičan.Ima još uvijek veliki broj Srba na koje se mladi mogu ugledati,sportista, mladih naučnika đaka,studenata, mladih poljoprivrednika itd.

Milan

17.04.2015. 21:49

jos jedan sjajan tekst gospodine Dmitrovicu...djeca su nam zatucana,roditelji vide i nista ne preduzimaju..u Srbiji i Crnoj Gori se odavno izgubio pojam ,,cist obraz".Za to najvise krivim vlast i medije koje preko sredstava javnog informisanja ne ukazuju na prave vrijednosti koje treba gajiti,vec narod degradiraju sa Sorajama,kontroverznim biznismenima(dileri i ubice) itd.

Душко М. Петровић

17.04.2015. 22:07

Одлично! И, на жалост, све тачно. Узгред, на истом прекидачу се, истовремено, укључује телевизор и искључује мозак, и обрнуто.

Jasna

17.04.2015. 22:30

@Safet - Ima na kablovskoj i dobrih emisija... Zasto se uvek spominju samo domaci kanali??!

miki

17.04.2015. 22:13

slazem se da smo narod u nestanku.na ovim nasim prostorima naselice se neki drugi narodi tj popunice vakuum koji ce nasim isceznucem nastati

Tadeus

17.04.2015. 23:59

@miki - Ne verujem da bi Hrvati biti zadovoljni nasim nestankom. Time bi izgubili opravdanje svog postojanja. Ako ni zbog cega drugog, moramo njima za ljubav opstati.

Priznajem

18.04.2015. 08:15

@miki - Stanija (alijas Tadeus) da znaš da si 100% u pravu bez tebe i tvojih BG prijateljica zabava na Jadranu preko ljeta nam je nezmisliva :)

бок, стари

18.04.2015. 14:25

@miki - каква забава, твоје је да лети конобаришеш и носиш кофере, переш клоње... и певаш "данке дојчланд", схватајући да ти је Шваба дао лепу земљу, заставу са шаховницом (али почиње са црвеним, а не белим пољем!) и химну (коју је написао један Србин)... само што он ужива и носи лову из својих хотела које је изградио на (тобоже) твојој земљи. Џаба си крвавио руке својом, српском крвљу, која није хтела римску јерес...

Цврле

17.04.2015. 22:18

Уверена сам да су Срби давно нестали; најбољи страдали у балканским и првом светском рату, убијани, протеривани, пљачкани, хапшени и стрељани без суда у другом рату и после њега а онда се деведестих сами селили у друге земље. Сто година нестајемо, ко би то још издржао? Има ли још потомака Срба? Ја их не видим, јер ово Срби никад не би радили себи и својој деци...Замислите једног Мишића...да не набрајам даље...

из главе

18.04.2015. 08:07

@Цврле - савременици смо Младића, Тепића, Мирковића, Величковића, Павловића Павковића, Лазаревића, Лазића, Шимшића, Данија, Аничића, Павла, чича Видоја, Милановића, Јована Јохана, Милице, Оливере, Јулијане, Алексића, Нолета, Чавића, Кустурице, Симоновића и многих мени непознатих ... само због 1 од њих вреди бити Србин

mladjar

17.04.2015. 23:41

@sreto - Ni 2000ta ni 41. vec 91. Tada je krenuo sunovrat - urusavanje istine, casti i morala.

za mladjar

18.04.2015. 07:45

@sreto - Bravo majstore, to je velika istina, samo mnogi nisu u stanju da je prihvate.

realni

18.04.2015. 08:34

@sreto - daleko pre od 2000. mi idemo u provaliju od 1944.pogrešno su te učili.

SFRJ

18.04.2015. 12:09

@sreto - Ziveo sam u onom vremenu, nisam primetio nikakvu provaliju, cak ni iz ove vremenske i prostorne distance. Sta je to bilo pogresno kad su nas ucili postenju, postovanju drugih, patriotizmu, bratstvu i jedinstvu, osecaju za zajednistvo, toleranciji drugih i razlicitih, porodicnim vrednostima. Pa ja mogu reci hvala onome sistemu do neba! To mi pomaze da se savrseno snalazim u dalekom svetu.

1928. 1944.

18.04.2015. 12:51

@sreto - На КПЈ конгресу 1928. у Дрездену написана нам је смртна пресуда, а од октобра 1944. се почела спроводити. Оно од априла 1941. до октобра 1944. само је био увод привременог окупатора да се лакше насанкамо на трајног окупатора!

koka i jaje

18.04.2015. 13:46

@sreto - Pa cekaj bre,koji kongresu u Drezdenu?! Kako se komunizam nije primio u Italiji, Austriji, Zapadnoj Evropi uopste, a zapatio se kod nas? Pa zato sto smo bili shit od drzave, zapatio se svaki vrag, i komunizam i ustastvo i siromastvo i shuga i vashke. Onakvo zla se ne mogu desiti jakoj i stabilnoj drzavi. Prema tome, sa 1928 se pomeramo na 1918, zar ne? Ali to je vec van teme.

4c

19.04.2015. 07:02

@sreto - Od 1389 ,pa sve do dana danasnjeg,a sve zbog suludih odluka nasih vladara ili po nagovoru od strane zapadnih prijatelja,saveznika itd.

Milutin

17.04.2015. 22:32

Mislim da je u Srbiji pitanje vlasnistva nad svim resursima koje nasa zemlja ima kljuc svih problema koje imamo.Najgori su uglavnom dosli do njih,bilo da su to fabrike,poljoprivredna gazdinstva,instituti,televizije,ili bilo sta drugo.Najgori u cilju sticanja profita ne biraju sredstva,i naravno biraju najgore madju nama da im pomazu u tome.Zato za nas normalne nema mesta i izgleda kao da i nepostojima.Zato Srbija izgleda kao zemlja bluda i razvrata,i neznam sta ce na kraju ovaj haos da iznedri..

предлог

18.04.2015. 12:48

@Milutin - Једино решење је револуција! Поништење свих купопродајних уговора у којима је странац стицао земљиште, ревизија и поништење свих сумњивих приватизација, одузимање имовине стечене шпекулацијама, принудна наплата пореза свим пореским дужницима изнад 1000 евра дуговања. уз наплату свих камата. Одузимање дозвола за рад свим банкама које су износиле капитал из земље, оптужни предлози за антидржавно деловање за учеснике и потписнике тзв. "споразума" са лажном државом "репубљик Косова"...

из главе

17.04.2015. 22:35

1. ТВ сам избацио из куће 2004 2. имамо да се угледамо на бар милион Срба који искључиво живе од свог рада и знања,у немогућим условима када је конкуренција крцата дипломама, сертификатима, лиценцама, светском, партијском, кумовском, сивоекономском подршком боре се да преживе дан, месец, да добију боље радно место, бољу оцену, и тиме се боре да свим Србима буде боље, свесни да актуелан елита није вредна постојања, а не њих самих. Обичан Србин је херој јер је издржао све од нов 1928 до данас.

из главе

18.04.2015. 10:58

@из главе - значи по теби Војводина, Космет, Босна, Херцеговина нису српске територије, а зајмови од А-У и игнорисање Русије је добро. Неселективна критика и сатанизација Карађорђевића и величање малецне Србије, лаке за апсорбовање, пре њих је још једна у и низу масмедијских заблуда за дезавуисање данашњих Срба.

Tadeus

18.04.2015. 17:57

@из главе - iz glave,za satanizacijom Karadjordjevica nema potrebe.Prvo smo vratili cika Perine kockarske dugove iz Svajcarske i Francuske,pa smo ime Srbija zamenili za Jugoslavija,pa uveli latinicu kao srpsko pismo,a hrvate kao srpsku bracu,pa im dali banovinu kao osnovu za buducu drzavu,pa sklopili konkordat sa Vatikanom,pa im pozajmili obrenovicevski vojni kadar da se proslave dok se 1941. ne obrukaju sa svojim...Nema kraja! Sta bi se tu moglo jos satanizovati? Petar II Mucenik okajao je tudje grehove,sl

из главе

19.04.2015. 11:16

@из главе - Нисмо пропали што смо знали лат, имали Хрв и Сло, велику тер,него што се стидимо ћир, Срба ван Шумадије које трет као монету за поткус, срп баштине, нарочито оне коју зван медији крију и сатан, а олако прихватмо туђинску.1928 јесте кључна јер данас владају титоисти, који су се након 1980 сакрили у еу-демо-циви орган и крерирају комплет поз-опоз-екон-култ провизоријум. Зар није очигледно да правимо најбоље шунд ријалитије Ј-И Европе, а не правимо ни тостер. Случајно, да да

из главе

19.04.2015. 11:19

@из главе - Владавина порока је најбољи колонијлани и екстерминативни оквир. Зато г-до српска елито дајте решења да се саберемо. Гдине Ратко осим што одлично саучествујете у дијагностификовању наших болести, сублимирате и појачавате глас народа, ајмо крените (мо) и у изналажењу решења, начина, принципа, оквира у коме ћемо се сабрати, појед и свеукупно, и осим слободе, обездбедити будућност свима нама. Чак и нашим крвиницима.

из главе

20.04.2015. 10:14

@из главе - зашто ми је избачен 1/3 мог последњег поста који је садржао уз набрајање неколико нег дела О бреновића и позив Србима да се не делимо безглаво фаворизујући једно, а сатанизујући друге ( К/О, п/ч, +т/-т, А/Р) већ да сабрани критички сагледамо прошлост да би уопште имали будућност

neobevesten

17.04.2015. 22:43

Odličan komentar g. Dimitrijevića. Imam samo jedno pitanje: ko nam to servira sa TVa sve pomenuto?

Snouden

17.04.2015. 23:04

"Zna li neko od nas kada je poslednji put spojio dva dana a da nije uključio TV aparat? " Ja prakticno i ne palim TV vec mnogo godina. Jedino to uradim kada ima neka zanimljiva utakmica i tu se zavrsava moj interes za kutijom koja sluzi za degenerisanje intelekta. Previse sam dostojanstven da bi sebi dozvolio da mi kvare zivot zarad svoje sake srebrenjaka.

Jovan

17.04.2015. 23:58

@Snouden - Ja planiram, po preseljenju na leto, odmah da otkažem kablovsku. Imaću net, TV mi više ne treba.

неимени

18.04.2015. 09:25

@Snouden - У мојој се кући то чудо не пали има већ десет година. Ја нити не знам ко су маца, јаца и штагод да се зову. За парове сам чуо, али не знам шта је то.

Цврле

18.04.2015. 19:38

@Snouden - Немам ТВ пријемник и много сам срећна због тога иако се сви моји пријатељи и познаници чудом чуде...

Немањљ Гајић

17.04.2015. 23:05

Идемо у ЕУ, ту вештачку творевину, концентрациони логор за мале земље, која и фабрикује све те ријелитије и која уништава све што ваља, гледајући само свој интерес.

Stole

18.04.2015. 00:12

Kud' plovi ovaj brod? Kuda idu divlje svinje? Dva su moguca naslova zaistu pricu. Odgovor moze biti isti: Niko to nezna pa cak ni dargi bog. I onje od svega digao ruke. Za kormilom su neki "cudni" ljudi kao sto je i sampastir ispred dezorganiziranog"krda."

Mali bata

18.04.2015. 00:25

Braco i sestrice odlucit zelite li u izolaciju ili otvoriti Srbiju prema EU i svetu da u pravo vreme i na pravo mesto investiramo.

vlado pljevlja

18.04.2015. 00:36

Svim nasim narodima i narodnostima samo i jedino moze pomoci neki novi TITO.

Mila

18.04.2015. 10:32

@vlado pljevlja - Ocigledan dokaz da neki gledaju vise od 10 sati dnevno TV da nije tako znali bi da je TITO pogibija Srbije na svim poljima -do Veka !!! Kad neznamo ni "zasto" nam se sve zlo ovoga Sveta dogada kako cemo znati kuda idemo??? Hvala na upozorenju Ratko Dmitrovic.

vlado pljevlja

18.04.2015. 12:25

@vlado pljevlja - Prema najnovijim anketama najveci broj Srba smatra da nikad nijesu zivjeli bolje no u TITOVO vrijeme.

пропаст

18.04.2015. 14:19

@vlado pljevlja - иди код Тита кад га толико волиш!

vlado pljevlja

18.04.2015. 17:06

@vlado pljevlja - Drug TITO ce doci zbog takvih ka ti da sprijeci totalnu PROPAST.

srbo

19.04.2015. 09:39

@vlado pljevlja - vlado,i oni na zapadu su tada naj bolje živeli,možda to ne znaš.a nas je to koštalo,gubljenje kosova,i drugih teritorija,kao na primer leposavić je pripojen kosovu a bio u srbiji,pa su titovi udbaši pobili više srba nego nemci i bugari zajedno,pa su oni organizovali pljačku srbije za vreme miloševića i te pare izneli na zapad i da ne nabrajam.eto to je istina,zato smo danas tu.700 godina smo čuvali kosovo od svih neprijatelja,tvoj tito nam ga je oteo za 30 godina uz pomoć komunista iz srbije.

vlado pljevlja

19.04.2015. 13:08

@vlado pljevlja - Od mog rodjenja pa do danas na Kosovu se najbolje zivjelo i najmirnije je bilo za vrijeme Tita.Samo je on poslije rata bio sposoban da sprijeci incidente na Kosovu koje su unutrasnji neprijatelji provocirali.Samo u Titovo vrijeme Kosovo je najvise bilo u sastavu Srbije,tj.tadasnje SR Srbije i nikad vise ni prije ni poslije toga.Zapamtite to dobro druze Srbo.

Цврле

19.04.2015. 21:40

@vlado pljevlja - Е друже Владо Пљевља, какво непознавање историје или је у питању одбијање да се види истина. Навешћу само две чињенице:Брозомора је забранио да се избегли Срби врате на Космет после 1945. и Уставом 1974. запечатио судбину Србије.

Serbia

18.04.2015. 02:03

Jeli moguce da Srbi najvise cuce pored TV ? Najvise pijemo, pusimo, gledamo TV, od kancera obolevamo...au jesmo se izopacili. Evo ja npr. vec nekoliko godina skoro da i negledam TV. Verujte mi, prodje po nekoliko meseci ja uopste neupalim TV. Malo sporta pogledam i to je sve. Pre par dana posle dugo dugo vremena sasvim slucajno prebacim na B92, i nisam mogo verovat kad sam video kako su voditelji ostarili. I za kraj bi i ja postavio pitanje koje je postavio Bratko. Zna li neko kuda mi idemo ?

Михајло Србијанац

18.04.2015. 06:18

Сачувао сам овал чланак да са времена на време прочитам.

jovandeka

18.04.2015. 06:49

Kuda,nikuda.A kako da idemo negde.Kvarni smo,kao ljudi,odrodjeni od svoje rodbine i samih sebe,bez vere u Boga i sebe,bez volje za radom stvaranjem i životom.I kuda onda takvi možemo stići.U apatiju,lekove,muku.Istorija nas je naučila da možemo da osptanemo samo ako imamo jakog vodju.A malo je bilo takvih.I zato smo malo uspešnog i proživili.VIše smo imali vodja koji su nam radili o glavi,nego vodja koji su radili za narod.Ovo novo doba nam ne ide u prilog,jer dolaze sve kvarniji ljudi.

branko

18.04.2015. 07:14

Srbi kao narod su na silaznoj liniji u svetskoj istoriji i nestace u sledecih pet generacija. Nisam vidovit ali svi pokazatelji su tu. Pored moralnog pada i demografskog kolapsav ima mnogo drugih faktora koji to nagovestavaju. Pljujemo Boga dosta dugo i pravimo sprdnju od popova, decu nismo vaspitali kako treba a kicmu savijali pred svima, zaboravljamo svoje najblize za zivota o o mrtvima da i ne govorim. Sve to vodi nasem nestanku sa svetske scene.

laaki

18.04.2015. 07:22

Drage kolege,zar juče niste gledali seks u tuš kabini,pa tuča dudić-golubović,pa ko je koga ....,i kako im je bilo,to nam servira štampa i TV,To naša dečica gledaju.

viganj

18.04.2015. 15:44

@laaki - @laaki....Zaboravio si da jedan lik, 14 sati nije išao u WC, niti je pio vodu.. sumnjam da su naša deca to gledala, ali su gledali oni koji su, o toj "bolesnoj veštini", pogubnoj za bubrege i ćelije... aplaudirali i pričali hvalospeve u rangu ode zahvalnosti... dakle riba smrdi od glave... i odatle treba početi čistiti... vlast, vlasnike i urednike medija, ministra kulture i prosvete... do polupismenih voditelja...

Diklic

18.04.2015. 07:46

Za razliku od srpske,hrvatska vlada ima strategiju,pa je tako oko 200 000 poljoprivrednika uslo u sustav poreza,sto znaci da vec imaju malo vecu proizvodnju,radi se na povecanju malih privrednika,pa je u tu svrhu izdvojeno 300 mil evra i ove godine je ostvaren rast proizvodnje od 8%.Minulih godina je znatno poboljsana infrastruktura za komunikaciju i razmenu dobara i usluga. Velike firme su se jako prosirile u region,pa sem srpskih, kontrolisu i neke slovenske firme.Gradjani reaguju na lose.

Богдан

18.04.2015. 08:23

Господин који се потписао "из главе" је навео један од најбитнијих момената у нашој новијој историји и вероватно почетак сатирања Срба и свега што је српско. Новембра 1928 године је био Дрезденски конгрес Комунистичке партије Југославије.

смртна пресуда

18.04.2015. 10:43

@Богдан - Погодак у сред среде! Све од тада до данас је само егзекуција. Ко зна разумеће.

srbo

18.04.2015. 08:37

izuzetan tekst.na žalost malo je ovakvih novinara,oni ne odgovaraju vlastima.ako grešim,neka ga postave za direktora rts a.naravno takvi nisu podobni.

Brka

18.04.2015. 12:58

@srbo - Srbo potpuno se slažem.R atko je najbolji kandidat za RTS.Jedino mi je žao onda za Novosti.Da ne dodje onaj ''simpatični'' Bujošević .Posle mnogo godina od kad je on došao u Novosti redovno ih čitam.Hvala Bogu. A u RTS -je potrebna ozbiljna reforma gledanja na svet ''Weltanschauung'' što reče Hegel..

симо

18.04.2015. 08:44

порцелански осмеси,бизарности(стварно не пратим т.в),спеловање ћирилице(еРТееС),у буђењу деце...па на небу ... још сија ГРОШ (аустроугарска валута)...спикери са "тврдим" и "меким" Ч и Ћ а о Џ да не говорим.( једна Гордана,Ида) итд.ко кога подржава на добро плаћеним мјестима,од дизниленда па преко естрадних уметница?проданих душа колико хоћете.па нам дођу Хрвати доброчинитељи што дозвољавају да користимо њихово писмо,а,Срби су им највећи чувари писма у Србији.

Ја

18.04.2015. 08:53

Сораје су срамота али много мања од нпр. нашег прослављеног Дивца који се јуче готово извињавао председнику МОК-а што је ето морао мало да протестује због пријема Косова у ову организацију ал' неће више ! Ето где ми идемо !

брука

18.04.2015. 13:03

@Ја - Дивац срља у срамоту и мисли да ће својом сјајном спортском каријером сакрити то што ради. Грешка! Пример погубности ТВ- а збио се синоћ када је дечак из Црне Горе, у емисији у којој се деца такмиче у певању (али не дечјих песмица), јавно поздравио као свог мецену свог суграђанина, водећег балканског криминалца и једног од највећих нарко-дилера после Ћазима званог Феликс! Дно дна.

dusan

18.04.2015. 14:59

@Ја - ,,ja,,,,ti ocigledno nisi informisan kad nevidis sto i bez ociju mozes videti da divac nista nije odlucio vec najveci izdajnici srbije koji sede u vladi,,nije divac,, prodao,,kosovo i nije divac taj koji srbiju vodi u ,,nato,,vec ljudi koji sede u vladi srbije,,to i slepci mogu videti,,nazalost ti to nevidis,,,

Đura Zmaj

18.04.2015. 09:27

"Zna li neko kuda mi idemo?", odgovori se nalaze u "Protokolima sionskih mudraca", kao i na sva pitanja/dileme iskazane u Urednikovom tekstu, a i šire - tu je i putokaz kuda ipak treba ići...

Милвас

18.04.2015. 09:30

Био би најсрећнији када бих могао рећи да господин Дмитровић (српски речено) лаже. На жалост ове земље дебело је у праву.

goran

18.04.2015. 10:16

;im ujutru uklju;im TV o odmah ugledam njega u bilo kom programu odmah mi je jasno kud plovi ovaj brod.

MatijaBG

18.04.2015. 11:02

Čuj kud idemo...pa kud generalno ide svet,bilo bi tačnije pitanje..odogovor je poynat,uvek smo išli i uvek idemo,na žalost mimo normalnog sveta.Ybog pogrešne politike,ždere nas mortalitet,jad i beda,a maohistički nastavljamo istim putem.

Zoran S.

18.04.2015. 11:02

Koliki je udeo vas nacionalista u svemu tome ? Ima li vase krivice ?Ima li vase krivice sto ste sve oterali od Srbije i sada . kada joj je Crna Gora podarila nezavisnost ,i Srbija ostala sama na ledini vidimo kako to izgleda.. propadanje , beda , u svakom smislu.Inace , ovde su cast , moral uvek bile misaone imenice osim onog perioda Titove Jugoslavije kada su Srbija i srpski narod doziveli najveci napredak u svojoj istoriji.

Valjevac

18.04.2015. 12:28

@Zoran S. - Crna Gora nije podarila nikom nista, Crna Gora je izdala, i napravila najvecu izdaju u zadnjih 1500 godina, koliko nas narod postoji. Ovde u Srbiji cast i moral nisu bile misaone imenice. Mozda jesu danas, ali pre su bile itekako stvarnost. Milioni nasih su izginuli da bi nesto stvorili, da bi bili slobodni ljudi. ....Nisi ti upoznao ni jednog srpskog pradeda, ili starijeg coveka....Srbina starog kova....I sad nesto pricas ovde.... sram te bilo. Mi danasnji smo losi, ali pretke nase postuj!

vlado pljevlja

18.04.2015. 14:19

@Zoran S. - Najgore je za jedan narod kad je jednom ogromnom njegovom djelu zbog sopstvene nesposobnosti i neke neshvatljive i nepotrebne unutrasnje zlobe uvijek kriv neko drugi.Dijelovima pojedinih naroda itekako nedostaje samokriticnost koju po pravilu redovno mijenjaju za osipanje paljbe po drugima.Definitivno su najgori ljudi koji vide prljavstinu u susjednoj,a ne vide je u svojoj avliji

Kozara

18.04.2015. 11:37

Samo Novak Đoković...kako niko ne vidi šta taj mladi čovjek radi,imamo se na koga ugledati, oni koji nas predstavljaju su krpene lutke ljudi i igraju kako gazda povlači konce.

Primer

18.04.2015. 13:28

@Kozara - Novak Djokovic ima neizmerni talenat i ljubav za tenis, sto ni jedan Srbin nema niti ce imati sledecih 1000 godina.Prema tome, Novak moze dati primer u smislu volje, nepokolebljivosti i ozbljnosti u otvarivanju cilja, ali imamo mi puno primera za toliko.

Lido

18.04.2015. 11:54

Pocetak urusavanja istine, casti i morala se desilo onda kad je umro rokenrol u Srbiji, pred stampedom seljoberskog turbofolka kada su im se shirom otvorile kapije Beograda kod Bubanj potoka.Oni iz 2000. godine su samo dobro zalili to cvece zla, i pruzili ekstra sansu lopovima, starletama, rality debilizmu.

vh

18.04.2015. 11:54

Kako da se srbi ugledaju na Djokovica?Da svi pocnu trenirati tenis i da umru od gladi. Taj teniser je uspesan, i to je trenutna slava, ako je federer veliki, dobro bice(vec jeste) i djokovic veliki- kraj price.Kako sada neki prosecni srbin(balkanac) da ima korsti od sporta.10000njih ne uspe, da bi jedan uspeo- pa nije to resenje. Zaboravili ste na masu lekara, inzenjera, umetnika, seljaka, radnika, privatnika koji su mnogo uspesniji od djokovica jer placaju porez. 100djokovica ne mozenas spasiti

Miloss

18.04.2015. 12:09

Nacionalna drzavna strategija ne postoji. Zašto ? Ideologija nema veze sa njom. Pokazuje nastanak novih nacionalnihih država na Balkanu. Kompleks koji imaju manjine na Balkanu se pokazao da mržnja prema većini može da "prođe" samo ako izazove kompleks većeg i moćnijeg. Tu udicu je progutao Milošević, pre njega Karađorđević sa elitom i sva docnija nazovi elita koja vidi samo sebe u ogledalu. Bolesno, a znamo kako se bolest završava ako nema pravu dg i adekvatan lek. Sitni profiti nemaju rezultat

Brka

18.04.2015. 12:54

Dragi moj Ratko,sve ste u pravu ali nama je dijagnoza već davno data,treba nam terapija a niko je ne pominje.Pa kad ne znamo ili se pravimo da ne znamo pitajmo Vovu-Vladimira Vladimirovića,prvi put 2014 RF je imala priraštaj od 25.000 malo naravno ali krenulo.Svakoj porodilji materinski dodatak 14.000 Evra ne rubalja i sad,dečji dodatak,besplatno sve ot pelenki do detskogo sadika'' i krenulo.Mi plačemo a penjemo se na Forbsovoj listi bogataša sveta pa to ne ide.Dajte jednom i o tome komentar.

bljak

18.04.2015. 13:35

Sve je ovako kako novinar kaze! Samo....nije pocelo od masovnih medija!Pocelo je od uspostavljanja Brozove diktature nad Srbima i nastavljeno kroz nekoliko decenija nesrpske vlasti na ovim prostorima!Borba protiv srpskog naroda i njegovih nesumnjivih vrednosti nastavlena je kroz perfidnije nacine!

Tito

18.04.2015. 14:50

@bljak - MIslis Broz stvorio da bi oni posle njega imali sta da raskrcme.Pa slazem se. Da se nije onoliko gradilo ovi lopovi ne bi imali sta da razvuku. Zato je kriv Tito.

bljak

18.04.2015. 15:44

@bljak - Ti "tito" ne zelis da priznas istinu...verovatno iz sebicnih razloga!Taj Broz je opljackao Srbe i srpske predratne fabrike, proterao i poubijao neposlusne gazde i obrazovane ljude (puna ih je Kanada i Australija bila ) a onda gradio po Bosni, Kosovu,Hrvatskom Primorju i td!Uostalom...svi neprijatelji Srba hvale Broza! Pogledaj po komsiluku!

Tito

18.04.2015. 16:19

@bljak - Da stavimo na kantar sta je relocirano a sta sagradjeno u Srbiji za vreme Tita, pa da vidimo. Sta mislis sta ce prevagnuti ubedljivo?Srbija nije bila zapostavljena u fazi industrijalizacije, posebno Beograd. Cak mnogi kazu da je bio favorizovan kao glavni grad i po broju izgradjenih objekata u njemu u Brozovo vreme.Relokacija se desila zbog ravnomernog razvoja, da i onaj iz BiH imao sta da radi, da se ne upute Balkanskom ulicom.

Teška istina

18.04.2015. 18:19

@bljak - Bljakče, daj grakni "istinu"o tome koga je to "Broz opljačkao,proterao i poubijao"!? Otkud to da su "Kanada i Australija" pune Srba, kada Srbi nisu imali para ni za dobre opanke, a volovima se nije moglo daleko stići!? Sve su to poraženi saradnici okupatora. Devedeset posto sveta je imalo pohvalno mišljenje o Brozu, znači li to da su sve to "neprijatelji Srba"!? Jadnoi"Bljačko" ostavi se ti "komšiluka" i okreni se sebi i čišćenju svoga praga, jer samo tako možeš osvetlati obraz Srbiji i srpstvu.

Diktatura i demokratija

18.04.2015. 18:27

@bljak - Za vreme "Brozove diktature" Srbi su bili vlast ne samo u Srbiji nego najvećim delom i u Bosni i Hrvatskoj. Sada Srbijom i Srbima vladaju stranci, u liku trećerazredni američki, britanskih i nemačkih činovnika. Toliko o vremenima nekadašnje "Brozove diktature" i sadašnje srpske demokratije.

Neša (Glodur)

18.04.2015. 13:48

Poštovanog kolegu mogu da uputim da odgovore na pitanje "kuda mi idemo" i ostala pitanja potraži kod funkcionera vladajućih stranaka u lokalu. Kao Glodur jednog medija još u vreme predizborne trke 2012. godine pokušao sam sa njima da razgovaram na tu temu. Ili me nisu čuli ili me nisu razumeli. Svi su bili obuzeti pobeđivanjem na izborima a posle pobede sve svoje resurse angažovali su za uhlebljivanje na budžet i otimačinu novca. Bio sam zgrožen! I danas sam. Još više jer gori su no tada!

ercov

18.04.2015. 14:41

Na ovo pitanje je vec odgovoreno pre sto godina iz usta Dr.Arcibalda Rajsa tako da pominjanje i poredjenje jednog ispesnog sportiste Novaka Djokovica sa primitivizmom Srbije nema nikakav znacaj.Kada vam Aleksandar Karadjordjevic zbog svoje bolesne megalomanije stvori savez i da drzavnost svojim dusmanima na stetu Srba,kada vam srpski komunisti zbog svog bolesnog interesa pobiju i proteraju sve ono sto je bilo pametno i uspesno medju Srbima sta onda ocekivati od njihovih pokolenja.

Cvetak zamovetak

18.04.2015. 15:04

Sve je pocelo od cvetka zanovetka.Posle toga na jednom kisoku na Staroj okretnice izlozena slika zenskog polnog organa velice 1m, ispred bioskopa Partizan najtvrdja pornografija svakome na izvolte. Tada je zaista bilo nezahvalno i neprijatno setati decicu po ulicama. Zakljucio sam da je moja generacija rokenrola potucena do nogu :( Nasao sam spas preko grane u poslednjem trenutku.

viganj

18.04.2015. 15:12

jutarnji program i vesti na svakoj TV, počinju tako što se nabraja ko je noćas povređen, koliko je hospitalizovano ljudi, koliko je bilo saobraćajnih udesa, ko je premlaćen, ko je ubio suprugu, ko je učinio neko zverstvo, ko je ukrao i proneverio, gde je pala fasada....zlo, zlo zlo... itd.. itd.. itd.. i tako počinje novi dan.. crno, da crnje ne može biti...Orvelova Srbija.. i ko je kriv? .. pa oni, koji uobličavaju javno mnjenje...vlasnici i urednici.. plus anemični, samoživii političari...

Jovan Scekic

18.04.2015. 15:31

@viganj - Tako je, na vestima upravo to a o ekonomskim pokazateljima apsolutno nista.Gospodo, Dnevnik iz 1968. je na youtubu pa pogledajte koliko traje rubrika Jovana Scekica o ekonomskim kretanjima. Tako je bilo skoro svake veceri onda.

dragan

18.04.2015. 17:28

mislim da ovo pitanje treba pre svega uputiti vlastima ove zemlje, ovoj sadasnjoj, prethodnoj i onima pre prethodnih... riba ipak smrdi od glave, a sve sto se u ovoj zemlji desava, ukljucujuci i 15-to satnu promociju razgacenih prostitutki, nije moguce, a da se AV ne pita za to...

srboljub patrijanić

18.04.2015. 18:17

R.Dmitrović je savest srpskog novinarstva,možda i celokupne javne scene Srbije.Toliko doslednosti u iznošenju istine,suprostavljanju globalističkim lažima,ponižavanju i omalovažavanju Srbije nema na javnoj sceni.Veliki čovek,veliki istinoljubac,sa malom manom koju moram pomenuti.Nedostaje mu brutalnosti u identifikaciji moralnih nakaza u ljudskom liku,koje zbog neke sitne koristi pljuju po naciji na najrogobatniji način na planeti.Stim se mora započeti,ili nam nema spasa.

Под лупом виђено

18.04.2015. 22:21

Какво је то питање "куда ми идемо"? И дете од 3 године које мајка за руку води не пита "куда ми идемо". Иде се тамо где мајка то хоће, а дете има само да иде поред ње. Може да негодује. Оће и да се заплаче али му ништа не вреди. Има да слуша и да хода "тамо где га води". Освестите се људи и престаните саме себе да оптужујете закључком "због тога нам тако иде". Идемо онако како други и моћнији то хоће. Ми смо хипнотисани, збуњени, паралисани, анестезирани. Нема мрдања. Бар још не.

из главе

19.04.2015. 10:15

@Под лупом виђено - конформизам је овде изгледа врлина... свако ко није лењ и глуп, тј радан и учен одлучује сам о својој судбини, то се зове хммм, а да - СЛОБОДА

proSvetlenji

18.04.2015. 22:28

Da li to nas Ratko nešta pita? Kuda idemo....pa nema "?"....pa da....nema potrebe da se uopšte pitamo...toliko je Kristalno evidentno....Mi znamo....ušli smo u Tunel Katarze....ko će i kakav će da izađe na Pomrčinu lako-obećane Svetlosti neka priča onima koji su u Tunelu zaglavili u Sumraku

4c

19.04.2015. 06:55

Gledamo TV i ocekujemo da ce se nesto desiti dobro za nas,neku vjest,nesto.............nada umire zadnja.Gledamo i slusamo da nam neko na tacni da nesto ,oslobodi okupirane srpske teritorije,poveca standard,nesto, samo da mi sami ne moramo da se mucimo ,gledamo i cekamo do izumiranja.Bice ova zemlja dobra nekome,nekome ko hoce i zna i tu nece biti mjesta za preostale.

Boka

20.04.2015. 11:13

Bravo za vas tekst! Uteha mi je da ipak poneko vidi taj moralni i nacionalni sunovrat kao i ja. Vazno je to sto nisam usamljena u ovakvim vidjenjima stvarnosti. A kako lekari kazu , kada pstanete svesni svoje bolesti i kada resite da je lecite, na pola puta ste ka izlecenju.

Mladen Sindzelic

21.04.2015. 13:31

Хвала брате србине за текст,пишеш оно што многи срби знају али су слепи на путу ка тој цивилизованој ЕУ која "гле" такође има исте проблеме.Одавно нас не интересују наши људи из Хрватске,БиХ и Косова,важно је шта ће се десити у турској серији на пинку.

Stefan

21.04.2015. 15:12

Ћирилица изумире то се види нпр. по коментарима овде.Ништа нам није свето па ни наше писмо...