Love birače bajatim sloganima

N. PANTIĆ

četvrtak, 06. 03. 2014. u 07:15

Лове бираче бајатим слоганима
Političke stranke pred svoje pristalice izašle sa parolama od kojih su neke korišćene i u ranijim izbornim okršajima

MANjAK ideja, višak kopija! Tako bi, u najkraćem, mogli da se opišu slogani sa kojima su partije izašle pred birače. Jer, mnogi od njih su se već čuli ranije, pa izborni štabovi više liče na društvo plagijatora.

Recimo, koalicija koju predvodi Liberalno demokratska partija pred građane je izašla sa parolom „Vreme je“. Poruka i ne bi bila previše čudna da već dva puta nije korišćena tokom devedesetih godina. Identičan slogan imala je i DS na prvim višestranačkim izborima 1990. godine, dok je šest leta kasnije i SRS koristio ovaj „mamac“ za birače.

I za demokrate bi se moglo reći da su „prelistavali“ prethodne parole. Pred građane prestonice izlaze sa „Beograđani znaju zašto“, što veoma podseća na parolu DSS za parlamentarne izbore 2012. „Za Srbiju, znaš zašto“.

Kopiraju i naprednjaci. Tako na jednom od njihovih plakata uz ime Aleksandra Vučića stoje i velike brojke „50% + 1“. Više nego slično ideji radikala za parlamentarne izbore 2007, kada su zakupljivali bilborde uz natpis „50 odsto plus tvoj glas“.

Profesor FPN Zoran Stojiljković kaže za „Novosti“ da je jedan od razloga što se slogani vrte ukrug i taj što se društvene okolnosti vrte ukrug:

- Već 25 godina imamo ekonomske probleme. Zato stranke ne žele da izađu sa parolom da će menjati radno zakonodavstvo, jer to donosi negativne poene, već koriste slogane koji ništa ne znače.

Kopiranju tuđih ideja najčešće su pribegavali liberali. Osim poslednjeg prepisivanja slogana „Vreme je“, oni su i na prethodnim izborima pred birače izašli sa sloganom „Preokret“, koji je vrlo sličan onom koji je Bogoljub Karić lansirao pet godina ranije - „Pokret za preokret“.

BOLjI ŽIVOT KAO UDICA

I demokrate su 2012. godine pribegle plagijatu. Njihova izborna lista tada se zvala „Izbor za bolji život“, što je slično „udici“ koju su zabacili socijalisti 1997. godine. Njihov slogan tada je bio „Za bolji život, budućnost Srbije“.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (10)

Podromanija

06.03.2014. 08:10

Prošla su vremena kada su građani verovali na razne slogane i lažna obećanja. Sada građani samo veruju onima koji iskreno žele da pomognu da se Srbija ponovo postavi na zdrave noge i da se poboljša životni standard građana. U ovom slučaju , građani su prepoznali ko to može da uradi i njima će dati poverenje. U svakom slučaju nisu oni koji su nas doveli da živimo kao poslednji bednici.

зокс

06.03.2014. 08:26

Боже ме сачувај од ових демагога европеВаца!

male tajne velikih majstora politike

06.03.2014. 08:32

Slusao sam sve polliticke stranke pazljivo i ustanovio sam da ne postoje politicka misljenja od znacenja koje nagovestava da imate sa cime da resite to sta zelite da ostvarite.

fini neki covek

06.03.2014. 09:58

Marketinska nemastovitost pojedinih politickih partija u kampanji samo je odraz upravo realne situacije u ojoj smo godinama..vrtimo se u krug .. ali postoji izlaz 16.Marta

Ivan

06.03.2014. 10:27

Pa kad imamo izbore tako cesto normalno je da nemaju nijedan novi slogan da ponude.

baba Simana

06.03.2014. 22:55

@Ivan - Pametnom coveku je dovoljno i pet minuta da smisli dobar slogan ali zasto da ih menjaju kad riba radi na proveren mamac.

male tajne velikih majstora politike

06.03.2014. 10:37

Politika je nauka svih nauka da stvorise da od zacetka do kraj zivota covek ima vredan smiso zivote.